Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-14 15:16

Ik ben niet per direct op zoek maar omdat mijn eisen 'hoog' zijn ben ik maar vast eens aan het rond kijken in de regio.

Op den duur (binnen nu en een paar maand) wil ik toch wel gaan samenwonen met mijn vriend in Wierden (en ik werk in Lochem vandaar de regio Wierden-Lochem). Ik (en mijn paard) wonen nu in de omgeving van Eibergen. Mijn paard staat hier prima gestald maar als ik hem hier laat dan moet ik per dag 91km gaan reizen en dat wordt me echt te gek! Dus vandaar dat ik toch maar eens om me heen aan het kijken ben..

Wat zijn mijn eisen aan een stal:

Minimaal 6u per dag op de wei, ook in de winter en in groepsverband (of in ieder geval met 1 ander paard)! (stallen die beginnen over; als het weer het toe laat vallen direct voor mij af, door schade en schande wijs geworden laten we maar zeggen)
3x per dag (goed) ruwvoer
2x per dag krachtvoer
Een goed te rijden buitenbak (ik ben spring/eventingruiter dus het zou fijn als er springmateriaal aanwezig is)
Uitrij mogelijkheden (bos of beek/kanaal)

Ik zoek geen extreem grote pensionstallen, liefst klein en gemoedelijk.

Ik ben marktplaats al aan het afspeuren maar kom niet direct iets tegen dat me aanspreekt.

Hebben jullie nog tips?


PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:22

Sarah de Weerd in Enter misschien een optie?

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-14 15:44

Ik kan haar alleen maar vinden op facebook maar kan daar niks vinden over eventuele pensionstalling? Heeft ze een website ofzo?

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:10

Sarah de Weerd heeft helemaal geen eigen stal, zij staat bij Rick Jansen. En daar zou ik persoonlijk niet willen staan. (Worden alleen buitengezet als ze 'tijd' hebben, slechte uitrijdmogelijkheden en m.i. brandgevaarlijk en te donker).

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:06

Ik ben voor een klant van me ook op zoek naar een kleinschalige stalling voor een recreatieruiter. Volwassen vrouw met 18-jarige koudbloed.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:12

snowdon schreef:
Ik ben voor een klant van me ook op zoek naar een kleinschalige stalling voor een recreatieruiter. Volwassen vrouw met 18-jarige koudbloed.


Ik weet niet waar je precies zoekt, maar ik ken wel heel veel stallen in de omgeving van Nijverdal, Almelo, Albergen, Borne en Geesteren. Pb maar voor meer informatie.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:23

Owja sorry, in de omgeving die de TS aangaf ook ;)
Ruime omgeving vanuit Wierden. Ik PB je nog.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-15 13:28

Up!

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:32

Toevallig vroeg iemand me gisteren via PB om een aantal stallen in de omgeving, dus vooruit dan maar:

De meest perfecte was Vleerboer in Albergen. Super verzorging, veel faciliteiten, hele dagen buiten.
Als je veel buitenritten wilt maken, dan is Olthuis in Nijverdal erg geschikt. Wel liggen de stallen daar aan de binnenbak en ligt er stro in de stallen, waardoor het vanwege stof totaal ongeschikt is voor paarden met (lichte) luchtwegproblemen, zoals de mijne. Ze was daar altijd benauwd.
Verder heb je Oale Greeuw in Hertme. Een kleine, goedkopere stalling waarbij je veel zelf moet doen, zoals voeren en buitenzetten. Dit hoort in overleg met anderen te gaan, maar het overleg was vaak ver te zoeken.
Paardenhotel Geesteren. Fijne stal, veel faciliteiten, eigenaar doet alles voor je paard. Op dit moment is het er erg druk en er is een groot verloop in paarden (=groter risico op ziekteverspreiding), in de zomer is het er altijd rustiger.
Prijs voor All-inn ligt bij al deze stallen tussen de 275 en 325 euro, bij de meeste is half-pension mogelijk.
Verder nog:
Stal Schroten in Bornerbroek. Erg nieuw en gelikt, veel mogelijk.
Rick Jansen aan de Ypeloweg tussen Enter en Almelo. Beetje armoedige indruk en de paarden komen alleen buiten als ze tijd hebben.
Marina Kuipers: manege met pension in Bornerbroek.
De Bosrand in Almelo: waar jaarlijks de ARD zijn.
Weiteman: tussen Almelo en Geesteren, naast camping, alleen buitenbak.
Knollentuin in Bornerbroek: klein en zit een manege bij.
Linda Verwaal in Enter. Klein en mogelijkheid dresssuurles op hoog niveau. Zelf buitenzetten.

Veel succes met je keuze! }>

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:12

Ik vroeg me af welke route je rijdt van Wierden naar Lochem? Een aantal die hier boven genoemd worden liggen denk ik niet echt op de route?

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:18

Dat was de vraag toch ook niet, dat het er tussenin moet liggen? En vanuit Wierden zijn al deze stallen max. 15 minuten rijden.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-15 14:37

Het mag tussen Lochem en Wierden zijn maar ook gezien vanuit Wierden :) Ik heb inprincipe een stal in Enter maar daar staan verder geen andere pensionpaarden en dat vind ik ergens wel jammer :o

Ik pak trouwens de A1 in Lochem en ga er bij Rijssen dan weer af.

Prijzen tussen de €275-325 vallen voor mij af. Dat is me veel te gek. Max is echt wel rond €220

Ik ga eens even je andere stallen googlen Demo_love! Dankjewel!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Pensionstalling gezocht! Omgeving: Lochem - Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:37

Mijn connectie is reeds voorzien overigens!

Marlyy

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:08

demo_love schreef:
Toevallig vroeg iemand me gisteren via PB om een aantal stallen in de omgeving, dus vooruit dan maar:

De meest perfecte was Vleerboer in Albergen. Super verzorging, veel faciliteiten, hele dagen buiten.
Als je veel buitenritten wilt maken, dan is Olthuis in Nijverdal erg geschikt. Wel liggen de stallen daar aan de binnenbak en ligt er stro in de stallen, waardoor het vanwege stof totaal ongeschikt is voor paarden met (lichte) luchtwegproblemen, zoals de mijne. Ze was daar altijd benauwd.
Verder heb je Oale Greeuw in Hertme. Een kleine, goedkopere stalling waarbij je veel zelf moet doen, zoals voeren en buitenzetten. Dit hoort in overleg met anderen te gaan, maar het overleg was vaak ver te zoeken.
Paardenhotel Geesteren. Fijne stal, veel faciliteiten, eigenaar doet alles voor je paard. Op dit moment is het er erg druk en er is een groot verloop in paarden (=groter risico op ziekteverspreiding), in de zomer is het er altijd rustiger.
Prijs voor All-inn ligt bij al deze stallen tussen de 275 en 325 euro, bij de meeste is half-pension mogelijk.
Verder nog:
Stal Schroten in Bornerbroek. Erg nieuw en gelikt, veel mogelijk.
Rick Jansen aan de Ypeloweg tussen Enter en Almelo. Beetje armoedige indruk en de paarden komen alleen buiten als ze tijd hebben.
Marina Kuipers: manege met pension in Bornerbroek.
De Bosrand in Almelo: waar jaarlijks de ARD zijn.
Weiteman: tussen Almelo en Geesteren, naast camping, alleen buitenbak.
Knollentuin in Bornerbroek: klein en zit een manege bij.
Linda Verwaal in Enter. Klein en mogelijkheid dresssuurles op hoog niveau. Zelf buitenzetten.

Veel succes met je keuze! }>


Even over Rick Jansen, hier sta ik. Dat de paarden alleen buiten komen als er tijd is, is de grootste onzin. De paarden komen in de winter elke dag 4 uur in groepen in de verschillende paddocks. In de zomer staan ze de hele dag in de wei. Momenteel heb ik een bak in de stal die 3x keer per dag gevuld wordt, waardoor er onbeperkt hooi beschikbaar is. Het ziet er niet zo uit als bij vleerboer maar alles is prima en de prijs is hier ook na, momenteel zijn bijna alle stallen vol. Mijn paarden zijn hier helemaal gelukkig!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-15 11:20

Ik heb inmiddels heel wat stallen gezien en ik heb besloten mijn paard straks te verhuizen naar een privé stal in Enter. Bedankt voor al jullie reacties!

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:34

Science90 schreef:
Als je veel buitenritten wilt maken, dan is Olthuis in Nijverdal erg geschikt. Wel liggen de stallen daar aan de binnenbak en ligt er stro in de stallen, waardoor het vanwege stof totaal ongeschikt is voor paarden met (lichte) luchtwegproblemen, zoals de mijne. Ze was daar altijd benauwd.


Ik vind het met het stof super meevallen hoor, ik heb op een stal gestaan waar ze met de bladblazer de stallen bliezen.. nou dan heb je pas stof..

En ik denk dat je dat altijd zult hebben als je paard allergisch is voor stof met hooi en stro op stal, maar om nu daarom zo'n stal in een negatief licht te zetten vind ik dan weer jammer.. want zo komt het in mijn ogen nu een beetje over :o

Verlang niet al te zeer naar succes, doe gewoon wat je graag doet en waarin je gelooft en het succes komt vanzelf!
B+17 / L1+18 / L2+11 / M1+30 / M2 +19 / Z1+4 / SGM Klasse 1 + 13


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers