Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:12

Percy schreef:
Lijkt mij ook Stamper.

Verder was dit topic bedoelt om ervaringen uit te wisselen over verschillende stallingen zodat je kan uitzoeken wat het beste past en niet om je eigen stalling te promoten.

Wat betreft dat laatste, voor mij zou het toch zo'n absolute no go zijn als je steeds op pad zou moeten voor je lessen.

Leuk hoor, geen instructie toegelaten. Wat dan? de enige instructrice van stal? En die kan les geven t/m internationaal niveau in alle disciplines?

Verder zou het ook mijn stal niet zijn maar hier viel ik even expliciet over.


Ben ik het mee eens, klinkt als een beetje een ouderwetse regel. Wat als het niet klikt met lesgeven of wat als je een andere discipline wilt volgen? Bijvoorbeeld grondwerk of vrijheidsdressuur etc. Heb ik op mijn vorige stalling ook gehad en ik vond het echt een drama.


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:19

Grondwerk, vrijheidsdressuur en Parelli sta ik niet eens bij stil omdat het ver van mijn bed is, maar inderdaad, daar heb je ook een punt

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 23:20

Ik had het zeer op prijs gesteld als Sjors had verteld wat hem niet beviel, misschien zou mij dat juist wel bevallen.

Overigens gaan mensen niet altijd weg omdat ze ontevreden zijn maar soms geen keuze hebben. Ik ben in totaal 3x verhuisd in (25 jaar eigen paard te hebben) alle 3 stond ik naar volle tevredenheid maar moest door omstandigheden verhuizen had geen keuze.

Fanny ik persoonlijk heb geen interesse in je stal maar wel vraagje. Moet je in de winter extra betalen voor de stapmolen of is dat alleen in de zomer?
Ook als ik wel zoekende zou zijn zal de stal afvallen om stuk of 5 redenen daarom vind ik zulke beschrijvingen uit de eerste hand hartstikke fijn
Laatst bijgewerkt door tita op 10-02-18 23:23, in het totaal 3 keer bewerkt

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 23:22

Percy schreef:
Grondwerk, vrijheidsdressuur en Parelli sta ik niet eens bij stil omdat het ver van mijn bed is, maar inderdaad, daar heb je ook een punt


De stal is best netjes omschreven en kun je je conclusie uit trekken dat bepaalde disiciplines of type ruiters daar niet thuis horen :D begrijpend lezen is best leuk

30-11-2015
03-07-2018

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:25

Eens met Percy en Unbeatable.
In mijn zoektochten naar stallingen in en om Breda vielen de stallen waar geen eigen instructie toegelaten wordt direct af om dezelfde redenen en óók omdat veel instructeurs die dan wel aan de stal verbonden zijn mij niet op mijn niveau les konden geven.

Voor degene die aan het rondkijken zijn voor stallingen. Met de R.oosberg, 't B.eekdal en M.eeuwesen heb ik persoonlijke ervaringen die ik in PB graag toelicht. En nee dit betekend niet dat dit persé negatieve ervaringen zijn :j.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Fanny_1988

Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:44

tita schreef:
Ik had het zeer op prijs gesteld als Sjors had verteld wat hem niet beviel, misschien zou mij dat juist wel bevallen.

Overigens gaan mensen niet altijd weg omdat ze ontevreden zijn maar soms geen keuze hebben. Ik ben in totaal 3x verhuisd in (25 jaar eigen paard te hebben) alle 3 stond ik naar volle tevredenheid maar moest door omstandigheden verhuizen had geen keuze.

Fanny ik persoonlijk heb geen interesse in je stal maar wel vraagje. Moet je in de winter extra betalen voor de stapmolen of is dat alleen in de zomer?
Ook als ik wel zoekende zou zijn zal de stal afvallen om stuk of 5 redenen daarom vind ik zulke beschrijvingen uit de eerste hand hartstikke fijn


Reactie op je vraag mbt de molen. Je paard gaat 1x per dag in de molen in het niet weide seizoen. Dit is in de prijs inbegrepen. Mocht je dus een keer s morgens zijn en niet in de molen mee gaan bij mesten, kan je paard s middags. Als je die dag nog een keer extra molen wil gebruiken, is het per 3 kwartier €0,50. Je mag ook bv 3 x een kwartier de molen gebruiken. Maar per 3 kwartier zijn er dan kosten. Als de paarden in de wei gaan, dan gaan ze niet in de molen. Dus gebruik is dan extra.

Reactie mbt het lesgeven omdat ik dit terug zag komen in andere reacties. Ik ben orun gediplomeerd en kan les geven tm zz-licht niveau. En nog in ontwikkeling mbt hoger niveau. Wij hebben deze keuze zo gemaakt omdat wij deze stal voor ons zelf hebben. Vandaar deze keuze zo gemaakt is. En dat bevalt ons tot heden goed.

Helaas 2 toppers af moeten geven. RIP Rimondo 11-07-11 en RIP All Star B 02-09-2013

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:49

tita schreef:
Ik had het zeer op prijs gesteld als Sjors had verteld wat hem niet beviel, misschien zou mij dat juist wel bevallen.


Je hebt pb.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:43

Nou Tita, met mijn begrijpend lezen is niets mis..

Er staat dat ze het leuk zouden vinden als er een wedstrijgerichte ruiter bij zou komen maar dat sluit het andere toch niet uit?

Met een internationaal lopend paard kan je uitstekend grondwerk doen kan ik uit ervaring zeggen

Ben wel benieuwd naar jou ervaringen met de de door jou genoemde stallen Stitchlover. Ken ze alle drie goed.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:36

Ik ben benieuwd naar ervaringen over stal M.eeuwesen! Lijkt me een mooie stal :)

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:57

vaaleriee schreef:
Ik ben benieuwd naar ervaringen over stal M.eeuwesen! Lijkt me een mooie stal :)


Is voor zo ver mijn ervaringen nu zijn ook een erg fijne stal waar de paarden duidelijk op 1 staan :j

@ Percy en Vaaleriee,
Stuur even een PB'tje als jullie specifieke dingen willen weten :j
Deel graag mijn ervaringen.

Oh en grondwerk met een wedstrijdpaard kan inderdaad prima ja haha (zie profiel) *\o/*

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:29

Wij hebben gestaan bij Meeuweesen. Paard stond daar goed maar dochter ging samenwonen met vriend in Zuid-Holland en paard is mee verhuisd.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:30

stitchlover schreef:
vaaleriee schreef:
Ik ben benieuwd naar ervaringen over stal M.eeuwesen! Lijkt me een mooie stal :)


Is voor zo ver mijn ervaringen nu zijn ook een erg fijne stal waar de paarden duidelijk op 1 staan :j

@ Percy en Vaaleriee,
Stuur even een PB'tje als jullie specifieke dingen willen weten :j
Deel graag mijn ervaringen.

Oh en grondwerk met een wedstrijdpaard kan inderdaad prima ja haha (zie profiel) *\o/*


Ik heb toch duidelijk andere ervaringen met deze stal..... Vond de hoeveelheid ruwvoer echt te weinig.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:33

Maar dat vind ik eigenlijk overal Colga.

Wil mijn ervaring ook best per pb delen

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:07

Omdat ik helaas noodgedwongen de fijne plek moet verlaten waar we nu staan wegens verhuizing van de eigenaar, ben ik op zoek naar een nieuwe stek voor mijn kanjer. Hij is een vrolijke en aanhankelijke PRE ruin van net 20 jaar oud (al denkt hij zelf dat hij 5 is haha :D ) voor wie ik een plek zoek waar hij overdag lekker buiten kan lopen en 's nachts gewoon op stal. Wel zoek ik een plekje waar hij droog kan staan ivm zijn kogelartose dus niet in de modder. Hij heeft graag stro als bodembedekking waar hij lekker in kan rommelen en scharrelen. Na zijn koliekoperatie in 2008 staat hij op onbeperkt onverpakt hooi en daarmee gaat het gelukkig super goed en heeft hij nergens meer last van. Droog voordroog is voor hem helaas geen optie!

Het liefst zoeken wij een volpension plekje bij bij mensen thuis, waar hij als gezelschap voor een ander paard kan dienen. Of anders op een kleine pensionstal als er maar wel toezicht is. Af en toe rijd ik hem nog wel, dat vindt hij ook heel erg leuk om te doen. Dus het zou fijn zijn als er goede uitrijmogelijkheden zijn. Verder werk ik ook dressuurmatig met hem aan de hand dus als er een bak of een stukje wij bij is waar we dit kunnen oefenen zou het leuk zijn.

Ik zoek een plek waar individuele weidegang mogelijk is of eventueel met 1 of 2 andere rustige ruinen (geen merries want die dekt hij als ze hengstig zijn). Dit helaas in verband met oude en eventueel nieuwe blessures.

Ik zou graag in de regio van Strijbeek / Chaam / Ulvenhout blijven maar regio Breda is voor mij sowieso goed te doen. Ik woon in HI Ambacht dus wel graag met max een half uur reistijd met de auto. Ik kan 3 a 4 dagen in de week die kant op komen en kan die dagen ook gewoon helpen met voeren, mesten etc.

Mijn paard staat vierkant op ijzers en draagt dekens, verder zuigt hij helaas af en toe lucht in de lucht. Hij pakt dus niets vast en doet dit alleen na het eten van krachtvoer. Nu hij hele dagen buiten loopt, heb ik hem dit eigenlijk nauwelijks meer zien doen, maar ik wil het voor de volledigheid wel even melden.

Heb je of weet je de ideale plek voor ons? Dan hoor ik graag even van je!

Groetjes Malin & Suevo

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:44

Ik heb je een PB gestuurd :)

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

marlouhussonJarig
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-11-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:19

Goedenavond,

Zijn hier nog suggesties voor een stal/manege in de buurt waar nog plek is voor minimaal 6 paarden?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:38

Ben je nog op zoek? Geen idee of het bij ons kan, maar er staan momenteel wel 4 stallen leeg en over een maandje of iets gaan er nog 2 weg.

Laat maar weten als je nog op zoek bent!

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:48

De stal in Sprundel heeft enkele stallen vrij, stalhouder staat open voor nieuwe klanten.

marlouhussonJarig
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-11-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:02

Inmiddels gelukkig voorzien, maar toch bedankt voor de reacties!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:21

Mijn vriendin is opzoek naar een plek voor haar oudere pony, voor 26 april. In de omgeving van Breda met goede uitrijmogelijkheden. Pony is gewend dag en nacht buiten te staan, in de winter op stal zou ook kunnen. Met vriendjes en onbeperkt ruwvoer is een must. Verder hoeven er niet persé faciliteiten te zijn, verlichting is prettig. Wie weet iets???

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:06

Hoe dicht bij breda moet het zijn?

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:13

different1 schreef:
Hoe dicht bij breda moet het zijn?

Zo rond de 20 minuten?

Regio terheijden, chaam, molenschot, gilze, bavel, teteringen, dorst, mastbos, rijsbergen, ulvenhout etc
Ze woont zelf in centrum Breda

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:28

Ze is al voorzien, toch bedankt!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:51

Ik ben ook langzaam op zoek naar een ander plekje. Ik ben van baan gewisseld (naar Oosterhout) en de stal waar m’n paard nu staat is toch best een eindje weg nu. Straks in de winter gaat dat wel een probleem worden. Jammer want het is verder een fijne stal.

Alleen wat is het moeilijk om iets in de buurt te vinden waar mijn paard langer dan 6 uur buiten staat en ik een goede rijbak heb en dat onder de €300. Was bij m.eeuwesen geweest op aanraden van een bokker. Hele fijne stal maar ook weer redelijk ver vanuit m’n werk.

Na het uitspitten van dit topic en het bezoeken van enkele stallen nog weinig succes.

Mocht iemand nog tips hebben, heel graag :) begint nu toch wel redelijk frustrerend te worden. Liefst in de buurt van Oosterhout, dorst, Dongen, den hout, Teteringen etc. Bedankt :)

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:06

Op marktplaats komt wel eens een advertentie langs van een stal in Dongen en ook wel eens uit Dorst. Misschien is het een idee om dat ook in de gaten te houden.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SusanH, wietsipietsi en 34 bezoekers