Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:48

Weet geen stal maar Fjordenpaard zou ik maar overslaan als ik jou was!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:44


Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:46

Voor het juiste paard + ruiter heb ik evt. een plekje vrij bij mij aan huis in Rijsbergen.
Max. 1.55m en geen hengsten daar ik merries heb.
Pb voor meer info.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:23

Dayanara schreef:
Hoi,

Op onze stal komt een plekje vrij voor wen Pony of niet al te groot paard! Gelegen in Breda naast hoeve galderzicht

24/7 buiten
Grote inloopstal
Zandpaddock
Automatische drinkbakken
Poeltje
Onbeperkt hooi in slowfeeders
Zadelkamer
Nabij Galderse meren en het mastbos
Rijden mogelijk bij hoeve galderzicht (tegen een bijdrage)

Voor meer info Kun je een pb sturen :j


Weer een plekje vrij vanaf eind januari!
1 mestbeurt in de week en hooinetten vullen.
Liever geen shets

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:50

Voor hoeveel paarden is daar plek dayanara?
Voor 1 paard of meerdere?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:16

marengolike schreef:
Voor hoeveel paarden is daar plek dayanara?
Voor 1 paard of meerdere?


In principe 1 maar nu is er gisteren een paard onverwachts in geslapen. Dus meer zou wel kunnen

Strobaal12

Berichten: 19
Geregistreerd: 21-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:09

Stal van Gils! die hebben een stap molen!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:10

Strobaal12 schreef:
Stal van Gils! die hebben een stap molen!

Die hebben geen stapmolen hoor, dat is een overdekte longeerbak :) Als je die in dorst bedoelt tenminste

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:56

Stal van Gils in Dorst heeft idd geen stapmolen maar een overdekte longeerbak.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:28

Ik kom hier even binnenvallen :Y)

Nu kom ik zelf met een lastige vraag, na lang wikken en wegen toch besloten om te kijken of we mijn pony nog voor 2/3 maanden ergens kunnen stallen waar ik meer kan rijden. Ze staat momenteel gewoon aan huis maar we struikelen deze winter echt over de problemen qua rijden thuis en nu toch rond aan het kijken of ik nog ergens terecht kan.

Wat ik belangrijk vind:
-Elke dag minimaal 5 uur buiten, liever langer
-Goede mogelijkheid om te rijden met bodem, voorkeur naar ook binnenbak maar alleen buitenbak die vrijwel altijd te rijden is, is ook prima.
-Voldoende ruwvoer, hier thuis krijgt ze hooi, voordroog kan nog maar liever geen kuil ivm snel dik
-Stofallergie dus belangrijk dat er veel frisse lucht is, ruime lichte stallen en een buitenluik of de mogelijkheid tot vlas is helemaal een plus.

Ik woon zelf in Galder, dus omgeving Rijsbergen of Chaam is gewenst. Daarnaast liever niet te duur, zeker niet meer dan 350 pm, liever minder.

Mochten bokkers hier iets weten, hoor ik het graag :)

marlouhusson
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-11-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:49

Hoeve Galderzicht wellicht een optie?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:01

Stal t beekdal in chaam?

Tallys
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:21

Wie kan mij helpen.aan een plekje voor een tinker.
Dichtbij het bos.
Zo'n 20 minuten rondom etten leur

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:25

Ik waag ook eens even een berichtje. Ben zo langzaamaan beetje aan het kijken naar mogelijkheden voor stalling in de omgeving Breda/Dorst/Oosterhout/Bavel/Rijen.

Ik wil er tot max 350 aan betalen. Wat ik zoek is een plek waar de paarden in elk geval goed gevoerd worden met ruwvoer daar mijn merrie wat last heeft van haar darmen. Vol pension en goede laag stro in de stal. Belangrijk dat ze in de zomer de elke dag (mag evt ook nacht erbij) buiten staat voor lange tijd en in de winter ook elke dag de stal uit komt (bij voorkeur buiten maar als het weer heel slecht is mag het ook binnenbak/stapmolen ofzo).
Een goede buitenbak is een must als er geen binnenbak is, maar mocht het kunnen zou een binnenbak ook welkom zijn, hihi. Dicht bij het bos zou ook super fijn zijn O:)

Omdat ik zelf heel erg twijfel over wat ik nou eigenlijk wil, vind ik het super moeilijk om een goede keuze te maken. Belangrijkste is echter dat mijn paardje goed verzorgd wordt, hihi. Vandaar dat ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen aan ervaringen met stallingen. Mag zowel kleinschalige pensionstalling als maneges of bedrijven die ook pensionstalling aanbieden :)

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:31

Stal balemans??

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 13:56

balemans is duurder en op zondag moet je zelf regelen en in weekend komt ie maar tot 14:00 op de weide.
Tenminste dat was in 2015

Ik zou kijken bij die privé stal in Dongen, geloof dat ze Marjolein Verharen heet

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:13

Na 2015 is er een hoop gebeurd op stal Balemans, het heet nu ook Ruitersportcentrum Balemans.
Voor meer info zou ik even contact opnemen.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:19

Marjolein verhaeren is inderdaad en erg mooie stal, paarden staan veel buiten de accomodatie is ruim opgezet en netjes. Ik ben er gaan kijken en de staalprijs is €335,50 als ik het goed zeg. Ik heb niet voor deze stal gekozen omdat je ook nog behoorlijk moet betalen wanneer je je eigen instructrice wil laten komen, dit werd voor mij toch wel erg prijzig.

Balemans heb ik telefonisch contact mee gehad maar is wel boven budget. Verder geen ervaring met deze stal.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 14:33

Vaaleriee waar heb jij uiteindelijk voor gekozen dan?

Balemans was voor mij in 2015 echt duur, kan me niet voorstellen dat ik nu minder zou moeten betalen.
Overigens was Balemans top accommodatie en de prijs interesseerde me toen niet, dat op zondag mijn paard niet gemest werd en niet buiten gezets werd was voor mij de no Go

En dat je op zaterdag extra moest betalen zodat ze op de weide kwam vond ik ook apart en op een bedrag van 450€ absurd overigens zou ik toen met minimaal 2 paarden daar te komen staan....

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:43

tita schreef:
Vaaleriee waar heb jij uiteindelijk voor gekozen dan?

Balemans was voor mij in 2015 echt duur, kan me niet voorstellen dat ik nu minder zou moeten betalen.
Overigens was Balemans top accommodatie en de prijs interesseerde me toen niet, dat op zondag mijn paard niet gemest werd en niet buiten gezets werd was voor mij de no Go

En dat je op zaterdag extra moest betalen zodat ze op de weide kwam vond ik ook apart en op een bedrag van 450€ absurd overigens zou ik toen met minimaal 2 paarden daar te komen staan....

Voor stal m.eeu wesen in Chaam :)

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:54

ik sta zelf op stal van Gils in Dorst/Rijen. Daar komen ze zo'n 6 uur per dag buiten, ook met slecht weer. Helaas geen weides, maar (ruime) paddocks. Wel hebben ze echt ruime en lichte stallen, een grote binnenbak, overdekte longeercirkel en buitenbak. Boswachterij dorst is vlak bij. Wel jammer van de weidegang.

Die dressuurstal van marjolein in Dongen is idd een mooie locatie met Veel weidegang. Bij mij viel die ook af omdat je 'bakhuur' moet betalen voor eigen instructrice en les bij haar is ook niet bepaald goedkoop. Ook kan/mag je niet springen in de bak en buitenrijden is beperkt.

In oosteind zit ook een stal, naast de Avri, vlak bij dongen.

Ik ben ook aan het kijken naar een stal met binnenbak en veel weidegang en goede uitrij mogelijkheden. In de omgeving van Rijen/Gilze/Oosterhout/Dongen/Dorst etc. Ongeveer 15 km van Rijen af. Maar veel valt af i.v.m. paar uurtjes op de wei per dag of dat er zondag niet gemest word etc. Ik werk onregelmatig en heb geen vaste dagen vrij dus dat valt af.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:19

Qua kosten weet ik het momenteel niet bij balemans...maar buitenzetten/ mesten in het weekend lijkt me onderling toch ook wel te regelen op zo'n grote stal? Ligging en accommodatie is in ieder geval wel super!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:47

Ik werk ook onregelmatig en ik kijk rond naar een andere stal. Ik zou ook niet afhankelijk willen zijn van mijn nieuwe stalgenoten.
Momenteel sta ik op een superfijne plaats waar ik de eigenaren blind van vertrouw. Maar wegens mijn longen en het feit dat ze de kantine verwarmen met een houtkachel kijk ik uit naar iets anders op advies van de artsen. Mijn huidige stadhouder weet dat. En niet te vergeten de speciaal aangelegde tuin van de buren. Die hebben bijzondere planten en ik bijzonder veel allergieën.
Het is heel erg moeilijk om iets te vinden in de regio. Zeker dagelijks weidegang en voldoende ruwvoer is al een probleem. Mijn wens voor een binnenbak heb ik al lang laten varen.
De betere opties hebben allemaal wachtlijsten. Ik sta er bij 2 op de wachtlijst. Gelukkig heb ik geen haast. Het verloop op deze stallen is ook niet groot.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:28

Stelselmatig afhankelijk zijn van stalgenoten vind ik niks.
Bovendien vind ik dat de stalhouder iets moet regelen, desnoods betaalt ie maar iemand.
Helemaal als je op stal staat met 50-100 paarden en prijzen betaald waar je u tegen zegt

Op zeggezicht ben je eens in de 5/6 weken aan de beurt als je paard op de wei staat waarbij ze in de nacht naar binnen gaan.

Raket waar sta je op lijst?

Ergens in rijsbergen zit ook nog een nette stal rolindahoeve of zoiets.
Ik ken het verder niet maar stond ooit op MP en ze boden toen heel veel aan.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:13

Bij Balemans ben ik al langs geweest. Kosten zijn 350 dus dat valt net binnen mijn budget. Mesten deden ze wel elke dag zeiden ze, alleen ik zit daar idd wel beetje met buiten zetten. Doordeweeks doen zij het in de winter, maar als je ze de zomer hele dag buiten wilt, dan moet je ze zelf binnen halen (buiten zetten doen zij). Dat is vooral mijn twijfel omdat ik ook niet elke dag kan gaan. Dus dan ben je idd meteen weer afhankelijk. En warm water kost geld en gezien ik een schimmel heb... Haha.

Rijsbergen valt af, is helaas te ver. Moet echt de noord/oostelijke kant van breda zijn.

Stal van gils ziet er idd altijd mooi uit, maar ik wil wel echt weide, hihi.