Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:42


KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:22

Nikass schreef:


Dressuur natuurlijk bestaat volgens mij niet meer.
Nadat ze het voer management heeft veranderd is iedereen vertrokken voor zo ver ik weet :o

Advertentie komt ook uit 2015 ;)

Denk echt dat ik maar moet verhuizen haha

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:06

Oh dat wist ik niet. Ja, wel dat het een oude advertentie was, maar niet dat de stal niet meer bestaat :D

Ik kan je verder in die regio niet helpen, sorry.
Verhuizen kan idd een optie zijn ;)

NivesxLilo
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-10-18

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:16

bij lucky Stable hopen ze nu dat ze volgend jaar een tweede binnenbak kunnen openen.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:47

DressuurNatuurlijk bestaat nog gewoon hoor. Ze bieden alleen geen pension meer aan ;)

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:41

KellyR schreef:
Hallo allen,

Het is weer even geleden en twijfel om mijn paard voor de winter te verplaatsen om het mezelf even makkelijk te maken.

Weten jullie in de Beemster nog goede stallen?
- binnenbak of goede buitenbak
- min 8 uur buiten in de winterperiode
- vol pension
- contact met andere paarden ?

Heb mezelf altijd meer regio twiske gericht maar ik kan hier even niks vinden wat aan mn eisen voldoet :(


Wil je perse rondom de Beemster of is omgeving zaanstad (als in Oostzaan/Wormer/Wijdewormer/Assendelft) ook goed?

En wat is je budget?

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:02

larissa96 schreef:
KellyR schreef:
Hallo allen,

Het is weer even geleden en twijfel om mijn paard voor de winter te verplaatsen om het mezelf even makkelijk te maken.

Weten jullie in de Beemster nog goede stallen?
- binnenbak of goede buitenbak
- min 8 uur buiten in de winterperiode
- vol pension
- contact met andere paarden ?

Heb mezelf altijd meer regio twiske gericht maar ik kan hier even niks vinden wat aan mn eisen voldoet :(


Wil je perse rondom de Beemster of is omgeving zaanstad (als in Oostzaan/Wormer/Wijdewormer/Assendelft) ook goed?

En wat is je budget?


Ik sta nu in Oostzaan :)
Assendelft/wormer vindt ik te ver vanaf hier. Wijdewormer is wel goed te doen.
Ik neig eigenlijk naar de Beemster omdat ik weet dat hier vrij veel stalletjes zitten en ik alleen de snelweg over moet om de Beemster in te komen :+
(Heb alleen geen tijd om over al tussen te zoeken en te kijken wat het is)

Budget tja.. ligt er aan wat ik er voor krijg.
300 euro ex mesten en buitenzetten vind ik bijvoorbeeld best veel.
Maar een 320 all-in is mogelijk.

Ik wil gewoon door kunnen trainen van de winter.
En hij moet veel maar naar buiten gaan/contact hebben met andere paarden / genoeg te knabbelen.
Dan zie ik wel weer wat ik van de zomer doe, want buiten rijden vind ik wel echt heerlijk.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:39

KellyR schreef:
Ik sta nu in Oostzaan :)
Assendelft/wormer vindt ik te ver vanaf hier. Wijdewormer is wel goed te doen.
Ik neig eigenlijk naar de Beemster omdat ik weet dat hier vrij veel stalletjes zitten en ik alleen de snelweg over moet om de Beemster in te komen :+
(Heb alleen geen tijd om over al tussen te zoeken en te kijken wat het is)

Budget tja.. ligt er aan wat ik er voor krijg.
300 euro ex mesten en buitenzetten vind ik bijvoorbeeld best veel.
Maar een 320 all-in is mogelijk.

Ik wil gewoon door kunnen trainen van de winter.
En hij moet veel maar naar buiten gaan/contact hebben met andere paarden / genoeg te knabbelen.
Dan zie ik wel weer wat ik van de zomer doe, want buiten rijden vind ik wel echt heerlijk.


Oke! In de Beemster ben ik niet heel bekend, maar weet wel de volgende stallen (deze gaan alleen wel al meer richting de Zuidschermer):
- http://www.fleurstables.com/nl (hier hebben ze ook echt een redelijk grote paddock en een rijbak die altijd goed is)
- http://www.schermerdressage.com/homepage.php (ken ik verder niet, maar rijd ik wel eens langs)
- Op Zuidervaart 10 (denk ik?) zit ook nog een stal, maar volgens mij hebben die geen website
- Stoeterij Eureka in Wijdewormer is overgenomen en ziet er tegenwoordig zo uit: https://www.xstables.com/ (geen idee alleen hoe het daar nu zit met buiten staan)

Verder heb je in Wijdewormer heel veel kleine stalletjes zonder website. Dat is gewoon Google maps even afgaan en aanbellen. En ernaast in Engewormer heb je nog stal Reek (zij hebben nu ook een advertentie op MP staan volgens mij) en stal Weremere.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ken daar in de buurt helaas niet zo veel stallen. Omgeving Zaandam had ik je beter kunnen helpen.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:09

Thanks voor alle tips Larissa, ga ze binnenkort allemaal even goed bekijken :)

Super!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:34

Helaas, bij coster geen plaats. Bij meer stallen al een nee. Voor het eerst in jaren dat stal vinden in de winter lastig is.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:04

Ik ga van de week uit de buurt een stal bezoeken, wel dichter bij werk, maar vrij ver van huis...

Iemand ervaring met de Amstelhoeve?
Bevalt die hit actief?
En wat is de algemene ervaring van de stal.
Ben wel heel benieuwd!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:29

KellyR schreef:
Ik ga van de week uit de buurt een stal bezoeken, wel dichter bij werk, maar vrij ver van huis...

Iemand ervaring met de Amstelhoeve?
Bevalt die hit actief?
En wat is de algemene ervaring van de stal.
Ben wel heel benieuwd!


Zelf niet gestanden, wel keer sollicitatie gehad daar. Aardige mensen. Kennis die op wennekers stond heeft daar tijdje gestaan maar is terug gekomen naar wennekers. Exacte reden weet ik niet.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:45

Amstelhoeve is wel een fijne stal in het algemeen, bijna alles is er. Of de hit-actief de juiste keuze is voor je paard, hangt van het paard af. Sommige doen het super in zo'n soort stal en anderen juist weer niet. Bespreek het met de mensen van de stal, zij hebben er jaren ervaring mee en kunnen je goed adviseren. De stal is heel goed georganiseerd en er kan heel veel. Zet je wensen op een rij en bespreek ze.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:46

Hier ook fijne ervaringen met Amstelhoeve (wedstrijden en trainingen). Enige nadeel zou ik vinden dat je niet echt kunt buitenrijden.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:57

Voor het eerste stuk moet je paard wel goed verkeersmak zijn, maar daarna kun je je ei kwijt tot aan Driemond als je wil.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:08

Verkeersmak is hij zeker.
Aan hoeveel te rijden km moet ik denken buiten?

Fijn dat alles positief is.

Alle vragen op een rijtje is ook een goede. Ga ze vanavond opschrijven.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:53

Bij Amstelhoeve komt je paard nauwelijks buiten. Ik weet niet of je dat een probleem vindt?

Verder rijden er dagelijks machines door de binnenstallen waardoor je paard in een dikke mist van uitlaatgassen staat, maar ach, fijne stal. Ik ben echt perplex dat te lezen :=

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:03

Nikass schreef:
Bij Amstelhoeve komt je paard nauwelijks buiten. Ik weet niet of je dat een probleem vindt?

Verder rijden er dagelijks machines door de binnenstallen waardoor je paard in een dikke mist van uitlaatgassen staat, maar ach, fijne stal. Ik ben echt perplex dat te lezen :=


Ze hebben een hit actief mogelijkheid ;) dus dan staan ze wel degelijk 24/7 buiten met schuilopties.

En tja uitlaatgassen... rondom de randstad zal dat sowieso hoger zijn als elders.
Volgens mij is het in ieder geval een stuk minder massaal als Wennekers.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:07

Heb je de hit actief wel eens gezien??

Uitlaatgassen ja op de aan alle kanten omringende snelwegen is dat niet te voorkomen, maar zwarte diesel rook in de gangen van de binnenstallen?

En dat leken me even de belangrijkste zaken, maar dan heb je ook nog blauw beschimmeld ruwvoer (zelfde als bij Wennekers), vieze stallen, het gebrek aan maatregelen bij een ziekte uitbraak...

Maar goed, als jij daar graag je paard zet, ga je gang.
Ik zou persoonlijk geen paard nemen als ik van dit soort stallen afhankelijk zou zijn.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:47

Nikass schreef:
Heb je de hit actief wel eens gezien??

Uitlaatgassen ja op de aan alle kanten omringende snelwegen is dat niet te voorkomen, maar zwarte diesel rook in de gangen van de binnenstallen?

En dat leken me even de belangrijkste zaken, maar dan heb je ook nog blauw beschimmeld ruwvoer (zelfde als bij Wennekers), vieze stallen, het gebrek aan maatregelen bij een ziekte uitbraak...

Maar goed, als jij daar graag je paard zet, ga je gang.
Ik zou persoonlijk geen paard nemen als ik van dit soort stallen afhankelijk zou zijn.


Wauw jij bent fanatiek.

Als je gelezen hebt kan je terug vinden dat ik deze week bij ze ga kijken en informatie aan het inwinnen ben.
Dus nee ik heb de hit actief niet gezien, wel ben ik geïnteresseerd.

Ik heb op dat moment verder ook niks met de binnen stallen te maken.
Maar alle stallen die wat groter zijn gebruiken machinaal gereedschap, ik ken ze in ieder geval niet zonder.

Op papier vind ik het er prima uit zien dus ik ga gewoon kijken.
Ik vind het niet heel fijn dat dit meteen een persoonlijke aanval wordt.
Zoals eerder gezegd, ik ben informatie aan het inwinnen voordat ik er heen ga.

En als je alles zo goed weet te vertellen.
Op welke stal sta jij waar het vol pension is, prachtig hooi gevoerd wordt, de paarden minstens 8 uur paar dag buiten komen, waar genoeg contact is met soort genoten, en de bak altijd te rijden is, waar je ook nog lekker buiten zo nu en dan km's af kan leggen?
Dan kom ik ook daar graag een keer kijken.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:54

Hoi Kelly,

Het was niet bedoeld je persoonlijk aan te vallen, excuses :o

Het is altijd goed om ergens te gaan kijken en zelf je oordeel te vormen, dus dat zou ik zeker doen als ik jou was.
Wat betreft machines in stallen, tja daar zit nog wel wat variatie in wellicht? Tractors met zwarte dieselrook is wat mij betreft een no-go.
(ik heb vroeger op een stal gestaan waar ze met de bladblazer door de binnenstal gingen, werd ik ook furieus over)

Mijn verhaal in het kort:
Na veel ellende gezien en meegemaakt te hebben op de stallen in de regio Aalsmeer, Amstelveen, Ouderkerk, kon ik met mijn paard terecht op een prachtige stal tussen Amstelveen en Nes aan de Amstel.
Een privéstal waar we met vier paarden stonden, met binnenbak, buitenbak met perfecte bodem, winter hele dag in de paddock met hooi en een lang weideseizoen met 3 ha land voor 4 paarden.
Onbeperkt hooi en stro, wel zelf uitmesten. Ruime stallen.
Toen de eigenaar met deze stal stopte (de stal is afgebroken) heb ik besloten dat ik mijn paard niet opnieuw in een stal wilde zetten waar het ontbrak aan veiligheid, goede mogelijkheden om voldoende tijd buiten door te brengen (als in een postzegelpaddock zonder ruwvoer), beschimmeld of geen ruwvoer, agressieve pensioneigenaren (ik heb zelfs tegen een ervan aangifte gedaan), altijd licht aan en herrie en stank enz.
Ik ging al jaren twee keer per dag naar mijn paard en het was even slikken toen de enige stal die ik goed genoeg voor haar vond op 80 km afstand was waardoor ik nog maar eens per week ofzo erheen kon gaan (ik heb ook nog eens niet de beschikking over een auto -O- )
Toch heb ik dat gedaan.
Mijn paard heeft daar een maand of 8 gestaan en in de tussentijd ben ik verhuisd. Ik heb mijn paard (en die van mijn vriend) nu aan huis staan.
Ik weet heus wel dat verhuizen niet altijd een optie is, en ik heb er veel voor moeten opgeven en ik zou het liefst zó terug willen ;( . Maar ik had mijn paard en ik moest iets voor haar...
Maar had ik geen paard gehad? Dan had ik er zeker geen genomen in die regio in de randstad, en ik was zeer waarschijnlijk ook niet verhuisd naar waar ik nu woon om een paard aan huis te nemen. Want het zijn allebei uitersten en niet ideaal (vind ik).
Ik had pas een paard genomen als ik de juiste compromis had gevonden tussen waar wil ik wonen en hoe wil ik dat mijn paard erbij staat.

Ik kan je dus geen stal noemen in genoemde regio die aan jouw (of mijn) eisen voldoet, want in mijn ogen zijn die stallen er simpelweg niet. Dat is k*t, maar ik wil mijn eisen daarin niet bijstellen.
Ik wens je veel succes met je zoektocht. Hopelijk vind je een stal waar ik het bestaan niet van weet, die wel voldoet, of zijn er stallen die dusdanig veranderen dat ze gaan voldoen.
Feit blijft dat er in die regio meestal teveel paarden op te weinig grond staan, dat er vaak teveel verkeer, vliegtuigen en de daarbij behorende stank en herrie is, en dat het paard de dupe is.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:07

Nikass, het is wel een beetje raar dat je zo fanatiek bent in het afkraken van deze Stal Amstelhoeve. Je hebt nu -zeg je- je boeltje goed voor elkaar, dus waar maak je je nou zo druk over? Wat je te melden hebt over deze stal is niet echt waar en je toon is nogal overtrokken.

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:24

Het is altijd moeilijk te beoordelen hoe zoiets bedoeld is als iemand het opschrijft, we hebben er immers geen gezicht bij en kunnen de toon of de emotie niet aflezen. Soms komt dat dan aanvallend over terwijl dat misschien helemaal niet zo bedoeld is.

Maar ik ben altijd erg blij met de inbreng van Nikass, het is goed bedoelt en de kanttekeningen die plaats vind ik vaak terecht wat betreft de stallen die ik ken.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:45

Dank je Hobbyhorse :)

Volgens mij is dit topic bedoeld om praktijkinformatie te verzamelen over stallen in de regio Amsterdam, omdat je van een website niet altijd een juist beeld krijgt, en ook als je gaat kijken kom je er niet altijd achter hoe het er op een stal aan toe gaat als je er daadwerkelijk staat.

Dus ik vertel hier mijn ervaring en geef mijn mening, Pipodipo, die mag jij overtrokken vinden, maar ik heb me nog ingehouden over Amstelhoeve. Hoe ging het er aan toe toen er droes was uitgebroken? De stallen waar de besmette paarden in hadden gestaan werden niet ontsmet voordat er een niet-besmet paard in werd gezet. Vindt jij dat verstandig?
Het is maar wat je zoekt voor je paard en als jij er fijn staat Pipodipo, is dat heerlijk voor je.
Maar het is niet zo dat omdat ik kritisch ben, en niet voor mezelf op zoek ben naar een stal, dat ik dan mijn mond maar moet houden in dit topic. Zo werkt een discussieforum niet.

En of ik het goed voor elkaar heb... ach, ik ging liever met de fiets naar mijn werk (nu met de trein), ik heb al mijn sociale contacten achtergelaten, nee zo ideaal is dat niet.
Ik kon echter voor mezelf niet verantwoorden dat ik mijn paard, dat ik uit een situatie van 24/7 op stal had gehaald, opnieuw op een stal zou zetten die niet - en dat is nogal een understatement - aan mijn eisen voor een paardwaardig bestaan zou voldoen.

Ik weet één stal in die regio, die paardvriendelijker is, en dat is de stal waar Fluffyfox staat, in Uithoorn. Daar staan de paarden voorop en levert de eigenaar wat aan luxe in. Alleen is deze stal (groepshuisvesting) niet voor elk paard (en mogelijk ook niet voor elke ruiter) geschikt. Niet voor mijn paard destijds. En ik denk niet voor Kelly, aangezien het vrij veel zelf doen is, en misschien te ver weg. Maar goed dat kan zij zelf beter beoordelen.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:55

En weet je waar ik me druk om maak, Pipodipo?
Om mensen die recht praten wat krom is: ach het valt wel mee, die paarden zien er toch nog prima uit? Dus dat beschimmelde kuil zal wel niet zo slecht voor ze zijn. Tja en in de zeven wintermaanden is het een beetje afzien met een half uurtje stapmolen per dag en een uurtje in de paddock als de eigenaar langskomt, maar ja in de zomer gaan ze toch weer lekker de wei op? Okee, niet als het regent, maar ja, je kunt niet alles hebben als paard toch?

Ik heb het al vaker gezegd: ik begrijp heel goed dat als je een paard hebt, dat je die niet weg doet, en dat je dan moet schipperen en zoeken naar een compromis. Dat heb ik ook gedaan en dat doe ik nog steeds want ik heb geen landgoed met tig hectare, helaas.
Maar zeggen dat het zo'n fijne stal is, dat de paarden het er goed hebben, terwijl dat overduidelijk niet zo is, ja daar maak ik me druk om, want zo verandert er nooit iets op het gebied van paardenwelzijn. .