Ik te groot of paard te klein?

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Horseland93

Ik te groot of paard te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 12:59

Hoi Bokkers!

Zoals sommige van jullie weten, ben ik opzoek naar mijn eigen paardje.
Nu ben ik gisteren wezen kijken, naar een leuke 3.5 jarige merrie, dus nu rond de 1.52 is.
NRPS, vader en moeder niet bekend, maar volgens de eigenaresse was de vader een zwarte hengst NRPS en de moeder een bonte.
Ze zou nog moeten uitgroeien tot 1.56 stokmaat.. Ze is best nog smal, ze zou natuurlijk nog een heleboel spieren moeten krijgen, en wat breder worden.
Maar nu mijn probleempje:

- Ik ben tussen de 1.75 en de 1.80 lang, :)
- Heb een gewicht van 80 kilo, maar ben op dieet, elke week val ik ongeveer 1 a 2 kilo af, afhankelijk of ik veel in beweging ben en hoe streng ik mij aan het dieet hou :o
Streef gewicht: tussen de 70 en 74.

Tegen de tijd dat ik met haar zou beginnen met zadelmak maken, zit ik rond mijn streef gewicht, een goede basis als longeren, en vertrouwen staat voor mij voorop.

Dus mijn vraag:
Wat vinden jullie, ben ik te groot, of blijft zij gewoon de klein voor me??

(Houd de reacties lief /3 )

Ps: Deze week ga ik nog weer heen voor een 2e bezichteging, maar daarnaast heb ik ook nog 2 andere paardjes waarvoor ik ga kijken.

LiVetime

Re: Ik te groot of paard te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:03

Mijn paard is ook 1.56, maar vrij breed gebouwd. Tis een gespierde appaloosa. Ik weeg op het moment 75 en zelfs dat vind ik voor mijn paard nog teveel. Was van 61 naar 78 gegaan in jaar tijd. Wegens ziekte heb je niet alles in de hand.
Persoonlijk zou ik zeggen: Ik zou dit paardje maar even laten voor wat het is :)

Tekstschrijver nodig? Voor professionele blogs en webteksten: www.estherdommerholt.nl

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:04

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten