Fotografen, hulp en tips...

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Lumea

Fotografen, hulp en tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 16:55

Hee bokkers,

Ik wil graag een nieuwe, professionelere camera kopen.
Mijn vraag aan de fotografen of andere bokkers :
Welke camera is nou goed? Welk merk is aan te raden? Gebruiken jullie lenzen/statieven etc.? Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat raden jullie aan/af? Tips? Trucs? Welk bewerkingsprogramma gebruiken jullie? Nouja alles dus :o

Alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Lumea op 05-11-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

A mind is like a parachute, it only works when it is open

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:56

Wil je een spiegelreflex of compact?
Wat is je budget?

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Lumea

Re: Fotografen, hulp en tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:10

Ik wil een spiegelreflex camera. Mijn budget ligt tot zo'n 500 euro ongeveer. Ik wil voor de hobby fotograferen, mooie foto's van mijn eigen diertjes maken, meegaan met meetings en eventueel in opdracht fotograferen.
Ik wil wel goede kwaliteit foto's maken, die eventueel uit te vergroten zijn.

Vergeten in de OP te zetten : wel bewerkingsprogramma gebruiken jullie?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:14

Ik gebruik paint shop pro, dat is niet zo duur, zo'n €100,- Voor €500,- ga je geen goede camera+goede lens krijgen. Wel alleen de camera maar daar heb je niks aan :P Of een camera met kitlens, maar als je dieren wil fotograferen dan moet je toch wel een telelens hebben en die krengen zijn duur, zeker als je bijv een lichsterke wil. Ik heb zelf de nikon D3100+Kitlens+55-300mm lens gekocht voor zo'n €800,- maar was bij toeval zo'n pakket wat goedkoper was. :) Ik ben er wel tevreden over alleen in wat donkerdere situaties had ik vaak al moeite om de foto's goed te krijgen dus daarom heb ik nu ook een lichtsterke lens gekocht (1100 euro) waardoor die ik die 55-300mm niet meer gebruik. Dat zijn wel dingen om over na te denken, je kunt beter nu veel uitgeven dan dat je over een jaar of over 2 jaar alsnog weer wat anders wilt. :)

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:26

Honden- en Paardenfotografie door geheel Nederland & België

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:51

saskiakefie schreef:
Ik gebruik paint shop pro, dat is niet zo duur, zo'n €100,- Voor €500,- ga je geen goede camera+goede lens krijgen. Wel alleen de camera maar daar heb je niks aan :P Of een camera met kitlens, maar als je dieren wil fotograferen dan moet je toch wel een telelens hebben en die krengen zijn duur, zeker als je bijv een lichsterke wil. Ik heb zelf de nikon D3100+Kitlens+55-300mm lens gekocht voor zo'n €800,- maar was bij toeval zo'n pakket wat goedkoper was. :) Ik ben er wel tevreden over alleen in wat donkerdere situaties had ik vaak al moeite om de foto's goed te krijgen dus daarom heb ik nu ook een lichtsterke lens gekocht (1100 euro) waardoor die ik die 55-300mm niet meer gebruik. Dat zijn wel dingen om over na te denken, je kunt beter nu veel uitgeven dan dat je over een jaar of over 2 jaar alsnog weer wat anders wilt. :)

Die 500,- was eigenlijk ook voor de camera, vergeten erbij te vermelden. Die lichtsterke lens is wel een goede ja, die neem ik mee in mijn beslissing!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:52

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:07

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten