Opfok in Gelderland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-13 10:39

Voor mijn hengstveulen ben ik aan het kijken voor een veulenopfok in de omgeving van Gelderland. Liefst in de omgeving van Arnhem/Nijmegen/Ede maar andere locaties zijn ook welkom. Locaties buiten de provincies Gelderland,Utrecht en Noord-Brabant gaat hij niet heen (omdat we wat verder in Gelderland al een goede kandidaat hebben, maar ik wil vergelijkingsmateriaal met ervaringen, en hopelijk wat dichterbij mijn huis).

Onderstaande punten zijn van belang:
- Hele jaar door weidegang in groepsverband
- Dagelijkse controle, liefst de paarden dicht bij het huis
- Bijvoeren met ruwvoer en brok
- Veel in de hand

Stal Huusstede in Aalten hoor ik goede dingen over, alleen het liefst heb ik hem nog een stukje dichterbij.

Graag ontvang ik reacties over goede (en slechte) ervaringen met stallen in deze regio.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 20-08-13 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:39

ten bosch in driel. doet ook opfok. Daar zou die van mij toen heen gaan. Hoor ik ook goede ervaringen over

Suena
Mijn spaanse droom

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-13 10:42

Heb daar zelf minder goede ervaring mee. Toen ik vroeg of ze stalling voor mijn drachtige merrie en daarna merrie+veulen hadden stelden ze de vraag of de dieren dan ook op de weide moesten of op de stal konden blijven staan. Dit gaf een dusdanig slechte 1e indruk dat die stal geen optie is.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:51

Idd stal Huusstede.
verder in de provincies die genoemd hebt weet er zo niet een vergelijkbare. Winterswijk zitten er een paar.
Ons jonkie heeft net over de grens met Limburg gestaan, geen idee of ze daar nu een hengstengroep hebben.

Scarlatt

Berichten: 154
Geregistreerd: 30-04-12

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:37

In Uddel Gelderland zit een hengstenopfok

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:37

Scarlatt schreef:
In Uddel Gelderland zit een hengstenopfok

Klopt, mooie kleine groepen en ook in de winter veel buiten. http://www.opfokstalvossegat.nl/

Ik heb zelf een aantal jaar geleden een veulen gekocht wat hier vandaan kwam: http://www.paardenopfok.nl/zomer.htm. Dier was heel goed opgevoed en veel in de hand geweest. De eigenaren waren ook fijn in de omgang. Dus wat mij betreft ook een aanrader.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:32

je hebt de Heumstede nog in Hernen, weet overig niet of ze er ook hengsten toelaten, zou je moeten bellen.
ze komen veel buiten, en leren een hoop bij!

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:52


Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-13 14:39

Ik wil eventueel nu ook verder kijken dan aangegeven provincies, mocht iemand daarbuiten nog een goede opfok weten dan hoor ik het graag :)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:29


Corally_B
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-12-08

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:34


Geen wonder dat mijn prins niet komt..... Zijn witte paard zit in de lasagne....

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:24


Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:14

Ik geef dit topic even een schopje. Ik ben op zoek naar een opfokstal (voor hengst) grofweg gelegen tussen Arnhem en Winterswijk.

Eisen:
-kleine groepen (max 6)
-zoveel mogelijk, in elk geval dagelijks, naar buiten in de winter
-deskundige omgang met de paarden

Heeft iemand tips?

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:18

Stal huusstede als ze plek hebben.

springen is passie, dressuur is een kunst

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:24

Op de website staat dat de jonge paarden in groepen van 10 - 15 staan. Wat ik zoek is max 6.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:12


Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:19

Dank je wel. Het is me niet helemaal duidelijk met hoeveel de veulens bij elkaar staan en hoe professioneel de eigenaren zijn, maar we zullen ons oriƫnteren.

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 22:44

Ik heb hem uiteindelijk bij de Huusstede ondergebracht. Daarna is hij nog ruim een jaar bij Stal van Beijnum geweest, wellicht is het laatste ook iets voor je om te kijken. Ze zijn wel flink aan het verbouwen maar zag wel mooie opfokstallen voorbij komen.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:54

Ziet er goed uit, wel duur!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:04

Ik heb even gekeken, dit zijn normale prijzen.
Soms is het iets goedkoper om een particulier te zoeken die ook een veulen heeft en te kijken of je daar terecht kan. Wij doen dat zelf ook, in combinatie met zomers bij een opfokker op de zomerwei.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:16

Ik heb je een PB gestuurd. Ik ben best veeleisend en heb een goede plek gevonden. Misschien is het wat voor je!

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:41

Kendra schreef:
Ik heb even gekeken, dit zijn normale prijzen.
Soms is het iets goedkoper om een particulier te zoeken die ook een veulen heeft en te kijken of je daar terecht kan. Wij doen dat zelf ook, in combinatie met zomers bij een opfokker op de zomerwei.


Ja dat is ook een goede optie, maar hoe vind je zo iemand?
Bij stallen die hierboven geadviseerd werden zag ik bedragen van 60 euro, vandaar dat ik 130 dan wel duur vind, maar goed, wellicht ook waar voor je geld ;)

Vvalar: ik heb hem helaas niet binnen, ik ben wel heel benieuwd! Zou je m nog eens willen sturen?
Wij zijn idd ook veeleisend, mijn vriend komt uit de professionele paardensport en heeft ook in een dierenkliniek gewerkt. Hij heeft heel veel fout zien gaan, en vooral grote groepen hengsten is een risico.
Wij hebben een zeer goed gelukt veulen (al zeg ik het zelf :o ) van een hele goede afstamming, en we willen graag - niet alleen daarom uiteraard- dat hij heel blijft ;)

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Opfok in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:50

't Vossegat in uddel, http://www.vossegat.nl/ welke al eerder is genoemd.

Heb mijn 6 maanden oude hengst veulen hier naar toe gebracht en ben al die jaren zeer te spreken geweest over deze opfok. In de zomermaanden van maart tot december ongeveer lopen de paarden dag en nacht buiten in grote weilanden. Ze staan in groepen van maximaal 10 hengsten. Er is voldoende mogelijkheid waar de paarden kunnen schuilen en ook drinkwatervoorziening is schoon en aanwezig. De hengsten worden bij slecht weer of te weinig gras bijgevoerd. De eigenaar heeft ze vaak in de hand, gaat meerdere keren per dag bij ze kijken/aaien. In de winter hebben ze een grote loopstal waar ze of overdag in de bak staan of in het land. Nogmaals deze periode is heel kort!

Mijn hengst is deze periode niet ziek of gewond geweest. Je bent altijd welkom om even te kijken bij je paard of een rondje te gaan wandelen in de mooie en rustige omgeving.

Illiesta :+:

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 11:22

Nikass schreef:
Kendra schreef:
Ik heb even gekeken, dit zijn normale prijzen.
Soms is het iets goedkoper om een particulier te zoeken die ook een veulen heeft en te kijken of je daar terecht kan. Wij doen dat zelf ook, in combinatie met zomers bij een opfokker op de zomerwei.


Ja dat is ook een goede optie, maar hoe vind je zo iemand?
Bij stallen die hierboven geadviseerd werden zag ik bedragen van 60 euro, vandaar dat ik 130 dan wel duur vind, maar goed, wellicht ook waar voor je geld ;)

Vvalar: ik heb hem helaas niet binnen, ik ben wel heel benieuwd! Zou je m nog eens willen sturen?
Wij zijn idd ook veeleisend, mijn vriend komt uit de professionele paardensport en heeft ook in een dierenkliniek gewerkt. Hij heeft heel veel fout zien gaan, en vooral grote groepen hengsten is een risico.
Wij hebben een zeer goed gelukt veulen (al zeg ik het zelf :o ) van een hele goede afstamming, en we willen graag - niet alleen daarom uiteraard- dat hij heel blijft ;)


Ik heb die pb ontvangen, ik heb alleen inmiddels al een 4 jarige hengst :D

Veel stallen hanteren hogere bedragen in de winter dan in de zomer. Uit de praktijk weet ik dat ze hier wel zo lang mogelijk in de weide staan :) . Eston stond daar toen het nog niet verbouwd was in de winter in een grote loopstal met nog 1 andere hengst. Zomers stonden ze in een kudde van zo'n 6 hengsten. Kan nu wat zijn veranderd aangezien ze veel nieuw hebben gebouwd.

Laatst zag ik wel ergens een oproep bij een particulier, maar geen idee meer waar. Bokt Markt, Marktplaats en Facebook verkoopgroepen in de gaten houden.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:46

Grr ik geef ook even een schopje. Ik ben met spoed op zoek naar een opfokstal aangezien de mijne niet doorgaat door onvoorziene redenen. Weet iemand of er bij bovenstaande opfokstallen plek is of anderen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Freekfuchs, IASCrawler, nnicolex, Rhinocornn en 16 bezoekers