Acupunctuur bij paarden Zuid-Holland

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marlis

Acupunctuur bij paarden Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 10:55

Voor mijn haflinger merrie ben ik op zoek naar een goed adres voor acupunctuur behandeling(en).
Na de bevangenheid is zij erg scheef geworden, hierdoor gaat buiging/stelling erg lastig maar nog lastiger is dat ze in de rechter galop gewoon bijna niet goed meer aan kan springen. Voorheen ging dit alemaal goed en zat de rechter galop er gewoon op maar door de bevangenheid en het verkeerd belasten is dit ontstaan.

Het liefst zoeken wij iemand die op locatie komt.
In de regio Zuid-Holland zijn wij dus opzoek naar adressen hiervoor en ook ervaringen zijn welkom.
Zag hierover alleen oude topics op bokt staan waar ik niet veel mee op schoot.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:28

Stomme vraag misschien maar wat gaat een acupuncturist veranderen aan de scheefheid?
Kun je dan niet beter iemand zoeken die ook verstand heeft van spier en wervelkolom?

Ik zou proberen of Karianne kan komen... www.lodash.nl

Ze is en dierenarts, chiropraktor, craniosacraal en heeft ook veterinaire acupunctuur gedaan.
Soms duurt het even voor je een afspraak hebt.. maar ze komt ook bij ons (Rotterdam Overschie) dus moet kunnen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 11:30

An_J schreef:
Stomme vraag misschien maar wat gaat een acupuncturist veranderen aan de scheefheid?
Kun je dan niet beter iemand zoeken die ook verstand heeft van spier en wervelkolom?

Ik zou proberen of Karianne kan komen... http://www.lodash.nl

Ze is en dierenarts, chiropraktor, craniosacraal en heeft ook veterinaire acupunctuur gedaan.
Soms duurt het even voor je een afspraak hebt.. maar ze komt ook bij ons (Rotterdam Overschie) dus moet kunnen.

Acupunctuur schijnt ook voor het lichaam te helpen.
Dat ze daar niet recht van wordt, begrijp ik zelf ook wel maar het kan wel mee werken dat ze OHZ makkelijker recht te richten is.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:31

Ellen kral, is ook dierenarts maar ook accupuncturist (en nog iets)?
Zij komt op locatie vanaf 4 personen

En anders kan je naar Kliniek Roosendaal, waar ze op vaste dagen paardjes behandeld :))

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:33

Het is idd verstandig om een combinatie te doen.
Ik heb zelf al mijn paarden bij Ellen Kral.
Zij is da,manueel therapeute en acupuncturiste.
Ze zet ze recht en ondersteund dit met acupunctuur.
Anders heeft het weinig nut,een paard wat scheef is kun je wel wat verlichten met acupunctuur maar een scheef bekken wordt er echt niet recht van.
Zo blijf je dan steeds tegen de problemen aanlopen.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:34

acupunctuur kan zeker zorgen voor pijnvermindering en spierontspanning. Maar als het een compensatiepunt is, welke in een blokkade is geeindigd..(wat mij wel lijkt omdat ze bevangen is geweest en scheef belast heeft, zoals je verteld) kan je (denk ik) beter meerdere kanten tegelijk laten bekijken.

Karianne is heel vriendelijk, neemt uitgebreid de tijd en past de behandeling toe die nodig is. En komt aan stal.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Re: Acupunctuur bij paarden Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:47

Gezien de vraag naar een acupuncturist en ervaringen verplaats ik dit topic van MD naar ED.

Beperkt online
[ITP] Drie Welsh Cobs in de herfstweide, wat een rijkdom Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:11

Ik kan je Margreet Bouwmeester aanraden. Zij doet accupunctuur/accupressuur en cranio sacraal behandelingen. Daarnaast werkt ze veel samen met Erik Laarakkers. Ze heeft veel ervaring en kennis.
Ook volgt ze regelmatig bij Erik Laarakkers bijscholing.

Op haar website kun je nog meer informatie vinden http://www.alona.nl
Laatst bijgewerkt door Martine op 12-12-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: regel aan de post toegevoegd

Indomitable 1-1-1988 - 5-10-2010
Celana Houston X Zeoliet B + 16 L1 + 18 L2 + 23 M1 + 3
Mandoline Haarlem x Eline

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie