GZ: box op rustige of privéstal regio Alkmaar HHW Langedijk

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Naomi_88

GZ: box op rustige of privéstal regio Alkmaar HHW Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 19:47

Hai!

Voor mijn stresskip met gevoelige luchtwegen ben ik op zoek naar een nieuwe stal. Mijn wensenlijstje luidt als volgt:

- in de buurt van Alkmaar (Heerhugowaard, Langedijk, Sint-Pancras, Bergen, Egmond etc.), liefst binnen een straal van een kwartier met de auto
- rustige stal, het liefst een privéstal of iemand die zijn / haar paarden aan huis heeft staan en een box overheeft; niet teveel pensionklanten (maximaal 6), geen wedstrijden of andere drukke activiteiten die op de stal worden georganiseerd, niet teveel 'vreemde mensen' op het terrein, niet aan een drukke (snel)weg
- alle paarden die bij de stal staan moeten op vlas staan i.v.m. het stofarme karakter van dit strooisel
- ruime boxen (3m bij 3,5m minimaal) vanwege de grootte van mijn paard en idealiter met een (buiten)luik voor de benodigde frisse lucht
- als het binnenstallen zijn dan dient de schuur / loods waarin deze gerealiseerd zijn een hoog dak te hebben zodat de luchtcirculatie zo goed mogelijk is (open nok zou ook perfect zijn)
- liefst dat er gevoerd wordt of dat er een schema is wie wanneer voert (kan niet alle dagen van het jaar 's ochtends aanwezig zijn)
- zelf uitmesten absoluut geen bezwaar
- goed onderhouden, stofvrije binnenbak of goed gedraineerde buitenbak (met verlichting) die zo goed als het hele jaar te rijden is (tegen vorst zoals we die de afgelopen winter hebben gehad kan geen bak op natuurlijk...)
- goed gedraineerde longeercirkel of paddock waarin gelongeerd mag worden (met verlichting)
- paarden 's zomers zo lang mogelijk op de wei (zolang het weer en de bodem het toelaten...) maar liever niet 24/7 omdat hij erg dik wordt 's zomers van het vele gras
- paarden 's winters zo lang mogelijk (liefst hele dag, maar minimaal een uur of 5) in droge paddocks (zand of drainage)
- deze paddocks moeten goed omheind zijn d.m.v. een degelijk hek of meerdere rijen stroomdraad
- zelf binnen en buiten zetten geen probleem (of schema wie wanneer doet)
- wasplaats met warm water is een pre, maar geen absoluut vereiste
- als maximum voor het stallingsgeld heb ik € 300,- in gedachten

Sta je zelf op een stal die aan dit lijstje voldoet of weet je iets in deze omgeving, dan ben ik erg benieuwd naar je berichtje. Als het mogelijk is graag een website of telefoonnummer en hoogte van stallingsgeld erbij. Mocht je iets weten dat niet aan één van de 'wensen' voldoet dan hoor ik het ook graag (wil wel voor de gezondheid van mijn paard een compromis sluiten ).

Alvast bedankt!

Gr. Naomi

Tamadine

Re: GZ: box op rustige of privéstal regio Alkmaar HHW Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:04

Sempre

Re: GZ: box op rustige of privéstal regio Alkmaar HHW Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:34

Ik ga per 1 oktober naar de onderste link van Tamadine. Voldoet aardig aan je eisen, mooie ruime boxen. Ik heb ook een paard met gevoelige luchtwegen maar heb er alle vertrouwen in dat de stal daar luchtig genoeg voor is! Dat ik ging kijken was het aardig warm, maar in de stallen gewoon lekker koel. Ze staan in mooie paddocks en staan heel wat buiten. Knolle_krack staat er ook al een paar jaar dus haar zou je ook kunnen pb-en. :j

Valerie S L2 ! :+:

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten