Braaf (NH) paard voor vriend om te leren rijden (omg. A'dam)

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nouka

Braaf (NH) paard voor vriend om te leren rijden (omg. A'dam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 18:54

Hoi Bokkers,

Sinds mijn vriend deze zomer voor het eerst op een paard heeft gezeten op vakantie in Cornwall is hij erg enthousiast geworden. Ik wilde hem graag 'les gaan geven' hier in Nederland, maar toen we terug kwamen kwam het droevige nieuws dat 'mijn' paard is overleden. Het paard stond op de manege waar ik al 13 jaar kom en zij hebben jammer genoeg alleen nog kleine ponies of kleine paardjes die al wat ouder zijn en ik vind mijn vriend te zwaar voor hen. Hij heeft geen overgewicht (hij is 1.85 lang en weegt ongeveer 85 kilo) maar omdat de paardjes ouder zijn vind ik het te zwaar.
Ik ben dus op zoek naar iemand die zijn/haar paard uit wil lenen voor een half uurtje/uurtje voor een aantal keer, zodat ik hem de basics bij kan brengen. Natuurlijk verwacht ik niet dat wij het paard zomaar mee krijgen o.i.d, ik wil alleen de mogelijkheid hebben om zijn lesgeefster te zijn en dan is het natuurlijk super als er iemand bij is die het paard goed kent.

Waarom dan niet naar een manege?
- Ik ben een fanatieke Parelli'er en het is niet eenvoudig om een manege met instructie te vinden die 'along those lines' denkt. Mijn vriend wil absoluut niet gedrilled worden zoals wel eens het geval is bij beginners op een manege.

Ons doel is om samen te kunnen rijden buiten (strand, bos etc.) en dan dus af en toe paarden te kunnen huren. Het idee is dat hij zich zeker genoeg voelt om mee te komen met de anderen en dat hij het paard leert aanvoelen.

Overzichtje:
- 29 jaar oud, 1.85 lang en ong. 85 kilo
- heeft 2 keer gereden, kan inmiddels al goed lichtrijden. (ik was verbaasd dat het zo snel ging!)
- heeft een goede balans gaat mee met de beweging van het paard
- is niet bang!

Als jullie nog andere ideeën hebben hoor ik het ook graag :)

Voor meer info stuur gerust een pb'tje.

لا شيء يدوم

anyw1

Re: Braaf (NH) paard voor vriend om te leren rijden (omg. A'dam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:34

hey, misschien een leuke tip: ga eens samen meedoen aan een centered riding-clinic bijvoorbeeld, of neem samen een zitles. je steekt er beiden wat van op op die manier. je vriend leert rijden en jij leert beter rijden. van daaruit kun je misschien verder je opties verkennen..

(ik zou het namelijk heel knap vinden als iemand zijn paard uit zou lenen zonder zelf de lesgever te zijn, maar ja, dat ben ik...)

succes!

Equus-Libris: ontspannen samenwerken met je paard.
Instructie, training, coaching.
Alle ruiters, alle paarden en alle niveau's zijn welkom!
http://www.equus-libris.nl

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 21:28

Goeie tip, dankjewel! Lijkt me leuk om in de toekomst een keer te doen. Zoals je zegt is het alleen maar goed om te doen.

Via pb heb ik iemand gevonden, dus ik ben erg blij!

Verdere tips zijn nog steeds welkom, daarom laat ik het topic nog even open :)

لا شيء يدوم

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:48

heb je het al op het nhforum.nl geprobeerd? daar zijn een aantal parelli' ers met zwaardere paarden

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie