GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 08:11

Ik ben op zoek naar een stal in de omgeving van Zaanstad voor mijn Arabier en shetlander, beiden merrie. Zomers weidegang, het liefst 's avonds naar binnen voor de Arabier. En 's winters overdag weidegang of in ieder geval een aantal uur naar buiten in paddock of bak. Een bak zou fijn zijn, maar niet per se nodig aangezien beiden niet worden bereden.
Reacties het liefst per PB.

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:07

Ik ken erg veel stallen in de buurt, maar uit de beschrijving kan ik niet geheel op maat een aantal namen van stallen noemen. Je beschrijving is iets te globaal. Ik denk voor goeie reacties dat je je post even moet verduidelijken. Welk budget zoek je, wil je wel/niet zelf uitmesten en voeren, hoeveelheid luxe, per fiets te doen of met de auto, dat soort dingen. Stuur me anders een pm als er geen reacties komen.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 08:06

Ik hoop juist dat ik meer reacties krijg als ik niet zoveel eisen stel. Ik heb al vaker een oproep gedaan met weinig tot geen reactie, vandaar. Ik hoef geen luxe voorzieningen aangezien er met beide dieren alleen wat gewandeld wordt en niet gereden. Ik wil een rustige, kleinschalige plek waar ze het hele jaar door lekker naar buiten kunnen. Wel op fietsafstand van Zaandijk aangezien ik door gezondheidsproblemen (voorlopig) niet mag autorijden. Zelf de stal doen en/of voeren is te overwegen.

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:26

Dan ga ik even voor je nadenken, op de kaart kijken wat daar ookweer was. Zal je binnenkort even pmen. Mocht ik het vergeten, pm me maar! Ik vergeet ook wel eens wat ;)

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:01

Probeer stal Zandvliet eens in de wijdewormer, vlakbij Marijnissen :)

HubbaBubba

Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:11

Vraag anders even aan bokker Nainkey of er bij haar op stal nog plek is.
Zij staat met haar arabiertje op de Vaartdijk in Assendelft (bij de Forbo op de dijk) waar de paarden het hele jaar buiten staan, maar sommige ook naar binnen gaan in de winter.
Staan ook een paar shetjes.
Steenworp afstand van Zaandijk, denk dat het 7 minuten fietsen is vanaf het politiebureau via het nieuwe fietspad.

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:40

Verder heb je in Wijdewormer ook veel stallen. Zelf heb ik bij Stal Diamond (denk dat het nu zo heet, vroeger stal Wijdewormer) gestaan, en bij een loonwerker wat verder op. Beide op de Noorderweg. Als je die bekijkt met Google Streetview zie je daar een boel stallen. Bij stal Diamond was toen geen uitloop mogelijk, iets wat ik wel wilde voor mijn pony. Bij die loonwerker kon dat wel. Hier betaalde ik 140 euro de maand en werden ze dagelijks binnen en buiten gezet. In de winter overdag in de bak, in de zomer dag en nacht op het land. Wel zelf uitmesten, voeren en per toebeurt het land/bak uitmesten. Ze hadden daar toen heel stoffig zaagsel (lees gratis afval van de zagerij, megastoffig) maar wel een leuk clubje mensen en kantine. Redelijke uitrijmogelijkheden/wandelen, wel langs de weg.
Verder heb je natuurlijk nog manege Veld, maar daar moet je van houden. Niet mijn type stal en omgang met paarden. Ik eindigde in Den Ilp bij een klein stalletje, maar dat is denk ik te ver weg. Ook heb je nog stal Taams daar, ook best een goeie stal maar wel groot. Er kan veel, maar alles kost extra. En Assendelft natuurlijk.
Als je daar in de buurt woont zou ik eigenlijk gewoon een rondfietsen en kijken waar je paarden ziet. Er staan er langs de weg genoeg. Wie weet kom je wel een gouden nestje tegen, eentje die wij nog niet kennen ;)

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:12

HubbaBubba schreef:
Vraag anders even aan bokker Nainkey of er bij haar op stal nog plek is.
Zij staat met haar arabiertje op de Vaartdijk in Assendelft (bij de Forbo op de dijk) waar de paarden het hele jaar buiten staan, maar sommige ook naar binnen gaan in de winter.
Staan ook een paar shetjes.
Steenworp afstand van Zaandijk, denk dat het 7 minuten fietsen is vanaf het politiebureau via het nieuwe fietspad.


Dank je wel voor de tip! Ik denk te weten welke stal je bedoeld, ik kwam er gister toevallig langs. Ik had me al voorgenomen om daar eens heen te gaan om te vragen of ze plek hebben.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:15

cream_1986 schreef:
Verder heb je in Wijdewormer ook veel stallen. Zelf heb ik bij Stal Diamond (denk dat het nu zo heet, vroeger stal Wijdewormer) gestaan, en bij een loonwerker wat verder op. Beide op de Noorderweg. Als je die bekijkt met Google Streetview zie je daar een boel stallen. Bij stal Diamond was toen geen uitloop mogelijk, iets wat ik wel wilde voor mijn pony. Bij die loonwerker kon dat wel. Hier betaalde ik 140 euro de maand en werden ze dagelijks binnen en buiten gezet. In de winter overdag in de bak, in de zomer dag en nacht op het land. Wel zelf uitmesten, voeren en per toebeurt het land/bak uitmesten. Ze hadden daar toen heel stoffig zaagsel (lees gratis afval van de zagerij, megastoffig) maar wel een leuk clubje mensen en kantine. Redelijke uitrijmogelijkheden/wandelen, wel langs de weg.
Verder heb je natuurlijk nog manege Veld, maar daar moet je van houden. Niet mijn type stal en omgang met paarden. Ik eindigde in Den Ilp bij een klein stalletje, maar dat is denk ik te ver weg. Ook heb je nog stal Taams daar, ook best een goeie stal maar wel groot. Er kan veel, maar alles kost extra. En Assendelft natuurlijk.
Als je daar in de buurt woont zou ik eigenlijk gewoon een rondfietsen en kijken waar je paarden ziet. Er staan er langs de weg genoeg. Wie weet kom je wel een gouden nestje tegen, eentje die wij nog niet kennen ;)


Alle stallen die je noemt ken ik, en zijn niets voor mijn oudere Arabier. Ik had ook al het plan om op de fiets te stappen en gewoon aan te bellen, dan maar brutaal zijn :o . Hoop alleen dat er misschien door mijn oproep nog een tip komt dat ik wat gerichter op pad kan. Zit helaas met flinke gezondheidsproblemen en ben daardoor niet zo mobiel. Bedankt voor het meedenken!

HubbaBubba

Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:21

Het is gewoon bij een huis, links van dat huis is een rare vorm rijbak en voor de rest alleen maar land.
Als je richting saendelft gaat is het rechts naast de nieuwe brug, you snep??

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Re: GZ:Stalling/weidegang omg. Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:33

Tja dan denk ik dat het nog heel lastig gaat worden. Het meeste in de buurt zijn toch boeren met een aantal paardjes (levert meer op dan koeien, pension klantjes) waar het 't gewoon net niet is. Tis dat ik er niet meer in de buurt woon, anders zou ik je met de auto gewoon meenemen voor een dagje stallen zoeken ;)

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:35

HubbaBubba schreef:
Het is gewoon bij een huis, links van dat huis is een rare vorm rijbak en voor de rest alleen maar land.
Als je richting saendelft gaat is het rechts naast de nieuwe brug, you snep??


Die bedoel ik ja. Is vanaf m'n huis maar een minuut of 10 fietsen, lekker dichtbij.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:38

cream_1986 schreef:
Tja dan denk ik dat het nog heel lastig gaat worden. Het meeste in de buurt zijn toch boeren met een aantal paardjes (levert meer op dan koeien, pension klantjes) waar het 't gewoon net niet is. Tis dat ik er niet meer in de buurt woon, anders zou ik je met de auto gewoon meenemen voor een dagje stallen zoeken ;)


Thanx voor het aanbod :) . Ik vind vast wel wat, al zal het wat meer tijd kosten. Of ik plaats ze ergens tijdelijk en ga dan rustig verder zoeken tot het perfecte plekje er is.

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:35

Dat lijkt me sowieso goed. Er is daar zo veel in de buurt! Maar een stal vinden waar zoveel mogelijk gedaan word en die ze ook buiten zet is gewoon erg lastig. Maar ik wens je heel veel succes en plezier toe met je paardjes in Zaandijk! :j

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 07:15

Het is zeker lastig, maar er staan hier zoveel paarden dat het zeker wel moet lukken. Dank je wel!