Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silverrico
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-18

Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 16:45

Hoi allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld op Bokt om hopelijk een fijn plekje te vinden voor mijn E-pony.
Afgelopen voorjaar zijn we verhuisd naar een, dacht ik, perfecte stal maar helaas. Nu het slechter weer wordt staan de paarden maar krap 2 uur buiten ipv de beloofde 8 uur.
Ik realiseer me dat ik een groot zoekgebied heb maar ik word er echt verdrietig van hoe het nu gaat op stal. Ik had gehoopt mijn 'forever' plekje te vinden maar 1,5-2 uur buiten in de winter vind ik niet acceptabel.

Ik woon zelf in Hendrik-Ido-Ambacht (ZH) en rijd dagelijks de route HIA-Molenwaard. Het liefst heb ik mijn pony natuurlijk zo dicht mogelijk in de buurt maar ik vind een fijne plek belangrijker dan reistijd. Ik sta voor veel opties open. Mijn pony is zowel 24/7 buiten als op stal gewend.


Wat ik zoek:
* Onbeperkt/ruim voldoende ruwvoer. Hooi of droog voordroog is beide prima
* In de zomer zoveel mogelijk (bij voorkeur 24/7) weidegang
* In de winter minimaal 8 uur buiten met ruwvoer. De paddock moet groot genoeg zijn om de benen te strekken.
* Volpension
* Eigen krachtvoer geven mogelijk
* Goede rij- en longeerbak
* Trailerstalling
* Hele fijne staleigenaar die het beste met de paarden voorheeft en bij wie ik met een gerust hart mijn pony kan achterlaten.
* Het moet geen probleem zijn om met de trailer weg te gaan

Mijn pony is super lief en speels maar staat wel altijd onderaan in rang. Een klein groepje met voldoende ruimte en ruwvoermogelijkheden werkt voor hem het beste. Wij rijden recreatief, doen aan grondwerk en wandelen graag. Ik laat een ieder in zijn waarde en dat verwacht ik ook van een ander.

Ik heb in principe geen budget. Ik vind het alleen wel echt belangrijk dat we naar een goede stal gaan waar we iig de komende jaren kunnen doorbrengen. Voor aankomende winterperiode heb ik gelukkig 2 vriendinnen die gaan helpen om m'n pony zoveel mogelijk buiten te hebben. Dus mochten we ergens op de wachtlijst moeten is dat geen probleem.

Ik hoor graag via dit topic of PB of jullie iets weten :)


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:20

Ah een mede Ambachter! Wat een ramp in de buurt he. Eigenlijk is er niets in de directe regio dat aan jouw wensen voldoet. Er is wel een hit actief stal in Rhoon maar die wachtlijst is vol volgens mij.

De Peerdegaerdt in strijen voldoet aan je wensen,
Maar heeft een lange wachtlijst en zeer weinig pensionpaarden.

Over de Moerdijk zit een stalletje die gericht is op pensioenpaarden en waar ze veel buiten staan, maar daar zit volgens mij geen goede rijbak bij.

En die pensioenstal in de Alblasserwaard, ik ben de naam even kwijt. Maar daar staan ze weer in hele grote groepen.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:09

Probeer het eens in Bleiswijk fair to horses

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:16

Op marktplaats staat een 24/7 plekje in giessenburg, misschien is dat wat?

~Turbohoof Solutions ~

Silverrico
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 06:03

Bedankt voor de reacties!

- Strijen gaat op m'n lijstje
- fair to horses zit vol (de uitloopstallen) ik blijf de stal in m'n achterhoofd houden
- pensioenstal in de Alblasserwaard is bekend. Daar heeft een vriendin gestaan en ze is niet voor niets weggegaan. Die valt absoluut af ook al is de stal in de buurt.
- Giessenburg ga ik morgen kijken

Verder heb ik totaal onverwacht best wat reacties via marktplaats gekregen dus ik ga dit weekend 4 stallen bezoeken die aan de eisen lijken te voldoen :)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:05

Silverrico schreef:
Bedankt voor de reacties!

- Strijen gaat op m'n lijstje
- fair to horses zit vol (de uitloopstallen) ik blijf de stal in m'n achterhoofd houden
- pensioenstal in de Alblasserwaard is bekend. Daar heeft een vriendin gestaan en ze is niet voor niets weggegaan. Die valt absoluut af ook al is de stal in de buurt.
- Giessenburg ga ik morgen kijken

Verder heb ik totaal onverwacht best wat reacties via marktplaats gekregen dus ik ga dit weekend 4 stallen bezoeken die aan de eisen lijken te voldoen :)


Volgens mij heeft F2H nog 1 uitloopstal vrij, zag ik net op hun fb pagina.


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:45


Silverrico
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-18

Re: Fijne stalling gezocht regio Zuid-Holland/Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 17:25

Wederom bedankt voor het meedenken!

Bij Zeggezicht vind ik de kudde te groot maar ik lees net op de website dat ze ook andere stallingsvormen aanbieden. Ik ga ze een berichtje sturen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers