goede stalling op Texel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 21:37

Hallo

ben me een beetje aan het orienteren op de vakantie.

Wij willen graag onze paarden meenemen naar Texel.

Wie weet een goede stalling die voldoet aan de volgende "eisen"

Overdag op de weide
s,nachts op stal
Rijbak aanwezig
dichtbij het strand
Hond moet mee mogen
we hoeven er zelf niet bij te slapen, maar mag wel

Barst maar los met ervaringen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:17


nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:51

Mooie plek idd en lekker dicht bij het strand en bos.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 07:33

ok super bedankt! Is er ook een rijbak aanwezig? Weten jullie dat?

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:55

Ja een hele nette bak met tapijt snippers die rijd super zelfs als het een tijdje slecht weer is ik heb er regelmatig les in en ik haak wel eens aan als ze een strandrit hebben dan hoef ik niet alleen

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:33

dank dank! Ziet er goed uit! Zal ze eens bellen

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:31

Ook ik dacht aan de Ruige hoogte. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar vind de site er heel fraai uitzien. Toen ik opzoek was naar een mooie strandrit met veel eisen (geen manege-manege zeg maar) werd mij de Ruige hoogte als tip gegeven. Inmiddels de strandrit nog nooit gemaakt i.v.m. gezelschapsgebrek en tijdgebrek :+

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:52

Eagles Ranch is ook een goed vakantie adres voor je paard! Hele fijne mensen en zeer goede voorzieningen voor een nette prijs! Echt heel mooi daar! :)

Ik heb daar ook mijn paintje gekocht. /3

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Eagle rangs zit je wel veel verder bij bos en strand vandaan maar zit wel binnenbak bij .

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:39

Eagles Range is een goed idd. Zit op zich niet veel verder bij t bos vandaan, alleen een ander bos dan de Ruige Hoogte. Strand is iets verder idd maar nog prima te doen hoor, amper een half uurtje rijden.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:44

De Ruige Hoogte is echt top, kan ik zeker aanraden :j

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:53

Mirjam1202 schreef:
Ook ik dacht aan de Ruige hoogte. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar vind de site er heel fraai uitzien. Toen ik opzoek was naar een mooie strandrit met veel eisen (geen manege-manege zeg maar) werd mij de Ruige hoogte als tip gegeven. Inmiddels de strandrit nog nooit gemaakt i.v.m. gezelschapsgebrek en tijdgebrek :+

Gezelschapsgebrek is geen probleem want ik ga regelmatig mee en we kletsen altijd onderweg :)

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:52

__nina schreef:
Mirjam1202 schreef:
Ook ik dacht aan de Ruige hoogte. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar vind de site er heel fraai uitzien. Toen ik opzoek was naar een mooie strandrit met veel eisen (geen manege-manege zeg maar) werd mij de Ruige hoogte als tip gegeven. Inmiddels de strandrit nog nooit gemaakt i.v.m. gezelschapsgebrek en tijdgebrek :+

Gezelschapsgebrek is geen probleem want ik ga regelmatig mee en we kletsen altijd onderweg :)


Ah, dat klinkt goed! Ik ga na mijn tentamenweek mijn agenda erbij pakken om een gunstige datum te zoeken!

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:55

Volgens mij heeft je paard op de eagle ranch een paddock box en kan hij verder niet naar buiten . Bij beide zit een camping en zijn er wel diverse accomodaties in de buurt om te overnachten en is het net waar je wil zitten dichtbij Den Burg of dicht bij het strand en de koog .

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 07:25

Afgelopen weekend waren wij op Texel en hebben we even gekeken bij de Ruige hoogte, zag er inderdaad prachtig uit, maar wij kregen niet de indruk dat deze man op huurders voor de boxen stond te springen.
Zo was hij niet heel enthousiast over het rijden op het strand in de avond uren want , zo zei hij, andere strandgasten die ergerden zich aan ruiters op het strand en dat kon hij zich wel voorstellen. Verder zei hij dat zij alleen op half 6 in de ochtend naar het strand gingen om andere strandgangers niet te storen.
Nee sorry, wij kregen bij deze meneer niet het idee dat wij als ruiters heel erg welkom waren.
Maar goed het zag er daar prima uit, en het zullen zeker ook prima mensen zijn, maar wij willen ons en onze paarden wel welkom voelen en ook vrij willen zijn om in de avonduren een rondje strand te maken en dan niet een staleigenaar hebben die daar op tegen is. Je mag nou eenmaal, ook in de zomer maanden tot 10 uur in de ochtend en na 7 uur in de avond op het strand rijden, en als andere strandgangers zich daar aan ergeren, tja, het mag dus waarom zou je dat dan niet mogen.

Dussssss als er verder nog mogelijkheden zijn om je paard te stallen op Texel dan hoor ik dat heel graag

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:30

KarinLF schreef:
Afgelopen weekend waren wij op Texel en hebben we even gekeken bij de Ruige hoogte, zag er inderdaad prachtig uit, maar wij kregen niet de indruk dat deze man op huurders voor de boxen stond te springen.
Zo was hij niet heel enthousiast over het rijden op het strand in de avond uren want , zo zei hij, andere strandgasten die ergerden zich aan ruiters op het strand en dat kon hij zich wel voorstellen. Verder zei hij dat zij alleen op half 6 in de ochtend naar het strand gingen om andere strandgangers niet te storen.
Nee sorry, wij kregen bij deze meneer niet het idee dat wij als ruiters heel erg welkom waren.
Maar goed het zag er daar prima uit, en het zullen zeker ook prima mensen zijn, maar wij willen ons en onze paarden wel welkom voelen en ook vrij willen zijn om in de avonduren een rondje strand te maken en dan niet een staleigenaar hebben die daar op tegen is. Je mag nou eenmaal, ook in de zomer maanden tot 10 uur in de ochtend en na 7 uur in de avond op het strand rijden, en als andere strandgangers zich daar aan ergeren, tja, het mag dus waarom zou je dat dan niet mogen.

Dussssss als er verder nog mogelijkheden zijn om je paard te stallen op Texel dan hoor ik dat heel graag


Ik rij inmiddels al een tijdje de paarden bij deze stal en wij rijden ook zeker 's avonds zelf op het strand. Alleen met dit zomerse weer is het in de avond te druk om op het strand te rijden. Rond 7 uur zit het strand nog vol mensen en wij proberen daar rekening mee te houden.

In de ochtend mag je inderdaad tot 10 uur op het strand en van de week zijn we een keer om half 6 gegaan omdat het met het getij beter uit komt. Ook hier geldt dat we naar het getij kijken en naar de weersomstandigheden/ drukte op het strand.

Verderop in de straat zit nog een paardenstalling. http://tlantvantexsel.nl/ Misschien is dat nog een idee?

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:00

Wij zijn vorig jaar ook op vakantie naar texel geweest met 2 paardjes en hebben de paardjes bij hoeve consensus gestald. Dat is wel volgens doe het zelf principe. Wij kregen een eigen stalgebouwtje tot onze beschikking en 2 weitjes van ongeveer 20x40. We konden kiezen uit 2 soorten hooi en mochten pakken wat we wilden.


Ze hebben zelf geen rijbaan maar de rijbaan van de plaatselijke rijvereniging ligt op hetzelfde terrein en volgens mij kan je daar dan rijden. Ongeveer 15 minuten tot aan het bos in stap en dan afhankelijk van je tempo ongeveer 10 minuten naar het strand. Als je dat fijn vind wil de staleigenaresse ook mee op strandrit als "gids", zij rijden ook wel savonds.

Al met al hebben wij het heel erg gezellig gehad daar en ons zeker welkom gevoeld, hele lieve leuke mensen. Volgens mij is daar in overleg heel erg veel mogelijk. (Zo zijn wij ook 1 dag met de trailer opgehaald omdat een van de paardjes gedurende de rit steeds slechter ging lopen, dat was ook allemaal geen probleem.)

Leuke bijkomstigheid is dat ze er een crossterrein en galopbaan hebben, ook erg leuk om gebruik van te maken.

Wij hebben uiteindelijk in een hotel geslapen omdat mijn vriendinnetje daar voorkeur voor had, maar ze hebben er ook een vakantiehuisje wat je kan huren voor eigen overnachting.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:46

Heb altijd les op de ruige hoogte en sta zelf verder op in de straat wat de eigenaar zegt snap ik wel ga ook in de zomer niet in de avond naar het strand want moet er niet aan denken te moeten slalomen om de mensen en die zie je tenminste nog . Met dit soort weer is het erg druk en worden er erg veel kuilen gegraven dus raad ik aan naar het strand te gaan als het al hoogwater is geweest en het water dus het strand weer mooi vlak heeft gemaakt . Maar het staat je idd vrij wel te gaan alleen zou ik het risico niet willen lopen dus sta dan graag wat vroeger op het mooiste is het met eb dit verschuift elke dag en je kan het nakijken op internet .

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:15

Ik heb ook zeer goede ervaringen bij de Ruige Hoogte. En zeker het gevoel dat ik en mijn paard welkom zijn. Paard staat er altijd erg blij op stal dus die zal het vast ook met mij eens zijn ;)
Wat __nina en nannyrana7 zeggen kan ik mij zeker voorstellen. In de avond zijn er nog veel mensen op het strand, ik ga liever in de ochtend vroeg zodat ik ook nog even lekker kan gassen. Ipv in de avond slalommen tussen de mensen en de kuilen door. Ja het is wat vroeg maar zeker de moeite waard!

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:26

In welke periode ben je eigenlijk van plan om te komen . Want is de planning september dan is in de avond naar het strand alweer geen probleem dan zijn namelijk de vakanties alweer voorbij .

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 07:11

het zou gaan om volgend jaar zomer,maar vrees dat we er maar van af zien om de paarden mee te nemen,of inderdaad in het najaar te gaan
het is ook wel erg druk op Texel in de zomer. niet alleen op het strand maar ook op de terassen en restaurants en de dorpen. misschien beter het eiland in de zomer te mijden

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:28

Misschien heeft die man net gezeur gehad of is hij druk dat hij even zo reageerde. Maar ik zou wat hij zegt, als ervaringsdeskundige toch serieus nemen. Hij zegt het niet voor niks. Mensen kennen vaak niet alle regels en zeuren vrij snel als ze paarden zien. Het zou zonde zijn als je dat pas merkt als je er al bent en alle moeite hebt gedaan.

Texsel
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:53


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 18:16


Texsel
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-18

Re: goede stalling op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:21

Ja die hebben we ook.

Gr. Paul