Ervaring stal sans souci voorthuizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Netsky
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-15

Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 15:20

Hoi,

Ik ben opzoek naar een paard en naar een geschikte stalling, ik zag stal sans souci voorbijkomen. Nu ben ik opzoek naar wat ervaringen van deze stal over het kopen van paarden daar en hoe de pension stalling is,ervaringen via pb zijn ook zeer welkom
Dankje

Mercedess
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:53

Het enige wat ik weet is dat zij jaren als dierenarts assistent heeft gewerkt en erg veel verstand heeft van paarden en hun verzorging. Ik ben nooit zelf op haar nieuwe stal geweest in Voorthuizen, maar ze is erg correct met paarden en weet veel, ik zou daar gewoon gaan kijken om een gevoel te krijgen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:12

Ik ben er laatst geweest. Het zit super afgelegen op een oude kazerne volgens mij. Paarden staan er best okay bij hoor. Er loopt ook een man met een scheel oog, hem vond ik zo niet paard vriendelijk. Denk dan aan paard slaan/schoppen wanneer hij niet gehoorzaam was (paard was die middag gearriveerd). Ook zagen wij duidelijk dat het paard een krampbeen/hanetred had. Ook worden er niet passende zadels op de paarden gelegd en de verkoophulp is nihil.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:26

Ik ben er toen geweest om een paard te kopen.
Zag er allemaal prima uit heb het paard niet gekocht, maar had wel en goed gevoel bij de stal

Tippe
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:46

heb zelf een slechte ervaring.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:09

wij zijn daar geweest om te kijken bij een paard voor mijn zus.
werden in eerste instantie geholpen door een meidje die daar de paarden verzorgde/reed.
vond dat erg onprofessioneel. wist ook niks over het paard te vertellen etc.

uiteindelijk het paard niet gekocht want had wat rare en scheve trekjes. was ook 1 vd braafste dus werd wss vaak door van die manege meidjes gereden die ze niet correct rijden.

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:53

Iemand hier ervaring mee. Een paard die helemaal gezond lijkt te zijn en dan binnen 12 weken chronische bronchitis te hebben. ????????

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:09

Als het chronisch is en al had ten tijden van de koop, had je het al eerder moeten merken.

Zoiets kan ook plotseling ontstaan.
Maar denk dat een arts je daar meer over kan vertellen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:17

Als het chronisch is en dat echt is vastgesteld dmv een scopie door een arts dan moet het bekend zijn geweest. Ze hebben dan minder last als ze in een buitenstal (of 24/7 buiten) staan, geen stro als bodembedekking hebben en het hooi natgemaakt/gestoomd is of er wat natter voordroog/kuil gegeven werd. Als toevallig alle dieren op die manier gehouden werden dan zou het in theorie zo kunnen zijn dat ze weinig gemerkt hebben, maar ze blijven pompen en dat is zichtbaar.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:21

Ze plaatst deze vraag in meerdere topics heeft niets met deze stal te maken.

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:26

Anoeska27 schreef:
Als het chronisch is en dat echt is vastgesteld dmv een scopie door een arts dan moet het bekend zijn geweest. Ze hebben dan minder last als ze in een buitenstal (of 24/7 buiten) staan, geen stro als bodembedekking hebben en het hooi natgemaakt/gestoomd is of er wat natter voordroog/kuil gegeven werd. Als toevallig alle dieren op die manier gehouden werden dan zou het in theorie zo kunnen zijn dat ze weinig gemerkt hebben, maar ze blijven pompen en dat is zichtbaar.

Bedankt voor het bericht!

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:27

Silly1972 schreef:
Als het chronisch is en al had ten tijden van de koop, had je het al eerder moeten merken.

Zoiets kan ook plotseling ontstaan.
Maar denk dat een arts je daar meer over kan vertellen.

Bedankt, wist me even geen raad vandaar dit bericht

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:34

Maar bij welke stal heb je hem /haar gekocht dan aangezien je dit bericht in meerdere handelsstaltopics plaatst?

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:42

EMMAxSAMMY schreef:
wij zijn daar geweest om te kijken bij een paard voor mijn zus.
werden in eerste instantie geholpen door een meidje die daar de paarden verzorgde/reed.
vond dat erg onprofessioneel. wist ook niks over het paard te vertellen etc.

uiteindelijk het paard niet gekocht want had wat rare en scheve trekjes. was ook 1 vd braafste dus werd wss vaak door van d.



manege meidjes gereden die ze niet correct rijden, oef wat een nare beschrijving dit

Rosa73
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-04-18
Woonplaats: Hilversum e.o.

Re: Ervaring stal sans souci voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:18

Heb goede ervaring met deze stal. Mocht 4! keer -zonder probleem- kijken en proefrijden maar uiteindelijk vonden mijn instructrice en ik het paard toch niet helemaal passen. Ben erg netjes geholpen en te woord gestaan. Stal is recent verhuisd naar een andere locatie. Denk wel dat dat een verbetering is. Zou er zeker weer gaan kijken bij leuk aanbod.

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:01

Zijn er nog recente ervaringen? Ik wil misschien een afspraak maken.