Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:11

Wennekers en de Amstelhoeve hebben die optie inderdaad. Zelf vind ik ze beide te massaal.
Voor zover ik weet komen ze op Amstelland niet buiten en is er zeker geen weide beschikbaar.

Heb je op marktplaats gekeken?
Er zitten best wel wat die aan je eisen voldoen, maar ken ze niet allemaal bij naam, vele omgeving Amstel.

Verder heb je in Oostzaan nog grote Taams aka Taams Stables.
En stal Zuidereind, wel binnenbak iets minder luxe.

Stal Kok in Landsmeer heeft een overkapte buiten baan.

En volgens mij heb je daar ook nog ergens manege de Jong zitten.

Succes:D

Update van mij, ik heb een andere stal gevonden, eindelijk!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:12

Ik sta bij Veldhuisen, sta er ruim 5 jaar met veel plezier.
buitenzetservice is er. binnenzet service ook als je wilt in de zomer
De winterperiode staan ze 2 uurtjes in de paddock, dat is het enige wat minder is.
Verder zomers van 9 tot 5 op de wei.
Overdekte molen en longeerbak. binnenbak, buitenbak, springtuin,
halfpension is mogelijk !!
bijrijdster en eigen instructie mag
uitrijmogelijkheden zijn er nauwelijks maar als je een trailer hebt kun je op pad op 20 minuten bos.

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:19

ElCamino schreef:
Ik sta bij Veldhuisen, sta er ruim 5 jaar met veel plezier.
buitenzetservice is er. binnenzet service ook als je wilt in de zomer
De winterperiode staan ze 2 uurtjes in de paddock, dat is het enige wat minder is.
Verder zomers van 9 tot 5 op de wei.
Overdekte molen en longeerbak. binnenbak, buitenbak, springtuin,
halfpension is mogelijk !!
bijrijdster en eigen instructie mag
uitrijmogelijkheden zijn er nauwelijks maar als je een trailer hebt kun je op pad op 20 minuten bos.


Het ziet en klinkt goed. Staat tot nu toe boven aan mn lijstje.
Gaan er regelmatig mensen met de trailer naar 't bos?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:18

Veldhuizen is wel een goede optie inderdaad, om het in 20 minuten te redden moet je wel een beetje mazzel hebben met het verkeer.

Taams zou wel een optie kunnen zijn, maar vraag wel goed na hoe het buitenzetten geregeld is. Aan de noordkant van Amsterdam is dat een van de weinigen met wedstrijden en een recreatiegebied om te rijden.

Heb al eens aan stal Baco in Broek in Waterland gedacht?

Instructie met bekende ervaring bij barokke paarden: https://www.sporthorses.nl/advertentie/%20...%20stova.aspx .

KellyR, welke stal is het geworden?

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:06

Amstelland past niet binnen je eisen. Hebben geen wei, alleen wat paddocks, en eigen instructie is ook niet toegestaan. Verder ook boven je prijsklasse, en geen mogelijkheid tot halfpension.

Enige wat ik me kan bedenken is Wennekers, maar dat staat al op je lijstje. Ik vind dat massale ergens wel fijn; anoniem wanneer je wil, maar ook veel mensen die dingen voor elkaar doen onderling. Persoonlijk vond ik de kantine nooit zo gezellig, maar ik ben niet zo’n kantinehanger, haha.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:08

Pipodipo schreef:
Veldhuizen is wel een goede optie inderdaad, om het in 20 minuten te redden moet je wel een beetje mazzel hebben met het verkeer.


20 minuten red je niet. Ik werk aan de andere kant van het IJ en sta bij de Bergen in Nederhorst. Met een beetje mazzel ben ik daar in 35 minuten. Je bent zeer zeker niet eerder bij veldhuizen vanaf Noord.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:52

Veldhuizen twee uurtjes buiten? En de rest op stal?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:32

Vintage schreef:
Pipodipo schreef:
Wat voor faciliteiten zoek je precies? Qua instructie kan ik er wel een paar opnoemen, wat voor type zoek je daar in?


Een nette, professionele stal waar het paard elke dag buiten kan, paddock in de winter is prima in de zomer op het land is fijn. Er moet óf een buitenzet service zijn vanuit de stal óf een goede regeling onderling tussen paardeneigenaren zelf. Ik werk alle doordeweekse dagen dus moet er echt van uit kunnen gaan dat dit gedaan wordt. Buiten zetten liefst in koppels of kleine kudde.
- Stapmodel is fijn maar geen vereiste, aparte longeerkraal wel.
- Goede binnenrijbaan een vereiste, ik ga echt niet in de regen buiten rijden :P bij grote stal graag meerdere binnenrijbanen. (uiteaard ook een goede buitenrijbaan voor als het niet regent :D )
- Ik vind het wel lekker ontspannend om zelf uit te mesten :Y) maar ook fijn als dat gedaan kan worden (bijv. tijdens vakanties). Dus deze optie wil ik graag aan en uit kunnen zetten.
- Eigen bijrijder en eigen instructie moet welkom zijn.
- Leuk als er wedstrijden georganiseerd worden op stal.
- Fijne kantine en gezellige sfeer super belangrijk. Moet echt een beetje een tweede woonkamer idee zijn.
- Liefst mogelijkheid tot buitenrijden (bos) vanuit de stal of anders als er met regelmaat met de trailer op pad wordt gegaan ook prima.

Vanaf Amsterdam noord max 20 min met de auto met uitzondering van het Amsterdamse bos, daar wil ik wel wat verder voor rijden.

Echt uiterste max 400 euro p.m. incl. maar liever iets daar onder en als er iets super fantastisch is mag 't mss wel ietsje meer zijn... Ligt er echt aan :o

Waar ik langs wil gaan is Nakita's, Wennekers, Veldhuizen. En ik heb Silverdale en Marijnissen gemaild. Staat er iemand op Manege Amstelland?

Qua instructie iemand die ervaring heeft met het Lusitano paard en de Portugese scholing kent.

alvast super bedankt!

Taams in Oostzaan of Baco in Broek in Waterland

Beide komen redelijk dichtbij je eisen in de buurt al moet je voor sommige opties wel iets extra's betalen (bijv paddock of stapmolen)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:36

Rivendell ja dat klopt dat schrijf ik toch ? Dat is ook het enige mindere....
Dat is in de winterperiode (nov -april) , er zijn 16 paddocks en er gaan 4 rondes op de dag.
Wel kun je na 5 uur je paard zelf nog in de paddock zetten als je wilt en een de stapmolen-abbo erbij een optie. Dan gaat je paard overdag door stal in de molen en kun je zelf ook nog onbeperkt de molen gebruiken.

Vintage: ja er gaan regelmatig mensen naar het bos.
Zelf ga ik naar Lage Vuursche, Hoorneboegse Heide, Franse Kamp of Amsterdamse bos, meestal zo'n 30 minuten met trailer.
Vanuit stal is er zeer beperkt buiten rijden, alleen de Klompweg af ( kan soms krap zijn) met een graspad door weilanden waar je over kunt in galop.

Ik wéét dat meer buiten wenselijk is maar dat is daar gewoon even niet, dat weet je wanneer je er gaat staan. en is een bewuste keuze

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:54

Ik dacht alleen dat veldhuizen vol zat?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:45


Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:43

Wat een goede lijst! Wel zaak om alsnog zelf de stal goed te gaan bekijken.
Ben benieuwd wie bepaalt hoeveel sterren een stal krijgt. Zeinstra heeft net zoveel sterren als stal Buitenkans bijvoorbeeld. Ik vind die stallen ongeveer het tegenovergestelde van elkaar.
Ook bijvoorbeeld het pp in Castricum; hartstikke leuk hoor, maar er is 1 afdakje op 7 paarden.
Wat mij betreft dus een stal zonder schuilmogelijkheden voor iedereen.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:07

Door overlijden van een pony en verhuizing van een ander hebben we op de Middenhoeve weer plekjes vrij.

24/7 buiten in een kleine groep in een grote paddock met schuilstal en grote overkapping, hooi of voordroog in slowfeeders, wel of niet op de wei, jaar rond mooie (eb/vloed) rijbak en aparte kraal, leuke groep mensen met hart voor paarden.

Komen kijken kan op afspraak en vragen staat vrij natuurlijk!

We zitten tegen Uithoorn aan (kant van Amstelveen) en zijn door de N201 heel goed aan te rijden.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:35

Hoi allemaal, ik kom hier even binnenvallen.

Ik sta inmiddels al 5 jaar op dezelfde plek, en hoef niet perse weg, maar ben toch een beetje aan het kijken wat er mogelijk is in de omgeving (Amstelveen-Aalsmeer).

Mijn eisen zijn:
- Zomers weidegang
-'s winters aantal uren in de paddock
-Minstens een goede buitenbak
-Het liefst ook een binnenbak

En misschien onrealistisch, maar het liefst geen kinderen op het terrein toegestaan. Dit is de voornaamste reden waarom ik een beetje aan het rondkijken ben.

Wennekers of iets anders heel grootschaligs is voor een van mijn paarden niet mogelijk.

Mijn budget is tot 300 euro, maar kan eventueel omhoog bij de ideale stal.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:33

Misschien Braam? Alleen zijn kinderen er niet verboden, maar ik zou geen stal weten waar dat wel zo is. Braam is geen manege, dus dat scheelt al wel denk ik.
Er is een lang weideseizoen, en vanaf eind mei dag/nacht op de wei (als je wil)
Er is een buitenbak die vrij redelijk zou zijn. In de winter paddock, of als je dat wil en zo'n plekje (en maatje) kunt bemachtigen: duo stallen met uitloop.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat je moet kunnen dealen met de eigenaar, die een fikse gebruiksaanwijzing heeft.

Daarnaast is misschien de stal van bokker fluffyfox een optie (groepshuisvesting).

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:56

Veulen84: Veldhuisen zit idd bijna altijd vol maar je kunt altijd op een wachtlijst, dan bellen ze wanneer ze plek vrij hebben... dan kan heel erg varieren hoor...kan ééuwen duren of zomaar een plekje zijn om een of andere reden..

_Nelleke_

Berichten: 8056
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:23

Op de Middenhoeve (de stal is overigens niet van fluffyfox, zij is daar pensionklant die e.e.a. coördineert voor de eigenaar) lopen best wel veel kinderen en worden ook kinderlessen gegeven op meerdere doordeweekse dagen. Ook in de zomer zijn er ponykampen en kindercursussen dus dank dat als je kinderen wil ontlopen de Middenhoeve niet de plek voor je zal zijn.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:13

Oh dat is inderdaad zo, daar had ik even niet aan gedacht ;)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:46

Thnx voor de hint van onze plek (idd niet van mij hoor, maar ben de regelneef aangaande verschillende dingen ja)

Wat betreft kinderen, we zijn geen manege oid. Maar er hebben verschillende mensen zelf kinderen van verschillende leeftijden die altijd van harte welkom zijn.
En zoals Nelleke schrijft worden er enkele lesjes gegeven met ong 3 kids per keer op woensdag en vrijdag.
Maar eigenlijk merk je daar niks van.
Ponykamp is wel echt een te groot woord trouwens. Er zijn soms dag kampjes waarbij een paar kinderen komen. Maar nogmaals het is niet alsof er overal kinderen rondlopen dan. Kindercursus hebben wij niet.
Maar als je geen kinderen wil tegenkomen ben je bij ons niet op de juiste plek.

(Ben wel benieuwd waarom dat is eigenlijk?)

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:00

Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.

Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:09

Myrthee_ schreef:
Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.

Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..


Wat jammer dat je kinderen hiervoor als een negatieve factor ziet. Ze zijn de toekomst dus hoe mooi als ze aan jou een voorbeeld kunnen hebben in omgang met (jonge) paarden. Als onverwachte situaties oorzaak zijn van problemen in je training dan mist er toch wat aan je eigen vaardigheden mijn inziens.
Maargoed dat is nogal off-topic dus zal ik er niet verder op in gaan ;)
Dank voor je uitleg en dan zijn wij idd zeker niet de plek voor jou. Succes met je zoektocht!

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:16

Myrthee_ schreef:
Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.

Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..



Ik weet niet of Weteringbrug te ver is voor je?
Ik heb daar een hele tijd geleden gestaan op een stal met ong 15 paarden.

ze staan een paar uur per dag in de paddock, 2 rijbanen ( waarvan 1 altijd een parcours staat) en een longeerkraal en stapmolen.
In de zomer voldoende weidegang.

Wel zelf mesten en ze staan op Stro.

Ze heeft geen website, en ik weet ook niet of er een box vrij is, maar mocht je interesse hebben, kan ik je het adres Pben en kun je even langs rijden.

Zijn leuke mensen!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:45

Myrthee_ schreef:
Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.

Fluffyfox, ik wil het liefst geen kinderen op stal, aangezien ik jonge paarden heb staan. Ben door kinderen al meerdere malen gevallen of geblesseerd geraakt of kan niet normaal trainen. Ik wil gewoon lekker zonder al dat gezeik er om heen..

KInderen en hondjes kunnen heel storend zijn en ook voor vervelende situaties zorgen. Het is gewoon een van de factoren bij het maken van de juiste keuze, en dat mag. Rond en in de rijbaan hoort rust te heersen, zodat je in rust en ontspanning met je paard kan werken.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:14

Myrthee_ schreef:
Bedankt voor het meedenken. Braam is niet wat ik zoek. Heb nu hetzelfde, maar praktischer ingericht.


Voor mijn informatie, mag ik weten welke stal dat dan is?

Iltchie
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:28

Gulpje schreef:
De stal waar we nu staan is de eerste waarbij je onbeperkt ruwvoer en stro mag pakken/gebruiken. De stallen worden met volpension ook echt elke dag gemest en opgestrooid, heerlijk!
Dat was best even wennen aangezien we van een stal kwamen waar je het met 3 kleine baaltjes stro per week moest doen en het ook niet heel erg werd gewaardeerd als je extra kuil pakte.
Grappige is dat onze Fries nu ook totaal geen smeerkees meer is in zijn stal, zal ook vast komen omdat hij nu in een megastal staat :)


Bestaat die stal nog?