Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:06

!!EDIT:
Ik heb gelukkig net een mailtje terug gehad en wordt het probleem opgelost (zie in de reacties)
Misschien hebben anderen hetzelfde probleem bij een ander bedrijf, dus k zal dit topic laten staan voor de tips die erin zijn gezegd

Hoi allemaal
Ik zal meteen met het probleem beginnen.
Op 17 oktober is mijn regendeken van Nika Horse Products binnen gekomen. (zie link onderaan voor de deken)
Op het eerste moment leek hij super! Zat goed, alles sloot goed aan. Echter 2 weken terug heeft het voor het eerst geregend met deze deken op. De volgende ochtend trof ik mijn pony doorweekt aan. Door regendeken en onderdeken heen.
Enorm vervelend natuurlijk, dus ik heb op zondag 4 november een berichtje gestuurd via whatsapp.
Deze werd gelezen maar ik kreeg geen reactie. Afgelopen vrijdag heb ik ze gebeld, helaas werd er niet opgenomen. Op zaterdag heb ik ze weer een berichtje gestuurd met de vraag of ze contact met mij op willen nemen. Ook dit bericht werd gelezen maar geen reactie.
Gisteren heb ik een mailtje gestuurd en vandaag weer gebeld 2x (1x met een ander telefoon nummer) helaas wordt er niet opgenomen, niet terug gemaild en heb ik geen appje terug gehad.

Ondertussen staat mijn pony buiten zonder goede regendeken..

Omdat ik niet in contact kan komen moet ik het helaas zo gaan doen.
Wat zijn mijn rechten?
Volgens de Consuwijzer en het juridisch loket heb ik het recht kosteloze reparatie of een nieuw product, maar wat als ik uberhaupt niet in contact kan komen met de shop?

Wat kan ik nog doen?

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... -hals.html

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... -product/#
Laatst bijgewerkt door Amado op 12-11-18 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:08

Een ingebrekestelling sturen, aangetekend per post. :)
Op internet zijn voorbeeldbrieven te vinden.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:09

Poeh, lastig. Mijn eerste reactie is: stuur ze een whatsapp met hun eigen quote onder aan hun site "OVER NIKAHORSEPRODUCTS
Nika Horseproducts is een bedrijf in ruitersportartikelen, met als specialisme paardendekens. Nika Horseproducts importeert en distribueert sinds 2006 een breed assortiment paardendekens. Onze missie is het leveren van kwalitatieve paardendekens tegen gunstige en betaalbare prijzen"

En zeg dat je ze de kans geeft om dit waar te maken, anders ga je stappen ondernemen.

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:10

Anoniem schreef:
Een in gebreke stelling sturen, aangetekend per post. :)
Op internet zijn voorbeeldbrieven te vinden.


Ah daar had ik nog niet aan gedacht! Ga ik vandaag gelijk doen. Echter hebben ze hun postadres op een andere plek zitten dan het magazijn, hoe kan ik dan zeker weten dat hun hem ondertekend hebben?

rien10 schreef:
Poeh, lastig. Mijn eerste reactie is: stuur ze een whatsapp met hun eigen quote onder aan hun site "OVER NIKAHORSEPRODUCTS
Nika Horseproducts is een bedrijf in ruitersportartikelen, met als specialisme paardendekens. Nika Horseproducts importeert en distribueert sinds 2006 een breed assortiment paardendekens. Onze missie is het leveren van kwalitatieve paardendekens tegen gunstige en betaalbare prijzen"

En zeg dat je ze de kans geeft om dit waar te maken, anders ga je stappen ondernemen.


Ik heb ze vanmorgen vroeg een soort gelijk bericht gestuurd ja, met daarbij of ze voor morgen contact met mij op willen nemen en ik anders verdere stappen ga ondernemen, helaas ook hier geen reactie op
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-11-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:11

Aantekenen met bericht van ontvangst. Die optie bestaat namelijk. Dat kan je bij PostNL aangeven.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:12

Amado schreef:
rien10 schreef:
Poeh, lastig. Mijn eerste reactie is: stuur ze een whatsapp met hun eigen quote onder aan hun site "OVER NIKAHORSEPRODUCTS
Nika Horseproducts is een bedrijf in ruitersportartikelen, met als specialisme paardendekens. Nika Horseproducts importeert en distribueert sinds 2006 een breed assortiment paardendekens. Onze missie is het leveren van kwalitatieve paardendekens tegen gunstige en betaalbare prijzen"

En zeg dat je ze de kans geeft om dit waar te maken, anders ga je stappen ondernemen.


Ik heb ze vanmorgen vroeg een soort gelijk bericht gestuurd ja, met daarbij of ze voor morgen contact met mij op willen nemen en ik anders verdere stappen ga ondernemen, helaas ook hier geen reactie op


Dan zou ik wel die stappen gaan ondernemen. Knal het op social media, nu dus op bokt. En laat hun dat ook weten. Geef ze de kans om te reageren.

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:14

rien10 schreef:
Amado schreef:

Ik heb ze vanmorgen vroeg een soort gelijk bericht gestuurd ja, met daarbij of ze voor morgen contact met mij op willen nemen en ik anders verdere stappen ga ondernemen, helaas ook hier geen reactie op


Dan zou ik wel die stappen gaan ondernemen. Knal het op social media, nu dus op bokt. En laat hun dat ook weten. Geef ze de kans om te reageren.


Ik zal het aangeven bij hun! Met verdere social media buiten Bokt wacht ik nog heel even

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:16

Misschien een berichtje zetten op hun FB? Zo te zien reageren ze daar wel op iedereen :')

Wel zonde zeg, maar inderdaad stappen gaan ondernemen!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:19

Je kunt ook op klachtenkompas van de consumentenbond een klacht online zetten.
Dat blijft, samen met hoe ze de klacht oplossen online staan, en jij geeft er een eindbeoordeling aan.

Ook kun je besluiten de consumentenbond zelf in te schakelen, dat was vroeger dat je alleen een maandabonnement af hoefde te sluiten voor 7,50 pm, maar ze gaven aan dat je na die maand gewoon kon opzeggen.
Ik ben daardoor nog steeds lid van ze.
Maar goed zij gaan dan het gesprek aan met het bedrijf.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:20

Amado schreef:
rien10 schreef:


Dan zou ik wel die stappen gaan ondernemen. Knal het op social media, nu dus op bokt. En laat hun dat ook weten. Geef ze de kans om te reageren.


Ik zal het aangeven bij hun! Met verdere social media buiten Bokt wacht ik nog heel even


Ik heb ze een mail met de link van dit topic gestuurd

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:28

YvonneV schreef:
Dan zou ik wel die stappen gaan ondernemen. Knal het op social media, nu dus op bokt. En laat hun dat ook weten. Geef ze de kans om te reageren.


Ik zal het aangeven bij hun! Met verdere social media buiten Bokt wacht ik nog heel even[/quote]

Ik heb ze een mail met de link van dit topic gestuurd[/quote]

Heb inderdaad ook net 1 minuut geleden een mailtje terug gehad!

Ik kan een nieuwe deken uitzoeken die dan opgestuurd wordt, super fijn! Ondanks dat het een lange tijd heeft moeten duren ben ik blij dat het zo opgelost kan worden :)

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:29

Pfff. Bange poeperds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:32

Edit: Ik lees dat er een oplossing is. Fijn!

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:18

Amado schreef:
YvonneV schreef:


Ik heb ze een mail met de link van dit topic gestuurd


Heb inderdaad ook net 1 minuut geleden een mailtje terug gehad!

Ik kan een nieuwe deken uitzoeken die dan opgestuurd wordt, super fijn! Ondanks dat het een lange tijd heeft moeten duren ben ik blij dat het zo opgelost kan worden :)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:25

Amado schreef:
Heb inderdaad ook net 1 minuut geleden een mailtje terug gehad!

Ik kan een nieuwe deken uitzoeken die dan opgestuurd wordt, super fijn! Ondanks dat het een lange tijd heeft moeten duren ben ik blij dat het zo opgelost kan worden :)

Dat is heel fijn! Maar ik vind het wel raar dat er niet gereageerd werd (totdat je hier een topic over aangemaakt had), vind het geen positief beeld geven van het bedrijf.

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 16:50

Ja ik vond het ook erg vervelend om een topic te moeten maken. Ben namelijk wel echt enorm enthousiast over de deken, hij zit goed, geen schuurplekken en paard lief heeft hem nog niet stuk gekregen! Terwijl elke andere deken zo eindigde na 2 dagen:
Afbeelding

Gelukkig is het nu dan ook opgelost :D nu hopen dat deze wel waterdicht is, vermoed dat het een fabrieksfoutje is geweest

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:24

Voordat je de deken op legt zou ik de emmer test doen. Dan weet je of hij goed is voor gebruik.
Neem een lege droge emmer. Vouw de deken met buitenkant omhoog in de emmer en kiep er een dot water in. Als dat blijft liggen dan is de deken waterdicht. Ligt er water in de emmer dan weet je genoeg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:58

Ging het bij jou ook over een rode? Die van mij was super lek maar kreeg wel een nieuwe toegestuurd na een beetje pushen.

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:40

de deken is van de site afgehaald

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 22:55

Azmay schreef:
Ging het bij jou ook over een rode? Die van mij was super lek maar kreeg wel een nieuwe toegestuurd na een beetje pushen.


Ja ook de rode!

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:59

Wauw, ik zit net toevallig te mailen met Nika.

Ik heb vandaag ook een pony onder een natte deken vandaan gehaald.


Mn mail is doorgestuurd naar de fabriek zeggen ze. Ben benieuwd.

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 23:13

Welke deken had jij?

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Mijn recht? Geen gehoor van bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:01

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:35

Jolliegirl schreef:
[ [url=m/DGbqRD.jpg]Afbeelding[/url] ]

He dat patroontje heb ik in het blauw als vervanging gekregen :')
Tot nu toe lijkt die het te houden maar twijfelde eergister wel even of ik haar er de nacht mee in kon doen na een dagje regen.

Mijn saaie bruine Nika deken is al 3 jaar 100% waterdicht gelukkig.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:55

Had je dezelfde?
Had wel wat mails nodig om ze te overtuigen zegmaar...tenminste, ze begrepen niet waar t vocht zat.