Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 12:55

Dag Bokkers,

Voor mijn onbeleerde Haflinger ga ik binnenkort op zoek naar een (tweedehands) zadel. Ik hoor veel goede verhalen over country mill en vindt het een voordeel dat de winkel een groot assortiment 2e hands zadels heeft.

Nu vraag ik mij alleen af, komt het voor dat mensen daar naartoe gaan voor een zadel en niet slagen?

Gezien alle slechte verhalen over zadelverkopers ben ik namelijk erg op mijn hoede. Je hoort zo vaak dat mensen een zadel wordt aangesmeerd wat niet blijkt te passen omdat de verkoper gewoon geld wilt verdienen...

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Groetjes Eva!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 19:22

Niemand?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:24

Dat zal vast wel eens voorkomen, denk ik?
Maar ook genoeg die er wel goed geslaagd zijn.
Ik ben er wel eens geweest en geen problemen gehad, ken mensen die er geweest zijn.
Meestal hoor ik wel positieve verhalen, maar ook wel eens iemand die niet tevreden is.
Zoek je een western zadel?, dit hebben ze natuurlijk veel.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 10-11-18 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:24

Ze zullen je daar noooit een niet passend zadel aansmeren. Ik heb wel eens gehoord dat er mensen waren ja waar er toen geen 2e handse passend was (of niet naar hun wensen) en je dus zonder zadel naar huis gaat. Dan kijken ze naar de zadels die ze binnen krijgen en bellen wanneer ze er 1 voor je hebben wellicht.

Maar ze hebben er echt enorm veel en dmv btm metingen ook altijd wel 1 die pas te krijgen is

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:24

Een stalgenootje van mij is een tijd terug niet geslaagd bij Country Mill. Zij kwam met een jonge brede fries en ze hadden iets van 2 'mogelijk' passende zadels liggen. Werd hem uiteindelijk niet. Toch wel zonde van de rit heen en weer :=

Ibbel

Berichten: 49130
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:29

Ghostattack schreef:
Een stalgenootje van mij is een tijd terug niet geslaagd bij Country Mill. Zij kwam met een jonge brede fries en ze hadden iets van 2 'mogelijk' passende zadels liggen. Werd hem uiteindelijk niet. Toch wel zonde van de rit heen en weer :=


Uiteindelijk ga je wel zélf rijden op een mededeling dat er '2 mogelijk passende zadels' zijn.
En voor niets rijden is uiteindelijk wel goedkoper dan een niet-passend zadel aangesmeerd te krijgen.
En dat was méér de vraag van TS. Word je er belazerd. Nee dus.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:30

Ik heb alleen maar top ervaringen bij Country Mill. Ik heb een zadelmaker gehad die mij een zadel heeft verkocht waarna ik echt een zeer ongelukkig paard had. Voor mijn oog lag hij prima, maar ik ben geen zadelmaker en ik vertrouwde hem op zijn kunde. Paard kwam alleen maar stakend de bak door en viel me aan als ik haar voor het rijden nog even aan de longe deed.
Via via kwam ik zo bij Country Mill, afspraak gemaakt en gelijk een aantal weken daarna gegaan. Omdat het zo kortdag was en ik niet echt een vetpot meer had vanwege de aanschaf van dat vorige zadel, ging ik er met een krap budget heen. Het zadel wat het beste lag op haar rug was dan ook ruim over budget, en ik kreeg zelfs de mogelijkheid om dit in termijnen af te handelen. Echt een top service, nemen ruim de tijd voor je en zijn echt goudeerlijk. Je gaat echt niet met een niet passend zadel terug naar huis, ze laten je nog liever met lege handen gaan en geven later een belletje als er iets ligt wat passend kan zijn (zoals Jester inderdaad al aangaf). Al met al, ik kan alleen maar goede woorden uitspreken over CM. :j

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:32

Ibbel schreef:
Ghostattack schreef:
Een stalgenootje van mij is een tijd terug niet geslaagd bij Country Mill. Zij kwam met een jonge brede fries en ze hadden iets van 2 'mogelijk' passende zadels liggen. Werd hem uiteindelijk niet. Toch wel zonde van de rit heen en weer :=


Uiteindelijk ga je wel zélf rijden op een mededeling dat er '2 mogelijk passende zadels' zijn.
En voor niets rijden is uiteindelijk wel goedkoper dan een niet-passend zadel aangesmeerd te krijgen.
En dat was méér de vraag van TS. Word je er belazerd. Nee dus.


En dat was dus van tevoren niet bekend helaas.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:32

Hier ook beslist geen andere zadelmaker meer. Betrouwbaar advies en de digitale meting is hartstikke interessant.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:42

Ghostattack, ze kunnen van tevoren nooit zeggen of ze passende zadels hebben, ze hebben het paard tenslotte nog niet gezien. Je bepaalt nog altijd zelf of je het de moeite vindt om erheen te rijden. Kans bestaat altijd dat je met lege handen naar huis gaat.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:44

Ja, je kan wel zeggen ik heb een breed paard maar misschien valt zijn boommaat wel reuze mee of juist andersom

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:56

Niet persoonlijk maar wel een kennis die een handgemaakt dressuurzadel had ingeruild voor een B-merk westernzadel wat voor geen meter op het paard paste. Sterker nog, paard kreeg ernstig rugproblemen van hetgeen haar verkocht was als "passend".
Overigens is dat allemaal wel goedgekomen na bezoekjes van osteopaat en een wel passend westernzadel maar er had het paard een hoop pijn en de ruiter een hoop zorgen en kosten bespaard kunnen blijven.

Macs

Berichten: 7638
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:00

Ik heb ook verschillende verhalen gehoord! Van super tevreden tot het vreselijk verprutsen. Maar goed, dat kan de beste overkomen, hoe vervelend ook. Over het algemeen is het volgens mij een van de betere.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 18:41

Bedankt voor de reacties!

@ barbet, Het betreft een dressuurzadel. Sorry, had ik er even bij moeten zetten. Anderzijds zou er geen verschil tussen moeten zitten toch?

@jester, thanks! Dit wilde ik weten inderdaad. Blij om te horen dat ze dus soms ook ‘nee’ verkopen.

@ghostattack, inderdaad zonde, maar ik rijd toch liever een keer voor niks dan dat ik achteraf met een slecht passend zadel rijd.

@Elcid, wat zonde zeg! Gelukkig is het goed gekomen. Is er nog contact geweest met de winkel? Hebben ze de problemen goed opgelost?

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:58

Remark schreef:
@Elcid, wat zonde zeg! Gelukkig is het goed gekomen. Is er nog contact geweest met de winkel? Hebben ze de problemen goed opgelost?


Voor zover ik weet niet maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of er is teruggekoppeld naar de winkel. Er is toen een ( western) maatzadel voor het paard gemaakt en het oude zadel is naar iemand anders gegaan voor een paard waar het wel goed op lag, voor buitenritjes.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:14

Wij hebben ook een nieuw niet passend zadel gekocht. De service hoe dat opgelost is heb ik nog nooit eerder meegemaakt en daarom zijn we nog steeds een trouwe klant.

x_janss

Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:15

Ik vind country mill ook geweldig! Ik had daar mijn dressuurzadel 2e hands gekocht die wel iets over mijn budget was, maar perfect paste, niet te oud en in goede staat :D

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:20

Ik heb er ook een zadel gekocht dat na een paar keer rijden al niet meer paste, zakte veel te ver in en kwam op de schoft te liggen. Country Mill heeft het zadel toen aangepast, maar na een paar keer rijden weer exact hetzelfde probleem. Ik heb het zadel toen teruggebracht en mijn geld terug gekregen, was geen enkel probleem, nette service!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 19:24

Al met al goede service dus, ook als je toch niet (meer) tevreden bent.

Hoe liggen de prijzen van de tweedehands zadels t.o.v. vergelijkbare zadels die je bijv. via marktplaats koopt?

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:33

Ik ga met mijn pony sinds een slechte ervaring met een andere zadelmaker die me een slechtpassend zadel had verkocht altijd naar de countrymill. Ze kunnen veel oplossen qua zadels en je wordt er altijd heel prettig geholpen. Ik heb daar nog nooit een zadel gekocht, dus daar heb ik geen ervaring mee. Super fijne winkel!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:39

Ik heb aan pas sessie gehad bij CM, want mijn oude zadel begon iets te klapperen (met nadruk op iets, millimeters, anderen zagen het niet eens) Een dag voor de pas sessie kwam ik een super dressuur zadel tegen. (super qua kwaliteit en maat) gebeld of ik die ook mocht meenemen. Dat mocht en gelijk dat nieuwe zadel gehaald. Bij voorrijden zag hij al snel wat ik bedoelde en het zadel werd eraf gehaald (wij zijn te paard erheen gereden) Blijkt de boom gebroken te zijn!!!

Hij heeft toen het nieuwe zadel erop gelegd, boom toch te smal, gelukkig vervangbare en zonder problemen de boom vervangen en een nieuwe singel erbij gepakt (singelstoten kwamen even ver als bij het oude zadel en toch paste de oude singel niet 8)7 )

Boom vervangen zat erin en heb alleen de singel afgerekend naast de pas sessie

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:20

Remark schreef:
Hoe liggen de prijzen van de tweedehands zadels t.o.v. vergelijkbare zadels die je bijv. via marktplaats koopt?

Ik heb nu een leenzadel wat ik niet zou kopen voor die prijs op MP, omdat ik het zadel gezien de prijs en de staat de prijs niet waard vind. Maar voor mijn gevoel heb je dat met 2dehands auto's hetzelfde als via een dealer of particulier koopt. Het gaat wel om een relatief goedkoop zadel, denk dat het verschil kleiner is bij duurdere merken.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zadels bij Country Mill: mensen die niet slagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 19:46

Ja precies, dat dacht ik al. Bedankt!

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:22

Ik heb er vorig jaar een 2e hands zadel gekocht. Was er ook naartoe gegaan vanwege de goede verhalen. Toen ik kwam is er goed geluisterd naar mijn wensen en naar mijn paard gekeken. Zadel waar ik het fijnste in zat heb ik toen ook gekocht. Ik vertrouwde op de zadelmaker dat hij dan ook goed op mijn paard zou liggen. Echter toen ik thuis kwam, en er de eerste keer langer mee ging rijden bleek het zadel naar rechts te schuiven en mijn paard ging er heel scheef van lopen. TOen ermee terug en werd gelijk naar de kussens gekeken en zeiden ze, ja die zijn iets scheef, sorry hadden we de 1e keer ook moeten zien, maar ik heb het nu aangepast. Nou prima dacht ik. Was gratis. Weer mee naar huis en weer mee gereden, hij schoof idd niet meer. Maar nu lag hij niet meer mooi in balans door de aanpassing. Hij leek wat meer achterover te liggen. Toen weer afspraak gemaakt en met paard erheen. Aangegeven dat ik het zadel niet goed vond liggen. ZIj verzekerden mij dat het wel goed lag. ER is met 2 man naar gekeken nog. En dat het achterover liggen wel goed moest komen als mijn paard meer zijn buikspieren aan zou spannen met rijden. Ik vertrouwde het nog niet, maar weer mee naar huis. Thuis ermee rijden kreeg ik steeds meer last van mijn rug, omdat hij dus wat achterover ligt. Toen ben ik naar een andere zadelvrouw gegaan en zij gaf aan dat het idd neit goed op mijn paard lag en niet goed paste bij mijn bouw en zit. Zadel kon niet meer aangepast worden. DUs ik ben ermee terug gegaan naar CS. Aangegeven dat de reden waarom ik dit zadel toen had gekocht (zat er heerlijk in) dat was niet meer zo en zadel lag niet goed op paard. Toen wel al mijn geld teruggekregen en de aanbieding om ander zadel (wat ik wel paste en wilde) met 15% korting te krijgen vanwege het gedoe. Dus met de service ben ik wel super blij. Ze lossen het netjes op en willen er alles aan doen dat jij tevreden bent. Maar met de kundigheid van zadels passen daar vertrouw ik niet meer zo op daar. Ik zou er niet weer naartoe terug gaan. En ik had nog niet eens een heel moeilijk paard qua bouw en rug.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:45

Even nog een vraagje in dit topic :o

Welke zadelpasser binnen CM hebben jullie gehad bij de meting?
Welke is aan te raden?