Paard met beginnende cyste in achterknie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Paard met beginnende cyste in achterknie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 15:34

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met een beginnende cyste in de achterknie.

Mijn paard is nu ingespoten met ontstekingsremmers en heeft 11 dagen op de Novocam gestaan.

Morgen gaan we de 3de week in met 3x 10 min.stappen..Daarna 3 weken 1x10 en 1x 20. En dan terug naar de kliniek.
Staat sinds gister op speciaal beslag. Paard is 17 en loopt/liep ZZL.



C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paard met beginnende cyste in achterknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:04

Ik verplaats dit topic naar medisch.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard met beginnende cyste in achterknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:54

Hier slechte ervaringen met cystes, deze worden vaak alleen maar groter. En met 17 jaar? Dan zou ik eigenlijk meteen zeggen dat het klaar is met de rijerij en dat je blij mag zijn als hij nog een paar jaar in de wei kan lopen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 17:24

Suzanne F. schreef:
Hier slechte ervaringen met cystes, deze worden vaak alleen maar groter. En met 17 jaar? Dan zou ik eigenlijk meteen zeggen dat het klaar is met de rijerij en dat je blij mag zijn als hij nog een paar jaar in de wei kan lopen.


Nou jij bent wel heel erg negatief ingesteld zeg.
En in de wei.? Of dat zo zaligmakend is,daar doe ik hem echt geen plezier mee.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:45

Elco schreef:
Suzanne F. schreef:
Hier slechte ervaringen met cystes, deze worden vaak alleen maar groter. En met 17 jaar? Dan zou ik eigenlijk meteen zeggen dat het klaar is met de rijerij en dat je blij mag zijn als hij nog een paar jaar in de wei kan lopen.


Nou jij bent wel heel erg negatief ingesteld zeg.
En in de wei.? Of dat zo zaligmakend is,daar doe ik hem echt geen plezier mee.


Nee, niet negatief. Al veel meegemaakt. En dus realistisch. Een cyste heeft al geen goede prognose en gezien zijn leeftijd is de kans op een goede afloop zo goed als nul. In de kliniek zullen ze er spul in spuiten, Tildren ofzo en dan duimen dat het proces tot stilstand komt en niet verder gaat. Maar de kans is het grootst dat al het geld dat je er in stopt weggegooid is. Heb je de kliniek om een realistische prognose gevraagd? Want vaak praten ze met je mee en willen ze zelf maar al te graag verdienen aan mensen die alles willen doen voor hun paard en er dus nog veel geld in willen stoppen. Je moet ze gewoon vragen om een realistische prognose gezien de locatie van de cyste en de leeftijd van het paard. Als je een eerlijke arts hebt zal hij die geven.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Paard met beginnende cyste in achterknie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 18:56

@SuzanneF Hij heeft geen Tildren ingespoten gekregen en gaat hij ook niet krijgen.
Ik heb een hele eerlijke arts, miss heb jij die nooit gehad.
Ik vroeg alleen om ervaringen en niet om te horen hoe negatief iemand is omdat degene een rot ervaring gehad heeft.

Niet alle paarden met een cyste zijn hetzelfde. Vroeg mij alleen af of er nog ondersteunende supplementen waren.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:04

Elco schreef:
@SuzanneF Hij heeft geen Tildren ingespoten gekregen en gaat hij ook niet krijgen.
Ik heb een hele eerlijke arts, miss heb jij die nooit gehad.
Ik vroeg alleen om ervaringen en niet om te horen hoe negatief iemand is omdat degene een rot ervaring gehad heeft.

Niet alle paarden met een cyste zijn hetzelfde. Vroeg mij alleen af of er nog ondersteunende supplementen waren.


Ik had juist een hele eerlijke arts, die zei gewoon dat het einde verhaal sportpaard was. En ik heb hem toen in laten slapen. Was een hengst en met op de wei had ik hem ook geen plezier gedaan. En later bij andere paarden om mij heen ook wel cystes meegemaakt maar altijd was het sowieso klaar met de sport. Dus meerdere ervaringen hier, niet 1 rotervaring. Het klinkt een beetje alsof je alleen wilt horen dat als je er wat poedertjes induwt het allemaal weer goed komt. Supplementen zullen niks doen voor de cyste, enige kans is het direct in de cyste inspuiten om het tot rust te krijgen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paard met beginnende cyste in achterknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:07

Ik kan helaas alleen maar mee gaan met Suzanne. Er zullen vast ook positieve verhalen komen, maar de negatieve zijn helaas ook zeker realistisch. Ik snap dat dat hard aan komt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:24

Elco schreef:
Niet alle paarden met een cyste zijn hetzelfde. Vroeg mij alleen af of er nog ondersteunende supplementen waren.



Heb zelf goede ervaring met de producten van Soul-Mate Nutrition https://www.soulmate-nutrition.nl/

Wellicht biedt de supplementen Glucosamine Sulfaat en Joint-Control wat extra ondersteuning

Verder wens goede herstel voor je paard :(:)

[o] Ik hou van verrassingen! :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:38


Fleur ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babootje, kosseh en 30 bezoekers