[GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:40

Jan Kroes neemt helaas geen nieuwe klanten meer aan. Rick Nicolai (ook van Krommerijnstreek) komt op 8 nov bij onze twee paarden (Overberg), missch kun je aansluiten op de route


Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 22:43

Beide bedankt voor het delen van jullie ervaringen. De Vallei zit hier inderdaad in de buurt, had ik ook nog niet aan gedacht. Een aantal jaar geleden heeft een vriendin van mij hier wel wat mindere ervaringen gehad, maar dat was geen tandkundig probleem. Ik zet 'm ook op de lijst.

FCSA: Bedankt voor de informatie. Ik heb aan het begin van de avond al een mail verstuurd naar DAP Krommerijnstreek. Mochten zij contact opnemen kan ik inderdaad wel vragen of hij op 8 november ook hier langs zou kunnen komen. Mijn pony staat in [woonplaats] dus dat is dan goed te combineren.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-04-19 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats geanonimiseerd.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:13

Anoniem schreef:
NatasjavE schreef:
Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.


Voor mij ook de enige die aan het gebit van mijn paard mag komen (al is vorig jaar zijn collega geweest waar ik ook tevreden over was, maar begreep dat zij er nu niet meer werkt), echter zei hij dat hij door tijdgebrek geen nieuwe klanten meer aanneemt helaas...


Rick Nicolai van Krommerijnstreek is ook een aanrader, die heb ik vorige maand bij mijn paard gehad, omdat Jan het druk had. Werkt er nog niet zo lang, maar is rustig, legt alles goed uit en laat je ook zelf in de mond voelen en dergelijke.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤


Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:01

Ghostattack schreef:
Hier goede ervaringen met Marco van Schie van de Lingehoeve en Theo van Delft (komt uit België maar versterkt het team bij de Lingehoeve volgens mij).

Komt Theo weer terug in de regio? Leuk, even onthouden. Ik begreep dat Hans weggaat bij de Vallei, dus dan hebben wij volgend jaar een ander nodig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:54

BlijNijn schreef:
SusanH schreef:
Wij hebben jaarlijks Dap de Klomp goede ervaring mee en zitten in de buurt. Gaat in alle rust altijd. Dit jaar ook de pony van onze dochter gedaan die was nog nooit op die manier benaderd of behandeld en dat ging super pony vond het heel spannend maar doordat ze zo rustig was en de tijd nam was het een positieve ervaring voor de pony en voor ons.

Met DAP de Klomp heb ik zelf ook zeer goede ervaringen. Op de een of andere manier had ik echter bedacht dat zij geen gebitscontroles doen, maar waar dat op gebaseerd is is een groot raadsel. 8)7 Bedankt voor het delen van je ervaring, dan ga ik morgen ook even bij hun informeren naar de mogelijkheden.


Ze hebben een hele fijne paardentandarts. Kan gek genoeg alleen niet op haar naam komen.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:57

SusanH schreef:
Ze hebben een hele fijne paardentandarts. Kan gek genoeg alleen niet op haar naam komen.


Charlotte?

Ze zijn mijn DA en ben er erg tevreden mee, maar voor het echte tandenwerk heb ik liever een tandarts.

Black is the colour of my true love's hair

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:00

Zij is ook tandarts hoor, heeft in Amerika gestudeerd hiervoor.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:05

SusanH schreef:
Zij is ook tandarts hoor, heeft in Amerika gestudeerd hiervoor.


Ik had Mieke al toen Charlotte bij de praktijk kwam en kort daarna ging ze met zwangerschapsverlof :+

Hebben ooit 1 keer Wico gehad en hoewel hij met andere dingen een hele fijne vent is deed hij de tanden niet goed.

Black is the colour of my true love's hair

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:23

Hier al 7 jaar mieke! Zeer tevreden over. Ze komt in april weer. Sinds kort een 2e paard ben benieuwd wat ze bij haar aantreft.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 08:25

Charlotte heb ik bij mijn hoefbevangen pony gehad en heeft haar uiteindelijk geëuthanaseerd. Hele lieve, rustige vrouw. Ik zal met de Klomp ook even contact opnemen om te horen hoe of wat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:34

dierfysio schreef:
Voor mijn huidige paard heb ik Hans den Rooijen, erkend paardenarts bij De Vallei, goed geschoold in en heel kundig met gebitten. Rustige man, legt goed uit, houd klem in de mond niet langer dan strikt noodzakelijk op spanning. Werkt op kliniek in Leusden maar komt ook aan stal. Aanrader!!

Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Ik ben ook erg blij met Hans als DA én TA. :j

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 08:45

Bedankt voor het delen van je ervaring, Karin. Ik zet Hans ook op mijn lijst om even bij te informeren.

Ik vind het zelf erg spannend, dus vind het wel belangrijk dat het voor mij goed voelt. Natuurlijk is ervaring nummer één, maar iemand die mij het vertrouwen geeft goed te zijn met mijn pony is ook niet verkeerd.

Wat leuk trouwens dat er zoveel Bokkers in deze omgeving wonen en/of bekend zijn. :)

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:15

Wij hebben voor de tanden naar volle tevredenheid de paardenpraktijk Utrecht, Floor en Jessica zijn beide erg kundig, verdoven de paarden en vlijen elektrisch doen niets wat niet nodig is, je mag ook zelf voelen ed.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:26

BlijNijn schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring, Karin. Ik zet Hans ook op mijn lijst om even bij te informeren.

Ik vind het zelf erg spannend, dus vind het wel belangrijk dat het voor mij goed voelt. Natuurlijk is ervaring nummer één, maar iemand die mij het vertrouwen geeft goed te zijn met mijn pony is ook niet verkeerd.

Wat leuk trouwens dat er zoveel Bokkers in deze omgeving wonen en/of bekend zijn. :)

Het is natuurlijk een combinatie. Paard moet zich wel wíllen laten behandelen, als een kreupel paard op drie benen de veearts door de wei sleurt omdat de veearts paard en/of eigenaar totaal verkeerd benaderd heb je daar niks aan. Geldt voor tandartsen ook. Ze moeten je in praktische zin kunnen helpen maar in een beroep waar je met klanten te maken hebt speelt dat aspect ook mee. Daarom ben ik nu geen zadelmaker ;)

Ik denk ook dat er zo veel behulpzame bokkers opduiken omdat je een duidelijk topic hebt gemaakt en fijn op de reacties reageert. Overigens is Mieke goed bekend in de IJslanderwereld, als tandarts dan, ik geloof dat ze in een vrij groot deel van Nederland klanten heeft.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 12:34

Helaas neemt Mieke geen nieuwe klanten meer aan om een bepaalde reden, ze heeft me wel doorverwezen naar een collega die contact met me op zou nemen. De reden zet ik even niet op Bokt neer omdat ze die nog niet op haar website heeft staan, maar helaas moet ik die optie dus afstrepen.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met DAP Krommerijnstreek en DAP de Klomp, beide nemen nog nieuwe klanten aan. De rest van de lijst ga ik nu even bekijken en eventueel wat informatie opvragen. Bij de Klomp sederen ze de paarden meestal voor de controle wat mij wel een fijn idee geeft, maar aan de andere kant is dit misschien helemaal niet nodig en zie ik al de meest ernstige taferelen voor me.

Het is inderdaad zo dat je als dierenarts/tandarts/hoefsmid/zadelmaker ook met mensen om moet kunnen gaan, maar helaas heeft de praktijk mij al eens uitgewezen dat dit niet altijd het geval is. Nu weet ik dat ik wat aan de lieve kant ben voor mijn pony, maar ik houd niet van mensen met een instelling van 'dat doe ik wel ff'. :x

Edit: Inmiddels heb ik bericht van de collega van Mieke: Jessica van Soest. Misschien heeft iemand hier ervaring met haar? Ik heb in ieder geval een ontzettend uitgebreide mail van haar ontvangen met uitleg, dus wat dat betreft ook positief.

Het wordt straks nog moeilijk om een keuze te gaan maken denk ik. :')
Laatst bijgewerkt door Lugea op 19-10-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:37

bij de paardenpraktijk kijken ze eerst zonder verdoving of de behandeling nodig is, mits je pony dat toelaat uiteraard

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:39

Bij elektrisch vijlen is sederen meestal wel nodig.

Anders mag je mijn paard wel lenen? Dan kan de tandarts die als eerste doen. Hij maakt korte metten met "dat doe ik wel even"-figuren }>

Overigens is hij altijd handmatig gevijld. Eerste keer ook met sedatie maar hij werkt -bij een geschikt iemand :Y) - dermate goed mee dat het helemaal niet nodig is. Zonder sedatie gaat 't juist beter. Bij mijn merrie ook "we proberen bij deze ook wel eerst zonder". Aangezien ze überbraaf is ging dat ook goed. Je kan zulke dingen gewoon overleggen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-10-18 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:41

Jan is echt een hele fijne arts en ook heel rustig in de omgang met de paarden.
Hij komt bij mij echt al jaren voor de paarden en wil echt niemand anders meer.

Hij of zij collega Martijn zijn echt de enigen die ik bij de gebitten van mijn paarden wil hebben.

Met Jessica van Soest geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 12:48

Ik denk dat mijn spanning ook voortkomt uit mijn eigen angst voor de tandarts, als ik elektrisch vijlen hoor krijg ik al de kriebels. :') Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik 'm het liefst een roesje gun.

Bedankt weer voor alle aanbevelingen; Jan en Martijn zijn wel erg populair merk ik.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:56

Elektrisch vijlen doet geen pijn. Het voelt alleen raar/onprettig.

Als ze per ongeluk náást de tanden vijlen doet 't wel pijn :(:)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:16

Sederen is ook voor de veiligheid van de tandarts. De Klomp werkt standaard met sederen. Ik vind het zelf ook een fijn idee dat het paard gewoon rustig staat.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:18

Niet sederen kan tot (grote) problemen met het kaakgewricht leiden. Google maar eens op TMJ syndrome.
Hier altijd elektrisch & sedatie :j

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:44

BlijNijn schreef:
Helaas neemt Mieke geen nieuwe klanten meer aan om een bepaalde reden, ze heeft me wel doorverwezen naar een collega die contact met me op zou nemen. De reden zet ik even niet op Bokt neer omdat ze die nog niet op haar website heeft staan, maar helaas moet ik die optie dus afstrepen.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met DAP Krommerijnstreek en DAP de Klomp, beide nemen nog nieuwe klanten aan. De rest van de lijst ga ik nu even bekijken en eventueel wat informatie opvragen. Bij de Klomp sederen ze de paarden meestal voor de controle wat mij wel een fijn idee geeft, maar aan de andere kant is dit misschien helemaal niet nodig en zie ik al de meest ernstige taferelen voor me.

Het is inderdaad zo dat je als dierenarts/tandarts/hoefsmid/zadelmaker ook met mensen om moet kunnen gaan, maar helaas heeft de praktijk mij al eens uitgewezen dat dit niet altijd het geval is. Nu weet ik dat ik wat aan de lieve kant ben voor mijn pony, maar ik houd niet van mensen met een instelling van 'dat doe ik wel ff'. :x

Edit: Inmiddels heb ik bericht van de collega van Mieke: Jessica van Soest. Misschien heeft iemand hier ervaring met haar? Ik heb in ieder geval een ontzettend uitgebreide mail van haar ontvangen met uitleg, dus wat dat betreft ook positief.

Het wordt straks nog moeilijk om een keuze te gaan maken denk ik. :')


Jessica van Soest werkte eerst ook bij Krommerijnstreek en kwam vaak samen met Jan als er meerdere paarden gedaan moesten worden op stal. Heeft ook dezelfde opleiding gedaan en werkt op een prettige rustige manier.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 15:02

Aan de hand van het mailcontact met Jessica kreeg ik een erg prettig gevoel en ik heb dan ook besloten bij haar een afspraak te maken. De combinatie van haar uitgebreide uitleg, hetgeen ik hier gelezen heb en de aanbeveling vanuit Mieke (die hier ook erg populair is) heeft me dat doen besluiten. Zoals het er nu naar uitziet komt ze aankomende woensdagmiddag al bij ons langs.

Mochten er mensen meelezen die ook op zoek zijn naar ervaringen wil ik mijn ervaring naderhand wel in dit topic delen.

Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor het delen van ervaringen en mij op weg helpen in de wereld van paardentandartsen. :)

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:21

+:)+

Succes.

Black is the colour of my true love's hair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers