Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AmberFaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-09-18

Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 10:57

Hiiii,

Ik ben net nieuw hier, dus ik weer niet precies wat en hoe, maar toch wil stel ik meteen een vraag.

Weet iemand een goedkope plek in Utrecht waar ik eventueel een pony zou kunnen stallen.
Ik wil heel graag een pony, maar mijn ouders die vinden stalling bij mijn manege te duur en al dat soort dingen, dus ik dacht: als ik nou een goedkope stal vindt dan mag het misschien wel of kan ik het zelf betalen.

Het maakt mij niet zo heel veel uit wat en hoe, een kleine wei met een schuilstalletje is ook al genoeg.

Weet iemand zo'n plek van onder de 200 euro?

Mvg
Amber


Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:47

In Bunnik zit stal van Bentum. Voor een pony 215. Met mooie buitenbak, ruime paddocks, worden doordeweeks voor je buiten gezet elke dag, zelf mesten. Ontzettend fijne en gezellige stal, echt een aanrader!

Enkel n wei met schuilstal is in deze regio heel moeilijk. Ivm kleigrond staan ze dan in de winter vaak in de blubber en je moet er rekening mee houden dat je met enkel een weiland in de winter dus weinig kan met je pony.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:22

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:23


AmberFaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-09-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 06:29

@Calanddra Heel erg bedankt, ik ga even kijken of het wat is,

En @MamaAppelsap ook bedankt. Staan inderdaad ook wat handige dingen bij.

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:00

Waar in Utrecht? Utrecht is nog al groot.. :=

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:07

Denk er ook om dat een paard houden meer kost dan alleen stalling. (tikte net weer 90 euro af bij de paardendrogist, ouch)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:15

Stalling onder de 200€ gaat lastig worden. Je wil toch dat het dier goed verzorgd staat.
Nu met de huidige verhoging van de prijzen van hooi enz gaat het helemaal lastig worden. Bezint eer je begint....

Ik l*l niet met de wind mee nee...

AmberFaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-09-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 15:26

@minouesmee Utrecht Tuindorp, in die buurt.

@Popstra , ja da’s waar, maar bij een boerderij zou het wel mogelijk moeten zijn toch? Het is alleen dat die geen reclame maken op internet of überhaupt een site hebben. Misschien kent een van jullie een boerderij in Utrecht tuindorp waar wel plek is voor een pony ...? Maar ik weet ook idd dat het een bijna onmogelijke taak is. Maar hopen kan altijd.

@Dreamybol jap. Paardrijden is echt duur als je het zo bekijkt... ook een puntje. Maar mijn ouders zijn wel bereid dit te betalen als ik al het andere zelf kan tegelen/betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:27

Onder de €200 moet je wel heeel veel geluk hebben..
Maar inderdaad, waar in [plaats]?
EDIT: zie net je reactie, wordt krap denk ik want dan zit je echt wel tegen het centrum aan..

AmberFaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-09-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 15:41

Wel dat is echt balen dan. Maar weet (n)iemand een boerderijtje? Ik vind het niet erg om een half uhr te fietsen. Maar echt veel langer is ook lastig ivm met school enzo.

wel allemaal heel erg bedankt voor jullie reactues btw! ❤️

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:44

Kijk eens op marktplaats. :)

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Mando

Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:11

Of fiets eens langs de boeren en ga het eens vragen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

AmberFaye
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-09-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 17:13

@minouesmee staan dit soort dingen ook op marktplaats?

@Mando Ohja bedankt! Dat ga ik zeker doen!!
Lekker soepel van mij... xD

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:36

Je zou kunnen kijken op de Voordorpsedijk in De Bilt/Groenekan.

Daar is een wei/stal die niet al te duur is. Vrijwel geen faciliteiten. Wel een bakje of zo. Het exacte huisnummer weet ik niet. Maar als je de voordorpsedijk opfiets vanaf de kant van De Bilt zit het aan de linkerkant net voor het fort.

Let op...je hebt eerst aan de linkerkant nog een pensionstal van de familie Achterberg. Die is heel mooi maar duurder.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:46

AmberFaye schreef:
@minouesmee staan dit soort dingen ook op marktplaats?

@Mando Ohja bedankt! Dat ga ik zeker doen!!
Lekker soepel van mij... xD

Ja onder stalling en weidegang. Kun je heel makkelijk op plaats of postcode zoeken.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

sofietjevdh
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:09

Ecurie de la fontaine 24/7 buiten voor 100 euro per maand! 2 luxe buitenbakken, veel springmateriaal, binnenbak in de winter, paarden staan een paar wintermaanden binnen en verder hooi in de winter. Af en toe wei uit mesten. Je krijgt een redelijk grote kast en 4 poetsplekken met 1 wasplaats. Dat is in zeist. En verder nog 2 grote paddocks, een longeerkraal en stapmolen.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:45

NadjaxFleur schreef:
Ecurie de la fontaine 24/7 buiten voor 100 euro per maand! 2 luxe buitenbakken, veel springmateriaal, binnenbak in de winter, paarden staan een paar wintermaanden binnen en verder hooi in de winter. Af en toe wei uit mesten. Je krijgt een redelijk grote kast en 4 poetsplekken met 1 wasplaats. Dat is in zeist. En verder nog 2 grote paddocks, een longeerkraal en stapmolen.

Deze is minstens 300 pm XD heb hier zelf gestaan. 100 is hooguit voor een shet.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:46

Wellicht is het leuk om eventueel iets verder een verzorg pony te zoeken of een paardje te leasen op een manege. Dat gaat je geen 200 in de maand kosten en je kan dan kijken of je het wel leuk vind een eigen paardje en of je dat kan combineren met school enz.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:03

Ik zou inderdaad als ik jou was ook op zoek gaan naar een leuk verzorgpaard, er worden er genoeg aangeboden op diverse Facebook pagina`s. Als het namelijk netaan is qua geld hoe doe heb het dan als de dierenarts moet komen enz... het kost altijd meer dan je denkt!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

dresjoepie

Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:07

Ik snap dat een stalling op een manege met faciliteiten als binnen bak en droge paddocks duur is helaas Maar een goedkope stalling waar je nooit kan rijden omdat de bak nat is en je paard in de drek staat( en nauwelijks beweegt ) Of geen verlichting bij de bak is nog veel duurder Dan kan je beter extra op de manege gaan rijden of prive les voor dat extra geld geld!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:43

Ik sta op een 'goedkope' stalling met 'maar' een shetlander. Maar bij de stalling zit bijvoorbeeld geen hooi inbegrepen, dit kopen wij zelf in. de staleigenaar doet niks behalve sochtends hooi voeren en groot onderhoud. in de wei zetten, terug in de paddock, in de zomer 2x hooi voeren (als het gras op is), paaltjes verzetten en in de winter 4-5 x voeren, uitmesten van de paddock-uitloop, uitmesten van de wei, waterbakken vullen, onkruid trekken, bak slepen moeten we allemaal zelf doen.

dan hebben we het nog niet eens over kosten van; passend tuig (in mijn geval), ontwormen, ontwormings onderzoeken, inenten, tandarts, osteopaat, hoefsmid, en het voer.

koop een paard wanneer je het helemaal zelf kunt betalen (en ook nog geld opzij kunt zetten voor jezelf, en voor je paard) en investeer voor nu in een leuk bijrijd/lease paard en goeie lessen. dan zit je er ook niet 7 dagen in de week aan vast en betaal je echt maar een klein deel van wat het dier kost. (en als je goed les volgt heeft de eigenaar er ook nog wat aan ;) )

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 00:09

Je kan een rondje gaan fietsen en aanbellen bij de boeren in de buurt om te vragen wat er mogelijk is.
Let er wel op dat je waarschijnlijk dan wel veel dagelijks zelf moet doen. Denk ook na over de omstandigheden in de winter. En vooral ook aan alle bijkomende kosten. Hoefsmid, dierenarts, wormonderzoek/wormenkuur, spulletjes, etc. En vergeet vooral niet hoe snel en hoog dierenartskosten op kunnen lopen. Mijn mini pony kosten me vorig jaar € 500,- in twee dagen en dan noem ik niet eens de extra's in voeding/supplementen en verzorging die ik daarna voor hem heb aangeschaft.

Bedenk ook dat niet elke pony gebaat is met een weide vol gras. Verdiep je even in ziektes en hoe je een paard zo gezond mogelijk kan houden.

Mocht het allemaal niet lukken zoek dan een leuke verzorgpony.

daydream

Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Weet iemand goedkope pony/paard stalling Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 02:33

Het is zeer onverstandig om een paard te nemen als je het net aan kunt betalen als alles goed gaat. Je moet ook onverwachte , hoge dierenarts rekeningen kunnen betalen, ontwormen, de hoefsmid... Als je daar geen geld voor hebt kun je het beter niet doen, dat is ook oneerlijk voor het dier. Dus reken je ouders voor wat een paard kost en of zij ook de dierenartskosten altijd willen betalen. Anders niet doen! Utrecht is lastig qua goedkope stalling en hoe goedkoper hoe meer je zelf moet doen. Weet je zeker dat je daar tijd voor hebt? Probeer anders eens elke dag twee uur van je vrije tijd af te trekken en probeer in de resterende tijd je huiswerk te maken. Lukt dat uberhaupt? Dan weet je of je tijd hebt... En dan is twee uur nog krap want je moet er ook nog heen...

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 05:11

Ik zou idd goed overdenken hoe en wat. Ik heb een leuk spaarpotje voor studie en paarden, die pony’s van mij vreten die best wel erg leeg. Ik werk minimaal 16 uur in de week, naast mijn studie om ze te kunnen bekostigen (ik heb er 2). Stalling is hier een stuk goedkoper, maar ik ben gemiddeld in de maand 225 per paard kwijt (en dat dus met zeeer goedkope stalling ten op zichte van wat uk hier voorbij zie komen).

Daarnaast hadden mijn pony’s nooit wat, maar het jonkie zit in een uittestfase en heeft nu al 2 flinke wonden opgelopen, die beide keren behandeld moesten worden door de dierenarts. Nu heb ik een super meewerkende, fijne en goedkope dierenarts, hoefsmid en instructrice. Maar dat is wel door de jaren heen zo gegroeid, het is niet altijd zo geweest :=


Denk aan:
- stalling
- hoefsmid (stel dat je paard ijzers moet, dat tikt al snel behoorlijk aan!)
- tandarts (1 keer per jaar als je geluk hebt)
- zadelmaker om af en toe zadel te controleren
- fysio/ osteopaat
- les
- veearts (ontwormen, enten, onvoorziene kosten)

Het is altijd handig om een potje te hebben en niet elke maand net aan uit te komen. Stel dat er iets gebeurd, dan kan het waarschijnlijk wel op afbetaling geregeld worden, maar wil je dat wel?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Myrthe_bz en 15 bezoekers