Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 21:56

Hoi,

Ik heb de afgelopen jaren weinig gereden. Ik ging wel regelmatig mij met vriendinnen naar wedstrijd, clinics of les. Zo bleef ik toch een beetje een band houden met de paardensport. Sinds een tijdje heb ik weer een eigen paard. Helaas heeft ze vorig jaar een blessure gehad en konden we een jaar niet rijden. :( Nu we weer aan het rijden zijn en ze “echt” aan het werk kan. Ben ik op zoek naar goede instructie. Nu is voor iedereen een goede instructie weer anders. Wat ik fijn vindt, vindt een ander misschien niet. Ik ben een beetje zoekende wat bij mij past. Misschien lees ik iets in jullie ervaringen waarvan ik denk dat dat wat voor mij zou zijn.

Ik heb vroeger altijd fanatiek gereden. Springen, crossen en dressuur. Ik leste veel en reed naast mijn eigen paard ook andere paarden.
Ik mis het fanatieke rijden heel erg. Ik ben het lanterfanteren een beetje zat.....

Nu vroeg ik mij af bij wie jullie lessen. Waarom bij hem/ haar. Wat is zijn/haar visie. En wat vindt je daar fijn aan. Ik probeer me een beetje te oriënteren. Maar vraag mij ook oprecht af hoe iemand bij “ de juiste” instructeur komt.
Ik ken wel wat instructeurs en heb nu ook bij twee instructeurs gelest. Maar na twee x bij beiden te hebben gelest twijfel ik nog wel. Mijn paard is niet de makkelijkste. Snel gespannen, zet lichaam vast en erg sensibel.

Ik woon zelf in Gelderland. Vandaar mijn vraag voor instructeurs in Gelderland. Wie weet vind ik via bokt een goede match :j

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:00

Ik les bij mijn instuctrice onder het mom van onkruid. Ze komt niet van mij af. Door een foutje vroeger met zomer/wintertijd in haar les terecht gekomen en na wat vreemde zaken met haar mee gegaan toen ze voor zichzelf begon.

Ze ziet veel. Ook niet paardgerelateerd. En haar manier van lesgeven ligt mij erg goed. Moet ook altijd even flink schakelen als ik van een ander les heb.

Caresse07

Berichten: 9405
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:03

Gelderland is vrij groot....waar in Gelderland zit je?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:16

ProudJustify schreef:
Gelderland is vrij groot....waar in Gelderland zit je?


Dit is wel handig, Gelderland is een behoorlijke provincie..
Ik kan alleen rijden bij oude stempel instructeurs, rest vind ik over het algemeen bagger.

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 04:06

Omgeving Zutphen. Maar ik heb een trailer dus zou ook ergens heen kunnen komen.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:17

Ik heb door de rijden heen van verschillende mensen les gehad.
Voor mij stak Evert brooijmans daar met kop en schouder boven uit!
Wat heb ik veel geleerd van deze instructeur.
Hij komt aan huis.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:29

Ik heb er eentje omgeving [plaats]/Harderwijk.

Ik heb bewust voor deze gekozen omdat zij heel erg bezig is met het lijf van je pony, paardencoaching en het van achteren naar voren rijden (wat je ontzettend mist bij vele anderen)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:43

Niet bij oude stempel instructeurs.. Die geven gewoon les volgens het ‘skala’.
Had nog nooit van Evert Broiijmans gehoord, maar die zal in dezelfde categorie vallen aangezien hij Duits geschoold is.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:08

kamsel schreef:
Niet bij oude stempel instructeurs.. Die geven gewoon les volgens het ‘skala’.
Had nog nooit van Evert Broiijmans gehoord, maar die zal in dezelfde categorie vallen aangezien hij Duits geschoold is.


Inderdaad Duits geschoold , maar ik denk dat je een stevig vooroordeel hebt wat betreft de oude stempel.

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:32

Ik train bij Bart Bax, nu 3 jaar. Dat bevalt mij super en we blijven vooruit gaan!

Altijd erg duidelijk in zijn uitleg en geeft op een positieve manier les!

Zit in Ede.

Nikass

Berichten: 16700
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:44

http://www.stalkarmie.nl

Hier heb ik les gehad, waarschijnlijk voor jou te ver, maar als je de site leest kun je er wel achter komen waarom ik bij haar les had.
Ze geeft ook weekend/week intern cursussen en theorie.

Sinds ik met een professioneel ruiter samen woon heb ik geen les meer (ook niet van hem) maar wel veel geleerd van hem te zien rijden. (en rijd ik beter dan toen ik nog lessen volgde)
Hij is van mening dat een les of tien zinvol is en als dan blijkt dat je er het gevoel niet voor hebt, dat het dan nooit wat wordt... dat is misschien wat ongenuanceerd, maar ook wel waar. Ik heb echt wel wat geleerd in de jarenlange manege- en later met eigen paard lessen maar heel veel is ook verspilde moeite en geld geweest.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:54

Noahh_h schreef:
Omgeving Zutphen. Maar ik heb een trailer dus zou ook ergens heen kunnen komen.


Ik les bij arnold veldhoen in kring van dorth. Fijne man en heel rustig!

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:58

_lotteeee schreef:
Ik train bij Bart Bax, nu 3 jaar. Dat bevalt mij super en we blijven vooruit gaan!

Altijd erg duidelijk in zijn uitleg en geeft op een positieve manier les!

Zit in Ede.


Ben zelf al een tijdje uit de sport, maar heb voorheen ook met héél veel plezier gelest bij Bart Bax. Hij weet je ontzettend te motiveren en traint je echt naar een doel toe! Zeker een aanrader wat mij betreft!

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 10:42

Wat fijn jullie reacties!
Bart Bax heb ik ook over na zitten denken.
Arno Veldhoen hoor ik de laatste tijd ook meer over. Volgens mij geeft hij ook les voor het talentenplan.

De rest ga ik even googlen :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:46

_lotteeee schreef:
Ik train bij Bart Bax, nu 3 jaar. Dat bevalt mij super en we blijven vooruit gaan!

Altijd erg duidelijk in zijn uitleg en geeft op een positieve manier les!

Zit in Ede.

Zit hij niet meer in Gendt? Bij ilona?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:55

Ik heb al jaren ontzettend fijn les van Frances Heijting. Ik sta zelf in Arnhem en zij komt uit Barneveld, geeft ook les aan de lunaruiters. Het mooie van haar lessen is naast dat ze heel goed kan kijken naar wat je als combinatie nodig hebt ook een 'laagje dieper' kijkt. Omdat zij ook sportpsychologie heeft gedaan kijkt ze niet alleen naar je techniek maar ook je mindset, en laat dat nou nét (imo) het verschil maken op wedstrijd of tijdens je training. Als je op de juiste manier concentreert rijd je zo veel beter :)

Daarnaast geeft ze op hoog niveau les, veel leerlingen die lichte tour starten. Maar ik met mijn M1 niveau kan ook heeeel fijn bij haar lessen. Dus ben erg enthousiast over haar lessen :))

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:11

Ik heb les van iemand uit omgeving rotterdam. Eens in de zoveel weken kont hij naar mijn omgeving om les te geven. Nu 3x les van m gehad. Hij ziet het paard. De bouw, de mogelijkheden en beperkingen en ook wat jouw doel is. Hij is zelf westernruiter maar geeft ook lichte tour ruiters les. Geen dwang, geen "doorheen rijden". Oplossen en trainen. Hij komt voorlopig niet meer van me af.

Ik zit ook in omgeving Arnhem/Rheden trouwens

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:21

Ik ben erg blij met mijn instructrice, toevallig ook uit de buurt van Zutphen (tussen Zutphen en Deventer). Veel aandacht voor de combinatie tussen ruiter en paard en jouw (onbewuste) ruiterhulpen. Kijkt enorm naar wat het paard aan kan en komt van de opleiding van Bastiaan de Recht, maar heeft zich veel breder geschoold. Ze neemt regelmatig even het paard over om zelf te voelen hoe ze reageert en heeft een groot gevoel voor paarden, doch weet dat aan een linker hersenhelft ruiter als ik ontzettend uit te leggen :+

Stuur me een PB als je interesse hebt in de naam.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:26

Nikass schreef:
http://www.stalkarmie.nl

Hier heb ik les gehad, waarschijnlijk voor jou te ver, maar als je de site leest kun je er wel achter komen waarom ik bij haar les had.
Ze geeft ook weekend/week intern cursussen en theorie.


+1
Ze zit in Renswoude, maar komt ook aan huis.

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:26

Noahh_h schreef:
Omgeving Zutphen. Maar ik heb een trailer dus zou ook ergens heen kunnen komen.


Ik heb een goede ervaring met Hester Slegt. Ik leste met mijn verzorgpaard daar een jaar geleden. Zij woont zelf in de omgeving van Vorden, maar wij deden om en om, dan bij ons in de bak (Wilp) en dan daar langs. De site is: http://www.hsdressuurtraining.nl/. Ze is heel toegankelijk en kan op hoog niveau les geven. In 3 lessen had ik al hele grote stappen gemaakt!

Succes met je zoektocht! :j

Caresse07

Berichten: 9405
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:36

FCSA schreef:
Nikass schreef:
http://www.stalkarmie.nl

Hier heb ik les gehad, waarschijnlijk voor jou te ver, maar als je de site leest kun je er wel achter komen waarom ik bij haar les had.
Ze geeft ook weekend/week intern cursussen en theorie.


+1
Ze zit in Renswoude, maar komt ook aan huis.


Huh is Karmie weer terug naar Renswoude?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:44

ProudJustify schreef:
FCSA schreef:

+1
Ze zit in Renswoude, maar komt ook aan huis.


Huh is Karmie weer terug naar Renswoude?


Jup, bij De Schalm.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:55

Noahh_h schreef:
Wat fijn jullie reacties!
Bart Bax heb ik ook over na zitten denken.
Arno Veldhoen hoor ik de laatste tijd ook meer over. Volgens mij geeft hij ook les voor het talentenplan.

De rest ga ik even googlen :)


Klopt ja! Arnold :j

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:00

leeneliefje schreef:
_lotteeee schreef:
Ik train bij Bart Bax, nu 3 jaar. Dat bevalt mij super en we blijven vooruit gaan!

Altijd erg duidelijk in zijn uitleg en geeft op een positieve manier les!

Zit in Ede.

Zit hij niet meer in Gendt? Bij ilona?


Voor zover ik weet zit hij sinds kort in Ede.

Ook Bart maakt nog steeds onderdeel uit van het talentenplan!

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Waarom les jij bij jou instructeur ( Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:20

Bart zit inderdaad in Ede die zijn niet meer samen.
Ook goede ervaring mee.
Ik heb ontzettend veel aan Susan de klein en Boris Braam gehad. Maar denk teveel uit de richting voor jou (arnhem nijmegen)