Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 19:49

Hoi!

Ik rij vanaf mijn zevende met heel veel plezier paard, veelal op maneges en soms op het paardje van een goede vriendin van me. De laatste jaren reed ik op een hele leuke stal in de buurt van Leiden, maar sinds ik vorig jaar ben begonnen met een hele intensieve studie (iedere werkdag van 09:00-18:00 of 09:00-21:00 in Amsterdam), kan ik daar helaas niet wekelijks meer terecht. Ik vroeg me af of er rijdende studenten zijn die tips hebben over stallen wij zij lessen, of iemand stallen weet die lessen in het weekend geven of dat er een soort studentenrijvereniging is in de omgeving? Kan me herinneren dat ze er in Arnhem wel eentje hadden toen ik daar studeerde, maar nooit lid van geworden omdat ik na 1 jaar stopte met die studie :)F

Ben enorm benieuwd, dank alvast voor de reacties!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:53

Ik heb een poos bij Hippocampus in Enschede gereden, heel leuk hoor die studenten rijverenigingen. Ik moet zeggen dat ze wel behoorlijk verschillen in sfeer enzo.

Hier is een lijstje met alle studentenrijverenigen in NL: http://www.studentenruiters.nl/studente ... enigingen/

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 19:55

swartbeessie schreef:
Ik heb een poos bij Hippocampus in Enschede gereden, heel leuk hoor die studenten rijverenigingen. Ik moet zeggen dat ze wel behoorlijk verschillen in sfeer enzo.

Hier is een lijstje met alle studentenrijverenigen in NL: http://www.studentenruiters.nl/studente ... enigingen/


Dank voor de lijst! Zie er sowieso 2 in Amsterdam, kan daar natuurlijk ook nog eens kijken al woon ik in Leiden. Dankjewel!

zoesther

Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:28

In Leiden zijn er geen studentenrijverenigingen zoals in andere steden, maar je kan wel lid worden van de landelijke vereniging HOP om mee te doen aan de studenten wedstrijden in dressuur en springen. In Leiden zit manege SPG, in Leiderdorp manege Liethorp die 's avonds en in het weekend lessen heeft en in Wassenaar zit Country Stables(dit is een leuke manege waar ik zelf een tijdje heb gereden, maar ik vond dressuur toch leuker en zij geven alleen westernlessen). Ik woon en studeer in Leiden en ben ook nog op zoek naar een leuke stal dus laat maar weten als je iets vindt. :)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 20:31

zoeeshuis123 schreef:
In Leiden zijn er geen studentenrijverenigingen zoals in andere steden, maar je kan wel lid worden van de landelijke vereniging HOP om mee te doen aan de studenten wedstrijden in dressuur en springen. In Leiden zit manege SPG, in Leiderdorp manege Liethorp die 's avonds en in het weekend lessen heeft en in Wassenaar zit Country Stables(dit is een leuke manege waar ik zelf een tijdje heb gereden, maar ik vond dressuur toch leuker en zij geven alleen westernlessen). Ik woon en studeer in Leiden en ben ook nog op zoek naar een leuke stal dus laat maar weten als je iets vindt. :)


Ah wat goed! Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zat toevallig een uurtje geleden op de site van HOP maar begreep niet helemaal hoe het werkte, dus heb het weer weg geklikt haha. Ik woon praktisch naast SPG, Liethorp ken ik ook maar is me net wat te ver weg. Country Stables ben ik ook eens geweest, hele aardige mensen! Maar ben net als jij echt opzoek naar dressuur. Ga nog maar eens kijken of ik info over de lessen kan vinden van SPG. :)
Ik stuur je anders wel even een berichtje als ik wat vind!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:46

Is een bijrijdpaard niet wat voor je? Zijn genoeg eigenaren in deze omgeving die een volwassen bijrijdster zoeken

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 20:47

Ladyson schreef:
Is een bijrijdpaard niet wat voor je? Zijn genoeg eigenaren in deze omgeving die een volwassen bijrijdster zoeken


Heb ik zeker aan gedacht! Alleen ben ik ivm mijn studie alleen op de zondag volledig beschikbaar (werk een groot deel van de zaterdag) dus heb zo het idee dat dat niet heel veel zoden aan de dijk zet :')

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:51

Hmm een doordeweekse dag help je veel eigenaren vaak al wel mee, maar de zondag wordt idd lastig lijkt me.. Succes dan maar! :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Gezocht: Paardrijden voor studenten omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:03

Eens naar HOP kijken is een aanrader. Is een club van hele toffe gezellige mensen, voor zover ik ze ken :)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 22:06

Aleeneh schreef:
Eens naar HOP kijken is een aanrader. Is een club van hele toffe gezellige mensen, voor zover ik ze ken :)


Maar hoe werkt HOP precies dan? Ik stel deze vraag na het bezoeken van de website, maar ik begrijp het oprecht niet helemaal. Ze bieden geen wekelijkse/maandelijkse lessen aan maar je kunt wel meedoen aan wedstrijden die ze organiseren, ook als je geen paard hebt. Klopt dat? :Y)

Edit: Nogmaals de site bezocht en denk het nu te begrijpen. Goede tip, ga het zeker in de gaten houden! Nu nog opzoek naar een leuke plek om wekelijks te lessen *\o/*

cowboy7
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 06:55

Castilja schreef:
Aleeneh schreef:
Eens naar HOP kijken is een aanrader. Is een club van hele toffe gezellige mensen, voor zover ik ze ken :)


Maar hoe werkt HOP precies dan? Ik stel deze vraag na het bezoeken van de website, maar ik begrijp het oprecht niet helemaal. Ze bieden geen wekelijkse/maandelijkse lessen aan maar je kunt wel meedoen aan wedstrijden die ze organiseren, ook als je geen paard hebt. Klopt dat? :Y)

Edit: Nogmaals de site bezocht en denk het nu te begrijpen. Goede tip, ga het zeker in de gaten houden! Nu nog opzoek naar een leuke plek om wekelijks te lessen *\o/*

Is Hazerswoude te ver?