Wildtshof - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 10:16

Goedemorgen,

Morgen ga ik een kijkje nemen bij pensioenstal de Wildtshof in Uddel. Ik heb er een ontzettend goed gevoel over en ben benieuwd of dat morgen bevestigd wordt.

Mijn paard is 23 en wil hem volgend jaar eigenlijk wel met pensioen doen. Lekker op een plekje waar hij meer paard kan zijn. En wie weet ben ik morgen wel zo enthousiast dat ik eerder de stap wil zetten, maar zit er wel mee dat ik er nog niet helemaal aan toe ben. Nu kan ik nog lekker elke dag naar hem toe en dat zal straks minder worden.

paard lief wordt wel oud, maar ik rijd nu nog zeker 2x per week heerlijke bosritjes met hem. Nu begrijp ik dat je bij de Wildtshof je paard gewoon uit de kudde mag halen en dat het bos om de hoek is.

ik ben benieuwd of er meer bokkers daar staan met hun paard die wel nog gewoon rijden en af en toe hun paard pakken voor een ritje.

ook andere ervaringen zijn welkom!


mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 10:48

ondertussen wezen kijken en ontzettend enthousiast! Wel heb ik besloten dat het nu nog wat te vroeg is. Daarnaast hoop ik nog steeds op reacties/ervaringen, iemand?

groetjes

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:59

Ben er ook weleens wezen kijken, net als jij besloten dat het te vroeg was.
Wat ontzettend moeilijk he om dat moment te bepalen!
Ik rij momenteel nog 1 a 2 stapritjes per week ongeveer van een half uurtje / 3 kwartier (momenteel ook minder ivm tijdgebrek), maar sta nu op een plek met 24/7 buiten dat scheelt ook wel.
Ben je ook bij andere pensioen stallen wezen kijken?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:06

die stond op mijn lijstje omdat het beste vriendje van mijn paard er staat en de eigenaren erg enthousiast over deze plek zijn.
Helaas hoeft het niet meer, want mijn paard is 2 weken geleden ingeslapen |(

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 14:18

Morrie schreef:
die stond op mijn lijstje omdat het beste vriendje van mijn paard er staat en de eigenaren erg enthousiast over deze plek zijn.
Helaas hoeft het niet meer, want mijn paard is 2 weken geleden ingeslapen |(


wat sneu, sterkte!

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 14:29

mystery1980 schreef:
Ben er ook weleens wezen kijken, net als jij besloten dat het te vroeg was.
Wat ontzettend moeilijk he om dat moment te bepalen!
Ik rij momenteel nog 1 a 2 stapritjes per week ongeveer van een half uurtje / 3 kwartier (momenteel ook minder ivm tijdgebrek), maar sta nu op een plek met 24/7 buiten dat scheelt ook wel.
Ben je ook bij andere pensioen stallen wezen kijken?



vreselijk moeilijk!! hij is nu 23 maar nog best fit. Tuurlijk, in de winter spelt de artrose meer op, en is hij best stijf. Maar de dierenarts heeft hem op de foto gezet en gaf ook aan dat het minimal is en hij nog best een aantal jaar mee kan (qua rijden). Maar hij wordt wel oud, moeilijk op gewicht te houden, stijf, etc etc.

Ik rijd zelf nog 3x per week een bosrit van zo'n 1.5 uur, waarvan 1 uur en 15 minuen staf, 10 minuutjes draven en we trekken altijd een sprintje over 1 km! dat gaat hem nog prima af, dus wat dat betreft kan hij nog echt wel mee. Maar hij struiklet ook steeds meer en we hebben ook al een keer op de knietjes gelegen. Dat zijn wel momenten dat ik denk, misschien is het wel tijd nu voor een oude dag tehuis.

het scheelt natuurlijk wel inderdaad dat die van jou al 24/7 buiten staat. Die van mij heeft die luxe niet. Zomers van 8 tot 21.00 en nu steeds iets minder ivm donker worden. In de winter 4 uur op de paddock. Ik wil hem ook voor zijn oude dag gewoon lekker niet meer opsluiten in een stal.

Ik hoop eigenlijk dat er bij de Wildtshof nog meer eigenaren zijn die af en toe nog naar buiten gaan, zodat je samen kan.

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:30

Ik ben er wel eens geweest, dat was omdat een vriendin van mij haar paarden daar in de vakantie altijd heen brengt.
Ben zelf erg over de Wildtshof te spreken, hele aardige mensen die de paarden allemaal op en top verzorgen.

♥Danzel♥ Het leven is ruiger met een tuiger!
Dressuur: Z1, springen: B+1, SGW: B+4

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:05

mandy_toy schreef:
mystery1980 schreef:
Ben er ook weleens wezen kijken, net als jij besloten dat het te vroeg was.
Wat ontzettend moeilijk he om dat moment te bepalen!
Ik rij momenteel nog 1 a 2 stapritjes per week ongeveer van een half uurtje / 3 kwartier (momenteel ook minder ivm tijdgebrek), maar sta nu op een plek met 24/7 buiten dat scheelt ook wel.
Ben je ook bij andere pensioen stallen wezen kijken?



vreselijk moeilijk!! hij is nu 23 maar nog best fit. Tuurlijk, in de winter spelt de artrose meer op, en is hij best stijf. Maar de dierenarts heeft hem op de foto gezet en gaf ook aan dat het minimal is en hij nog best een aantal jaar mee kan (qua rijden). Maar hij wordt wel oud, moeilijk op gewicht te houden, stijf, etc etc.

Ik rijd zelf nog 3x per week een bosrit van zo'n 1.5 uur, waarvan 1 uur en 15 minuen staf, 10 minuutjes draven en we trekken altijd een sprintje over 1 km! dat gaat hem nog prima af, dus wat dat betreft kan hij nog echt wel mee. Maar hij struiklet ook steeds meer en we hebben ook al een keer op de knietjes gelegen. Dat zijn wel momenten dat ik denk, misschien is het wel tijd nu voor een oude dag tehuis.

het scheelt natuurlijk wel inderdaad dat die van jou al 24/7 buiten staat. Die van mij heeft die luxe niet. Zomers van 8 tot 21.00 en nu steeds iets minder ivm donker worden. In de winter 4 uur op de paddock. Ik wil hem ook voor zijn oude dag gewoon lekker niet meer opsluiten in een stal.

Ik hoop eigenlijk dat er bij de Wildtshof nog meer eigenaren zijn die af en toe nog naar buiten gaan, zodat je samen kan.

Ik denk anders dat jouw paard nu voldoende weidegang heeft hoor.

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 15:43

Anjali: Persoonlijk heb ik hem liever niet meer in een stal, ik gun hem voor zijn oude dag gewoon een plekje waar hij 24/7 naar buiten kan. Daarnaast staat hij in de winter maar 4 uurtjes buiten, en dus 20 op stal. Dat wil ik gewoon niet meer. Zeker niet als hij met pensioen gaat. Daarnaast merk ik dat hij steeds lager in rang wordt in de kudde op deze stal. Hij is niet meer zo snel etc. Het lijkt mij fijn als hij met leeftijdgenootjes staat, als hij straks nog ouder wordt.

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:18

punt vind ik wel dat als ze s nachts op stal staan met artrose dat ze elke nacht weer stijf worden en s morgens moeite hebben met op gang komen dus ik snap wel dat je hem 24/7 buiten wilt hebben.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:25

Een ervaring uit tweede hand, maar mijn hoefsmid had zijn paard daar staan en was er erg tevreden over (in memory lane het verhaal van Gijs)

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Steppe

Berichten: 2796
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:29

Mijn paard heeft er wel eens voor vakantie gestaan, super stal, mensen met het hart op de juiste plek.
Niks is teveel om ervoor te zorgen dat de paarden het goed hebben.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wildtshof - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:47

Is een mooie plek hoor! En volgens mij mag je gewoon je paard eruit halen om te wandelen of een ritje te maken.

Je moet alleen niet raar opkijken als je paard erg opbloeid van 24/7 naar buiten. Onze merrie is 25 en is er alleen maar beter van geworden en ook nog te goed om helemaal stil te zetten. Zij was 19, verwaarloosd en vaak erg stijf toen ze bij ons terug kwam. Ze vraagt ook echt om nog een werkje. Dat hoeft niet lang, ver of veel te zijn.

Mijn ruin van 20 heeft pees/been blessures en loopt ook goed door 24/7, samen met nog eentje van 20 en 19 hebben wij een soort eigen mini pp en ondervinden we alleen maar voordelen.

4 uurtjes buiten in een paddock is voor een wat ouder paardje niet heel voordelig, dus dat verschil ga je echt merken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Dian12345 en 56 bezoekers