Zadelmaker regio Roosendaal (Noord-Brabant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Zadelmaker regio Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:24

Tekna of Tekna Letek (leren versie)



Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:50

Izanami schreef:
Mara2000 schreef:
Tekna of Tekna Letek (leren versie)


Zitten die fijner dan een Wintec? Want dat vond ik echt helemaal niks. Een Thorowgood vind ik fijn zitten, maar het moet natuurlijk ook goed liggen.


Dat is persoonlijk. Ik vond het zadel heel fijn zitten maar het geeft niet de steun van een dressuurzadel met dikke wrongen en hoge lepel natuurlijk. Ik heb zelf ook een Tinker en mijn ervaring is dat zadels met een diepe zit niet of slecht passen op een Tinker.
Een Tekna heeft een rechte boom en korte kussens wat goed past bij ronde platte ruggen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:23

Izanami schreef:
BabiiVeeraa schreef:
Ik heb zelf helemaal niks met wintec, vind het niet mooi en ook niet fijn zitten. Maar voor mijn jonkie heb ik de “leren” Tekna, zit super fijn, mooi om te zien en heel makkelijk in het onderhoud.


Ik hou wel van een zadel waar ik wat meer in “opgesloten” ben. Ik wil ook een dressuurzadel. Hoe is dit met een Tekna? En de kwaliteit?


Kwaliteit vind ik prima. Die van mij is nu ruim een jaar oud en ziet er nog als nieuw uit. Ik heb het Icelandic model, het dressuurmodel was voor mijn paard niet geschikt.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:25

Maris schreef:
Hierboven wordt gezegd dat deze zadels een rechte boom hebben. Heeft jouw tinker een rechte rug dan ? Anders hoef je er al niet verder naar te kijken bijna .....



Dat weet je pas als je past. Maar op Tinkers liggen zadels als Tekna en Thorowgood over het algemeen erg goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gwenvd en 50 bezoekers