wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 18:32

Wie kent deze kliniek? Ik zou hem in willen schakelen voor een aankoop keuring van een paard. (klinisch en röntgonologisch)
Ik kom zelf in paardenkliniek de veluwe maar die keuren alleen in de kliniek en niet op locatie.


davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:42

Ik ben vaste klant bij DAP Vug. Rick van Proosdij is de veearts die wij eigenlijk altijd bij de paarden hebben en de honden hebben wij er ook. Ik kom bij Jos Hofma vandaan en op stal hadden ze animal care maar nu zit iedereen bij DAP Vug. Jos was een goede dierenarts maar had helaas vaak weinig tijd. Rick heeft dit jaar nog een aankoop keuring gedaan voor mijn huidige paardje. Hij is heel eerlijk in zijn advies en rustig in de omgang met de paarden. Ik raad ze zeker aan

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:54

Hier ook goede ervaringen met Rick. Goeie vent, eerlijk, en ook goed qua communicatie. Daar schort het nog wel eens aan bij anderen :+
En DAP VUG heeft idd ook mobiele rontgen.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:01

Rick moet je inderdaad hebben, kun je ook gewoon om vragen als je belt. Heb hem eens ingeschakeld voor röntgen aan huis, en later nog eens voor een kleiner dingetje. Hij legde goed uit wat er op de foto te zien was, hij kwam op mij betrouwbaar over en gaf aan dat hij regelmatig aankoopkeuringen doet.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shana123
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-18

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 22:11

Thanks, ga ik morgen even bellen!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:42

Hier ook goede ervaringen met Rick.

Maar wij gaan doorgaans naar Hofma en van Gelder, omdat die een betere 24uurs beleid hebben. Ik heb wel Rick zn nummer, maar in principe is het niet de bedoeling dat je hem 24uur belt.

Bij Jos krijg ik altijd mn eigen vaste veearts als ik bel en dat vind ik prettig.

Voor keuring op afspraak maakt dat dus niet uit en Rick is echt een fijne jongen.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:11

Hofma en Van Gelder wilden niet naar mijn pony komen toen ze met koliek stond. Zo iemand valt bij mij per definitie onherroepelijk af.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:15

De Vijfsprong in Wekerom is top!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:39

Koper schreef:
Hofma en Van Gelder wilden niet naar mijn pony komen toen ze met koliek stond. Zo iemand valt bij mij per definitie onherroepelijk af.


Dat is echt heel apart inderdaad. Als ik bel, komen ze direct als dat echt nodig is. Een tijdje terug stond mn shet met een wondje bij het oog en was Jos er in 15min op een zaterdag.

Afgelopen zaterdag liep mn ene ruin wat rot en heb ik gebeld en hebben we overleg gehad aan de telefoon. Was ook niet nodig om te komen.

Zo heb ik ook weleens overleg gehad, waarna medicatie is klaargezet en ook langskomen niet nodig was.

Rick is absoluut heel fijn, maar qua bereikbaarheid voor spoed vind ik het bij VUG wat minder geregeld. Net als dingen via assistentes gaan. Bij HOfma en v Gelder vaste mensen aan de telefoon die ook goed op de hoogte zijn of je wordt snel teruggebeld door Jos zelf.

Maar voor echte ''gevallen'' kan je met Rick ook echt goede afspraken maken om hem te bereiken. Ik heb wel zijn nr.

Maar voor elke arts of kliniek is wat te zeggen. Ik kom echt nooit bij Wellensiek, Emmeloord of Utrecht, laatste tenzij het niet anders kan........Allemaal om MEERDERE slechte ervaringen.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:45

Was wel op een zaterdag inderdaad, ik moest 'r maar komen brengen want ze hadden geen tijd. Nou ja dan niet, dan bel ik iemand anders.

Anyway. ik hoop dat TS wat aan het topic heeft. Yep, bij DAP VUG krijg je een assistente aan de lijn. Dat ben ik eigenlijk bij elke praktijk zo gewend. Vind 't ook wel prettig om iemand aan de lijn te krijgen die daar ook voor is en die goed bereikbaar is. Zonder dat ik iemand, in dit geval een veearts, hoef te storen tijdens de visites oid. Vind ik toch altijd een dingetje met andere beroepsgroepen (osteo, instructeur, loonwerker oid. Ze nemen meestal wel op maar het schikt niet altijd even goed).

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:52

Ja, als wij iets hebben is het ook altijd op een zaterdag of zondag, maar het is echt nog nooit een probleem geweest.

Wel dat mn merrie ooit met been open stond en ze liever daar keken en in ene steriele ruimte werken. Daarna kwam Jos om de paar dagen controleren en opnieuw verbinden. En gelukkig maar, want het is buiten verwachting wel goed genezen.

Als ze niet op kunnen nemen, doen ze dat echt niet. En 1x zei Jos, ik bel je zo terug. Tegenwoordig staat je nummer natuurlijk in beeld.

Hofma en van Gelder is altijd bereikbaar. En degene die opneemt werkt heel nauw samen in het team. Dat zijn balie assistentes vaak wat minder. Daarom ben ik met de kleine huisdieren nu ook al een jaar naar een andere dierenarts. En had hem toevallig vd week 's nachts nodig omdat mn hondje niet oke was. Je belt, nr komt in beeld en binnen 10min belt hij zelf terug. Weet ook vrijwel meteen wie je bent.

Ik heb bij VUG weleens dagen moeten wachten om teruggebeld te worden. Prima, maar soms wacht je op antwoorden, medicatie etc.

Voor keuringen maakt dat allemaal niet uit. Je maakt een afspraak en gaat laten keuren. Dan zijn beiden gewoon goed. Misschien wel anders bij een twijfelgeval, maar bij een gewone keuring zonder bijzonderheden is het om het even wie je kiest.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:00

Koper schreef:
Was wel op een zaterdag inderdaad, ik moest 'r maar komen brengen want ze hadden geen tijd. Nou ja dan niet, dan bel ik iemand anders.


Misschien hebben ze er al ervaring mee dat je niks doet met adviezen die worden gegeven? Dan heeft het ook geen zin om te komen.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:01

Nee. Was de eerste keer dat ik ze belde. Ook de laatste, trouwens.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:07

Maar als je belt en ze zijn dus echt druk met wie weet een ernstig spoedgeval, is dat heel normaal dat ze niet direct komen. Verder heb je dan dus geen enkele ervaring met ze en oordeelt wel gelijk op basis van die ene keer. Als je zo communiceert aan de telefoon, zoals je hier op Bokt soms doet, kan het daar ook aan liggen misschien.

Ik ken ze echt al jaren en herken dit in geen enkel geval van Hofma en v Gelder.

Hooguit als ik bel dat er iets is en we alles goed doorspreken en het niet nodig is om direct te komen en ze me ook geen poot willen uitdraaien qua kosten. Dan komen we samen overeen dat ik iets doe en het tijd geef bijv. Maar ik mag dan altijd bellen als het toch anders is.

Overigens hebben ze een mooie, nieuwe kliniek waar ze alles kunnen doen en het is logisch dat ze liever daar werken, want daar is alles bij de hand.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:27

Niet nodig om direct te komen? Bij koliek??

Als je al met een spoedgeval bezig bent, waar ik in kan komen, zou het natuurlijk een idee kunnen zijn om aan te geven dat je even bezig bent en daarna tijd kunt maken voor een pony met koliek. Maar goed. Ook dit zal ik dan wel weer verkeerd communiceren :')

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:33

Hofman heeft iig wel de reputatie een hork te zijn qua communicatie :+ Op grond daarvan begin ik er niet eens aan.
Ik heb met VUG overigens totaal niet de ervaring dat ze slecht terug bellen of niet 24/7 bereikbaar zijn. Dat zijn ze bij mijn weten wel. Gewoon de praktijk bellen en je word doorverbonden met de dienstdoende DA. Ja, dan kan niet altijd Rick zijn, die jongen heeft ook een privéleven tenslotte.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:44

Een reputatie is slechts een reputatie. Mij werd dat ook verteld, maar ik heb werkelijk nog nooit slechte met Jos kunnen communiceren.
Wel heb ik bij mensen op stal gestaan, al diverse malen die zelf OF stronteigenwijs zijn, OF alles beter weten OF ..............Tja, dat kan soms heel vervelend zijn. Bij een veearts hoort het om het dier te gaan. Meeste eigenaresses zijn grotere horken qua communicatie als je eerlijk bent.

Natuurlijk hebben mensen een prive leven. Maar ik vind het niet prettig steeds verschillende mensen aan de telefoon te krijgen en vind de persoonlijke aanpak heel fijn.
Dat neemt niet weg dat we dat met Rick ook kunnen hebben, want hij geeft echt wel zijn 06 om hem te bellen als je paard echt wat mankeert.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: wie heeft ervaring met DAP VUG (voorthuizen/uddel/garderen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:26

Hier ook goede ervaring met Rick van VUG.
Die anderen van VUG wil ik er absoluut niet bij hebben.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kybi en 86 bezoekers