ervaringen handelstal: stal vaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Perdje1234
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:51

Wendy_Segaar schreef:
Bokker1979 schreef:
Ik heb hier niks mee te maken :)
Heb wel een nieuw account aangemaakt maar dat komt omdat ik niet meer op mijn oude kon komen. Als iemand wil weten waarom ik hier reageer stuur dan gerust een berichtje


Als jij niet dezelfde persoon bent, zou je moeten begrijpen dat dit een heel ongeloofwaardige situatie is.
En dat dus een uitspraak als: Stuur me maar pb, geen enkele meerwaarde heeft voor de geloofwaardigheid.


Er zijn meerdere mensen geweest die mij al hebben benaderd via pb, en met wie ik ervaringen heb uitgewisseld. Hier sta ik uiteraard voor open.

Perdje1234
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:54

Wendy_Segaar schreef:
Perdje1234 schreef:
Niet normaal hoe ver jullie denken in de zin dat dit allemaal niet waar is... Zou zeggen koop vooral paarden bij Pompveld dan kun je zelf ervaren
hoe het eraan toe gaat De moderator kan toch checken of de ip-adressen verschillend zijn en de emailadressen? Dan zeg ik probleem opgelost. Ik kon inderdaad ook mijn oude account niet meer in.


Dat zegt nog steeds niks: Een extra emailadres is zó aangemaakt.
Dat jij niet begrijpt dat dit een verdachte situatie is, zegt genoeg.
Je reageert opvallend aangevallen namelijk!


Vind je het gek? Ik heb echt een mega nare ervaring aan stal Vaar / Pompveld over gehouden met blijvende gevolgen​. Voelt heel vervelend om dan niet serieus genomen te worden terwijl hier echt voor gewaarschuwd moet worden. Op pb's ga ik met alle liefde in, op andere onzin niet.

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:59

Als je een nare ervaring hebt, begrijp ik dat je deze wilt delen.
Maar vanuit het oogpunt van anderen is een negatieve recentie pas geloofwaardig op het moment dat meer dan 1 bokker ( die al langere tijd actief is) het bevestigd.
Hoe meer recenties, hoe geloofwaardiger. Maar dat is gewoon theoretisch.

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:52

Ken de stal niet,ook nog nooit voorbij zien komen..
Maar wat vaagjes dit topic. :?

MarjanB

Berichten: 16443
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:09

Ondanks alle speculaties over nieuwe accounts

Het is toch raar dat als je paarden binnen krijgt je ze binnen een dag als uber braaf op internet te gooien? Iedereen met iets verstand van paarden weet dat je dat niet kan zien met 1 dag. En het feit dat alle paarden als braaf en beginnerspaard worden gekwalificeerd roept bij mij ook vraagtekens op. Als je je als handelaar verschuild onder het mom van ja we hadden hem pas net binnen en konden het niet weten dan ben je ten eerste al niet eerlijk met je brave paarden advertenties.

Bokker1979
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:12

MarjanB schreef:
Ondanks alle speculaties over nieuwe accounts

Het is toch raar dat als je paarden binnen krijgt je ze binnen een dag als uber braaf op internet te gooien? Iedereen met iets verstand van paarden weet dat je dat niet kan zien met 1 dag. En het feit dat alle paarden als braaf en beginnerspaard worden gekwalificeerd roept bij mij ook vraagtekens op. Als je je als handelaar verschuild onder het mom van ja we hadden hem pas net binnen en konden het niet weten dan ben je ten eerste al niet eerlijk met je brave paarden advertenties.


Dat dus!! En mijn oude paard is daar terecht gekomen (niet via mij) en was geen braaf beginners paard. Maar zo werd hij wel omschreven! Dus zal hij vast niet bij de juiste persoon terecht gekomen zijn..

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:09

Moderatoropmerking:
Gelieve enkel te reageren naar de regels die op ED gelden en dat is als je eigen ervaringen ermee hebt. Dit topic is opgeschoond geweest zodat het weer aan de regels voldoet.

petra15
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:28

Hier nog iemand met een slechte ervaring.
Paard werd verkocht, als zijnde braaf. Kon af en toe een bokje geven, maar niet noemenswaardig.
Paard heeft zich al twee keer achterover laten vallen.
Vervolgens contact gehad met de vorige eigenaar en die vertelde dat ze ook van stal Vaar had begrepen dat hij bij hun ook behoorlijk steigerde.
Stal Vaar was zich van geen kwaad bewust...
Voor mij nooit geen paard meer daar vandaan!

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 20:27

hallo, ik dacht ik geef toch nog maar even antwoord op mijn bericht, ik ga straks een heel nieuw forum schrijven, maar ik geef even kort mijn verhaal hier. Na dat ik dit bericht geplaatst had zijn wij wezen kijken bij valencia, een prachtige schimmel van rond de 1.60. Dat wij daar aankwamen hadden we een goede sweer, aardig mensen die ons ook eerlijk leken te zijn. Omdat er wat druk op ons werd gezet hebben wij gelijk gezegd dat wij haar wilde kopen, dit omdat er een uur later andere mensen zouden komen kijken. Ik was samen opzoek naar een nieuw paardje met mijn beste vriendin sanne van 29. nadat wij ons allereerste paardje na 2 maanden zijn verloren aan zandkoliek en ons tweede paardje enorm introvert was en wij na 2 jaar nog steeds geen klik met haar hadden hebben verkocht zijn wij opzoek gegaan naar een nieuw paard. Een paard dat extravert zou zijn en lekker voorwaarts was. Sanne is nog wat onervaren, dus wij zouden opzoek gaan naar een paard wat wat ouder zou zijn en haar kon leren, maar tegelijkertijd geschikt zou zijn voor mijn doeleinden. of te wel een paard dat geschikt is voor zowel een onervaren als ervaren ruiter. valencia was het 2de paard waar wij zijn wezen kijken. nadat wij haar aangeschaft hebben zin wij na 2 dagen gelijk gaan trainen (alleen grondwerk) om alles zo stabiel mogelijk en duidelijk voor haar te maken. Inprincipe ging alles goed tot ongeveer 2,5 week. Ze vloog mij aan, op je af komen stormen met haar oren in de nek en haar tanden voorwaarts. ik probeerde haar terug te zetten, maar hierdoor ging zij steigeren en kwam vervolgens weer op mij af. Tot op het punt dat ik trillend op mijn benen stond en niks durfde te doen, ik heb haar toen snel bij het halster gepakt en uit de bak gegaan. ze deed excact hetzelfde bij sanne en heeft haar flink gebeten en op de grond gegooid. ik ben 3 maanden verder nog steeds bezig met het trainen, maar het gaat gelukkig al wat beter. zoals ik al zei zet ik het volledige verhaal in een nieuw forum.

delila
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:58

Hallo

Helaas heb ik ook echt geen goeie ervaring met stal vaar /pompveld in almkerk. Ik heb toen een Fries gezien via marktplaats en heb contact opgezocht met de eigenaar van de handelstal Leo heten die man wij gingen daar kijken werden hartelijk ontvangen bleek niet om paard te gaan waar we voorkwamen maar goed ons oog viel op een andere Fries genaamd auke machtig mooie paard onze eerste indruk was wauw wat een kanon!! Ik was zelf aan me rug geopereerd dus kon zelf niet rijden een meisjes van 10 van de manege les die daar werdt gegeven ging der voor mij even oprijden alles zag der goed uit! Wij hadden na wat gespreken en verhalen aan die Leo verteld dat we hoop pech hebben gehad wat betreft paarden en elke keer weer goed vertrouwen hadden in de mens zoo ook weer bij Leo ik was gelukkigste meisjes na dat ik auke oficeel mijn paard kan noemen paarden zijn mijn uitlaat klep om mij gezondheid even achter me te kunnen laten ik zocht een paard waar ik op kon vertrouwen en geloof me auke had een super karakter na dat auke bij ons stond ging slechter met auke ik heb met spoed een dierenarts der bij gehaald het bleek dat auke gedrogeerd was ze had zo pijn met lopen dat ze dierenarts in de mond haalde dat meschien beter was om auke in te laten slapen! Het kwam als een bom binnen en wou Leo hier niet weg mee laten komen wij hebben een advocaat in handen genomen en proces tegen Leo aangegaan na meerdere keren contact met hem opgenomen te hebben dat wij ons geld terug willen en wouden dat hij auke terug nam omdat wij niet zo moeilijke beslissing wouden nemen Leo ging daar niet mee akkoord na dat hij brief van de advocaat had gekregen konden we toch auke terug brengen maar ons geld kregen we niet terug !! We kregen een kwart van het aankoop bedrag mijn advocaat zij pak gewoon aan wij gaan beslag leggen
Wij zijn dat hele proces aangegaan maar meneer Leo was opmoment van beslag legging niet thuis en tot grooste verbazing die L.... was nergens in geschreven en het hele bedrijf stond op zijn vrouws en zijn dochters naam! Dan kunnen ze helaas niks doen als ik hem ook zie lopen op de paarden markt ik kan die vent wel wat uit de klei getrokken huft... en dat allemaal over de rug van een dier met ook gevoel en een ziel!! Ik wou dat ik nog wat kon doen zo dat hij dit niet meer kan flikken bij andere mensen dat verdiend niemand zowel mens als dier niet

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:25

Jeetje je verhaal is haast niet te lezen zonder leestekens en staat vol fouten.

Wel erg van Auke! Dat wens je niemand toe :(:)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:04

Vage en rare reacties allemaal.. Ten eerste laat je een paard toch keuren voor je het dier koopt op zijn minst medisch, en een DA kan denk ik echt wel zien of het paard gedrogeerd is of niet.

Ook het verhaal van de TS vind ik een beetje raar. Je hebt het paard gekocht omdat die mensen je onder druk zouden hebben gezet, omdat er toevallig nog iemand komt kijken. Sorry hoor maar er zijn meer paarden op de wereld, als de verkoper mij al onder druk zou zetten dan mag hij zijn paard lekker aan een ander verkopen, want dan gaan er bij mij belletjes rinkelen.

En dat een paard na een paar weken ander gedrag gaat vertonen is ook niet heel gek want het dier is je grenzen op aan het zoeken.

Anoniem

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:59

Vind het ook nogal vaag.

Mijn eerste pony hebben we destijds niet laten keuren, veel problemen mee gehad. Maar uiteraard van geleerd en huidige paard wel laten keuren incl bloedproef.

Vind het vage verhalen, je moet gewoon je paard laten keuren. Doe je dat niet, eigen schuld, dikke bult.

Ik ben in mijn zoektocht ook onder druk gezet op een andere handelsstal. Heb niet eens op het paard gezeten, als mensen zo beginnen zoeken ze het maar uit.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:03

Op een van de stallen waar ik werkte(waar ook nogal wat ophef over is geweest) werd er ook altijd netjes bij vermeld als er meerdere mensen bij een paard kwamen kijken, wel zo eerlijk. Zou erger zijn als je dit er niet bij vermeld.. Daarnaast zijn sommige handelstallen echt tussenstops voor paarden waar ze vaak ook niet langer als een week staan. Ik hoopte dan altijd voor die paarden dat ze dan ook echt een vast blijvend nieuw baasje zouden vinden.
Maar veel paarden werden ook weer aan andere handelstallen verkocht, ik kon daar niet goed mee om gaan en had het altijd te doen met die paarden. Vandaar ook dat ik niet snel meer op een handelstal zou gaan werken.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:41

Ik zag op fb een bericht voorbij komen met een waarschuwing voor deze stal, daarin staat een link naar dit topic. Dus wellicht daarom juist nieuwe leden met ervaringen?
Geen idee maar zou in theorie een reden kunnen zijn.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 12:53

Sorry, Maar nogmaals de topic staryer hier over ons paard valencia die wij bij hen hebben aangeschaft.

Valencia is gekeurd, maar alleen klinisch niet röntgen en er zijn ook geen bloedafnames geweest. Kom op zeg moeten wij tegenwoordig iedereen wantrouwen. Ik vind dat er te snel word gezegd dat de verhalen misschien niet waar zijn. Waarom zou iemand zo iets verzinnen dan ben je echt niet helemaal goed hoor. Overigens verzin ik het ook niet dat valencia ons zomaar begon aan te vallen. Ik krijg haast het idee dat zij misschien ook ingespoten is geweest met iets. Ik zeg niet dat dit zo is, want ik ga mensen niet zomaar beschuldigen van iets. Ik laat dit topic open, omdat ik vind dat mensen er goed over na moeten denken of zij bij stal vaar/ pompenveld een paard halen of dat zij deze op zijn minst laten keuren!

Anoniem

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:58

Ja, je moet iedereen wantrouwen bij zo'n aankoop. Als je bloed had laten afnemen had je zeker geweten of ze wel of niet gedrogeerd is geweest.
Met het kopen van een paard moet je niemand op z'n blauwe ogen geloven.

En nogmaals ik zeg niet dat het niet waar is. Maar veel dingen kunnen voorkomen worden door goed te laten keuren. Plus er kunnen ook andere factoren meespelen waarom een paard zo veranderd en nogmaals, dat zeg ik niet omdat ik denk dat het niet waar is, maar een verhaal heeft 2 kanten.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:10

Ik ben er overigens vergeten bij te zetten dat valencia de eerste dag al iemand gebeten had en dat ook bij anderen probeerden, dus het was niet alsof het het gedrag er nog niet was. Het is alleen na 2.5 e week extreem geworden. De eerste week a 2 weken zijn paarden begoorlijk onder de indruk van alles wat er nieuw is. Dat is bekend. Hun ware gedragd komt vaak pas wat later naar buiten omdat zij dan gewend zijn en omdat er geen eerdere berichten zijn geplaatst over hun kan ook komen omdat er een hoop zijn die hun mond niet open durven te trekken. Wat ook niet zo raar is aangezien er voor elke ervaring wel wat afgesnauwd wordt. "Eigen schuld", "ja dat kan je verwachten". Nee mensen die bijvoorbeeld net hun eerste paard kopen geloven vaak gewoon in mensen hun woorden. Valencia is gekeurd door een dierenarts van hen, wij konden er niet bij zijn, maar het zou gefilmd worden. Dat is achteraf niet gebeurd
Laatst bijgewerkt door juultje01 op 24-08-18 13:15, in het totaal 3 keer bewerkt

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:11

Myrthe3 schreef:
Ja, je moet iedereen wantrouwen bij zo'n aankoop. Als je bloed had laten afnemen had je zeker geweten of ze wel of niet gedrogeerd is geweest.
Met het kopen van een paard moet je niemand op z'n blauwe ogen geloven.

En nogmaals ik zeg niet dat het niet waar is. Maar veel dingen kunnen voorkomen worden door goed te laten keuren. Plus er kunnen ook andere factoren meespelen waarom een paard zo veranderd en nogmaals, dat zeg ik niet omdat ik denk dat het niet waar is, maar een verhaal heeft 2 kanten.



Wat zou volgens jou de tweede kant van het verhaal moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:16

Nee dat verbaasd me niet...
Ts, het is hartstikke poedersuiker en ja ik ben met mn eerste pony ook de fout in gegaan, dus ik weet hoe het voelt. Je word niet afgesnauwd hoor, ik vraag me alleen dingen af. Als koper heb je een onderzoeksplicht namelijk. Toen jullie gingen kijken bij haar op de handelsstal, beet ze toen niet?

@Juultje, genoeg tweede kanten. Misschien had stal Vaar wel verteld dat de pony af en toe bijt, dat het geen kinder/beginners/makke pony is. Dat ze wel een aanbod hebben gedaan om de pony terug te nemen maar TS hier geen genoegen mee neemt. Ik weet het niet, ik was er niet bij dus ga niet zomaar (ver) oordelen.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:32

nee, nee, nee, nee en nee, ze is aan ons verkocht als een paard dat snel leert (wat klopt) erg leuk is om mee te werken en braaf is. Niet elk verhaal heeft twee kanten, een hoop wel, maar niet allemaal. Had dit verhaal maar twee kanten, dan wisten wij wat we op onze schouders haalden.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:44

@Juultje,het is heel vervelend wat je is overkomen. Het is kennelijk inderdaad vaak zo dat paarden eerst braaf zijn maar na enkele weken gaan proberen de baas te worden.En zoiets komt er bij een medische keuring natuurlijk niet uit.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:37

juultje01 schreef:
Overigens verzin ik het ook niet dat valencia ons zomaar begon aan te vallen. Ik krijg haast het idee dat zij misschien ook ingespoten is geweest met iets. Ik zeg niet dat dit zo is, want ik ga mensen niet zomaar beschuldigen van iets. Ik laat dit topic open, omdat ik vind dat mensen er goed over na moeten denken of zij bij stal vaar/ pompenveld een paard halen of dat zij deze op zijn minst laten keuren!


Zeg ook niet dat je het verzint..
Maar als het paard is gesedeerd bij aankoop, en pas na 2.5 week dit gedrag begint te vertonen dan ligt dat niet aan de sedatie, dat is namelijk maximaal binnen een aantal uur uitgewerkt daar heeft een paard niet 2.5 week later nog last van.

Dat ligt eerder aan jou, aangezien je ook al zegt dat je zelf niks meer durfde te doen toen ze je aanviel, Sommige paarden gaan eenmaal hun grenzen uitproberen en kijken hoever ze kunnen gaan. Dat zegt meer over jouw leiderschap als over het paard.

En zeker is het niet de bedoeling dat handel stallen hun klanten voorliegen, maar handelaren kennen de paarden vaak ook nog niet lang genoeg om alles over het dier te weten, en hun moeten ook maar uit gaan van wat de vorige eigenaren hun hebben verteld..
Als je de hele geschiedenis van het paard wil weten kun je beter particulier van iemand een paard kopen die het paard al een aantal jaar heeft, en dan niet na de eerste keer dat je komt kijken het paard al kopen, maar gewoon wat vaker gaan kijken.

Vind het niet kunnen als een handelstal gezondheid etc beloofd als ze dat zelf ook niet 100% weten, maar de persoon die het paard koopt moet ook goed nadenken en niet na de eerste keer kijken al toezeggen. Daarnaast geloof ik dat er stallen zijn geweest die gesedeerde paarden hebben verkocht, maar helaas is er niemand in DIT verhaal die dat kan bewijzen, en als je het echt zeker had willen weten had je bloed af kunnen laten nemen. Dit is in ieder geval wat ik wel zou doen voor ik een paard koop. Liever op het begin wat meer geld uitgeven als achteraf met een ongezond paard zitten wat uiteindelijk nog meer geld gaat kosten..

Daarnaast vertrouw ik niemand op hun mooie blauwe ogen, ook particulieren niet. Als ik een paard koop gaat hij eerst door alle keuringen en als het niet goed is koop ik het dier niet, hoe lief mooi en leuk hij/zei ook is. Maar paarden houden is al duur genoeg zonder een hoop medische ellende, en ik weet dat het altijd fout kan gaan, maar als ik kleding ga kopen en ik zie een trui die kapot is dan laat ik die ook hangen, ook al is het de laatste die ze hebben ;)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:50

juultje01 schreef:
Myrthe3 schreef:
Ja, je moet iedereen wantrouwen bij zo'n aankoop. Als je bloed had laten afnemen had je zeker geweten of ze wel of niet gedrogeerd is geweest.
Met het kopen van een paard moet je niemand op z'n blauwe ogen geloven.

En nogmaals ik zeg niet dat het niet waar is. Maar veel dingen kunnen voorkomen worden door goed te laten keuren. Plus er kunnen ook andere factoren meespelen waarom een paard zo veranderd en nogmaals, dat zeg ik niet omdat ik denk dat het niet waar is, maar een verhaal heeft 2 kanten.



Wat zou volgens jou de tweede kant van het verhaal moeten zijn?


En de tweede kant van het verhaal is het verhaal van de verkoper..
Een verhaal wat betrekking heeft tot meerdere personen heeft altijd 2 kanten. Jouw verhaal en die van de handelaar, ben eigenlijk wel benieuwd wat die hier op te zeggen heeft, maargoed die zal waarschijnlijk wel meer te doen hebben dan hier op bokt accounts maken om ontevreden klanten te woord te staan..

Op de handelstal waar ik werkte waren ook veel slechte verhalen over, maar daar werd wel altijd alles eerlijk gezegd, bij ieder paard wat binnen kwam werd ook direct röntgen foto's genomen etc en klanten mochten die foto's laten zien aan hun eigen DA of het paard door eigen DA opnieuw op de foto laten zetten, ook werd er geen paard zonder klinische keuring meegegeven. En toch zijn er altijd ontevreden mensen die niet goed luisteren naar wat er word verteld, en dan hun eigen verhaal er aan vast gaan hangen. Nogmaals het nadeel van een handelstal, paarden staan daar niet lang, en er is vaak niet veel bekend over de geschiedenis van het paard. Jij had ook van te voren kunnen kijken of vragen wie de vorige eigenaar was van het paard en daar contact mee op kunnen nemen, maar dat heb jij niet gedaan.. En die handelaar heeft snel geld verdiend, en jij bent daar mee akkoord gegaan.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 14:56

Dat was een moment opname. Ik ben sinds toen volop met haar aan de bak gegaan en kan nu ook weer op haar rijden. Ik denk dat het op dat moment weinig met leiderschap te maken had. Als een paard stormend op jou afkomt in volle galop steigerend en bijtend denk ik dat zo'n 80% er behoorlijk van schrikt. Daarnaast kan aanvallen leiden uit een hoop meer dingen dan alleen dominantie en dat kan je niet altijd gelijk de baas weten te zijn. Wel grappig want ik zou dus de laatste kapotte trui wel kopen omdat ik weet dat ik hem waarschijnlijk wel kan maken. Zo zie je dat er toch een hoop verschil in mensen zit.