Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 06:08

ik denk dat Zeinstra /amstelhoeve nog t meest in de buurt komt en zeker het bekijken voor je waard.
je jonge spul kan daar mooi verder in de hit-actief/track- groepsstal, en genoeg faciliteiten (springtuin bijv) om serieus te trainen. behoorlijk qua budget te doen.

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 14:48

Heleennn schreef:
Willemina_L schreef:
Kunnen jullie dan niet beter een huis met land kopen? Ja dat is duur, maar qua hypotheek ben je voordeliger uit en kun je een mooi stekje kopen in plaats van met 6 paarden in pension...

2400 Euro dus minimaal... wow. Dat is een flinke hypotheek hoor. En dan heb je alles aan jezelf.

Paarden aan huis gaat niet enkel om geld hebben. Dat gaat ook om non-stop verantwoordelijkheid, niet zomaar op vakantie kunnen, alles zelf moeten doen (tijdskwestie), opstaan en gaan slapen tussen het werk (want paarden hebben is nooit 'klaar') en de hele praktisch zooi van hooi/voer/stro/etc inkopen, uitmesten, weide onderhouden, terrein onderhouden, bakken in orde houden en dat soort dingen wat toch wel een hele klus is als je 6 paarden hebt.


Ook over na gedacht, maar inderdaad. Mijn man is vaak weg voor werk en we hebben geen kinderen waardoor ik er dan zelf voor zou moeten staan. Ik werk zelf ook niet weinig(in m’n werkkleding direct naar de paarden als ik klaar ben) waardoor ik die verantwoordelijkheid liever niet zelf nog heb om zomaar te zeggen. We hebben ook 2 verzorgsters die ik natuurlijk wel vertrouw, maar om ze dan helemaal alleen op mijn erf te hebben. Stel er gebeurd wat. En ga maar zo door.
(Edit: we hebben nu 2 verzorgsters maar die gaan natuurlijk niet mee naar ons nieuwe huis. Ik ga dan opzoek naar twee nieuwe. Wat ik meer bedoelde is dat ik vrij veel mensenkennis heb en ik snel door heb als mensen een ander plan hebben als dat ze zeggen. als ik iemand niet vertrouw zou ik ze never nooit bij mijn paarden laten. Maar om twee nog steeds semi-onbekende helemaal alleen op ons erf te laten. Dan ook nog t feit da als er wat gebeurd etc)
Laatst bijgewerkt door RoanPinkster op 14-08-18 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 14:55

Hmmmm, niet aanvallend bedoeld. Maar als je 6 paarden hebt, is dat dan niet je lust en je leven? Of wil je echt alleen maar rijden en verder geen verantwoordelijkheden hebben... óf heb je echt alleen tijd om te rijden en verder geen verzorging kunnen doen? Wat een opgave joh, pension vinden dan. Kun je niet een hoop korting bedingen met zoveel paarden?[/quote]


Ze zijn ook mijn leven. Alleen maar rijden gebeurd echt niet. Ik mest gewoon elke dag uit en maak zelf voer. Maar je eigen prive stal runnen is iets heel anders. Misschien is aan huis ook goedkoper, maar dat is voor mij geen optie. We hebben t geld, dus dan heb ik liever dat ze onder 24/7 toezicht zijn. En stel mijn verzorgster kunnen niet en mn man en ik zijn beide weg, dan heb je debstal ook als back-up, wat ik een fijn idee vind. Ik heb twee geweldige bijrijdsters die me helpen, waardoor ze beweging krijgen ook als ik een drukke dag heb. Maar vaak genoeg dat ze een dagje rust krijgen omdat ik telang bezig ben met hun stal.

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 15:04

Kimsel94 schreef:
Ik kan je hier helaas niet mee helpen, mag ik wel nieuwsgierig zijn en vragen wat je voor baan hebt waarmee je zoveel verdient om 6 paarden te kunnen houden voor 400eu/maand excl hoefsmid dierenarts etc :wow: Alleen de stalling is al ruim een fulltime maandsalaris voor de meesten... En dan heb je nog je eigen kosten, huis, verzekeringen, boodschappen etc... pfff 6 paarden, naast een fulltime baan, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen :')

Nog even ter herhaling, niet aanvallend bedoeld, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe jouw dagen er dan uit zien!


T is me een zooitje ja haha :).
Ik wil liever niet teveel kwijt over mn persoonlijke leven, maar mn man heeft een zeer goed betaalde baan ja. Mijn man houd ook erg van paarden hoor, paar weken geleden heeft hij voor t eerst gesprongen, ik hoor hem er nog steeds over!(zou hij zich ook zo voelen over mij als ik maar niet kan stoppen met praten over ze?). Maar mensen hoeven nu echt niet te denken dat ik een golddigger ben hoor, ik kende hem sinds zn geboorte en we waren verliefd voordat hij zijn baan kreeg :)
Laatst bijgewerkt door RoanPinkster op 14-08-18 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

RoanPinkster
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 15:06

Heleennn schreef:
Willemina_L: er zijn niet enkel mensen die paarden als recreant houden. Mijn trainer had ook al x aantal jaar paarden in training en is jaaaren van de ene pensionstal naar de andere gegaan. En nu heeft ze eindelijk haar eigen stal kunnen opbouwen, als je dat meteen goed wil doen duurt het wel even voor je dat geld bij mekaar hebt. Sinds de periode dat ik ben beginnen trainen bij haar had zij ook gewoon een stuk of 6 paarden om te rijden naast een full-time baan. En vaak waren 2 of 3 paarden niet eens in haar eigendom waardoor die kost al wegviel. Niemand zegt dat dit bij TS niet het geval kan zijn. Ik vind het behoorlijk kort door de bocht om ts dan te zien als iemand die geen verantwoordelijkheden zou willen nemen omdat ze 6 paarden in pension wil zetten. Niemand kent hier de situatie, aan de leeftijden van de paarden te zien kan het toch prima iemand zijn die jonge paarden fokt/koopt en dan een opgeleid paard weer verder verkoopt? Niks mis mee als je dan jezelf werk wil besparen en de paarden in pension wil hebben. Je kan ook perfect paarden hebben als je lust en je leven zonder daar al je vrije tijd voor op te offeren (want veel vrije tijd heb je niet meer als je thuis 6 paarden hebt lopen). Dus ik snap niet goed waarom er niet gewoon op de vraag van ts geantwoord kan worden zonder dat haar rekening gemaakt wordt of ze allerlei vragen krijgt waar ze het geld vandaan haalt :?


Dankjewel!!

Anoniem

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:09

Ik zou eens richting Hoofddorp, Lijnden, Abcoude kijken. Ik weet niet vanaf waar in Amstelveen je moet komen maar dit zijn goede aanrijdroutes, die meer/beter land hebben dan in Amsterdam zelf. :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:15

Is Mijdrecht geen optie? Ook daar veel meer land dan Aalsmeer/Amstelveen

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:36

Je kan eens in De Ronde Venen kijken. Hier ik Vinkeveen zit niks, heel jammer maar helaas. In Mijdrecht heb je Lucky Stable, echter komen ze daar ‘s winters maar een half uurtje per dag in de paddock (met veel geluk een half uurtje langer) dus dat valt af.
Dan heb je in Waverveen Panta Rhei, top voorzieningen maar ook in de winter het boven genoemde probleem.

Mijn paard staat zomers zolang het weer het toelaat thuis in Vinkeveen, in de winter gaat ze nu naar Loenen a/d Vecht, top!! Geen slecht woord over te spreken.
In de winter minimaal 6 uur per dag buiten in paddock, zomers het land op, en alles wordt voor je gedaan. Alleen geen binnenbak/stampmolen. Dan ben je ook nog eens de helft kwijt per paard als je kijkt naar jouw genoemde bedrag!
Maar dat is wel een lot uit de loterij hoor, eigenlijk kunnen ze hier in de buurt nergens naar buiten in de winter.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:44

Is Loosdrecht een optie? Hier heb je stal Hilverzicht. www.stalhilverzicht.nl

Zowel gewone stallen (groot deel met buitenluik) als een hitactiefstal (hier sta ik sinds een weekje, echter worden er in de hitactief pas weer in mei nieuwe paarden geïntroduceerd). Weet niet of er een wachtlijst is voor de gewone stallen.

Het klinkt vrij luxe en groot, maar doordat het zo verdeeld is over het terrein voelt het niet zo. Je zou ook denken dat het druk is met zoveel paarden maar ook dat valt reuze mee.

Er zijn 2 buitenbakken (20x40, 20x60), een 20x40 (of misschien zelfs iets ruimer) binnenbak, stapmolen, longeer/losgooibak, zeer veel land, zadelkasten, warm en koud water, solarium. En het bos/de heide zit op een km afstand. Vlak hiervoor zit tevens een stal waar regelmatig officiële wedstrijden worden georganiseerd mocht hier interesse in zijn :)

Voor meer info mag je uiteraard altijd een pb sturen en op de site staan de tarieven en wat erbij zit :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Stal met veel weidegang omgeving a’dam/a’veen/aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:30

Amstelhoeve in Vrouwenakker?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:36

In jou geval zou ik zeker Wennekers proberen. Daar is in overleg praktisch alles mogelijk. Veel verschillende disciplines, dus altijd wel iemand waar je aansluiting bij vind. Je hebt veel paarden en die zitten allemaal in een ander fase met andere behoeftes. Daar kun je op een stal alles regelen en in de gaten houden.