Ervaringen manege de Blauwe kneppel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Ervaringen manege de Blauwe kneppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 11:14

Hoi!

Ik ben op zoek naar een fijne manege, om mijn eigen rijvaardigheid te verbeteren op een manegepaard naast de privelessen met mijn eigen paard.
Ik ga binnenkort kijken bij manege de Blauwe kneppel in Warmenhuizen en ik vroeg me dus af of mensen hier ervaring hebben met deze manege. Positief vind ik dat het een kleinschalige manege is! :j

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion


Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen manege de Blauwe kneppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 23:18

Ik woon in Waarland, stal Boomerwaal zit op loopafstand, maar de volwassenlessen zijn op woensdag en donderdagochtend en ik heb straks stage doordeweeks..
heb wel een berichtje gestuurd (ben op vakantie), dus wacht dat idd nog wel even af. Heb je daar meer te zoeken als je al kunt rijden?

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 07:58

Manege Beukers vind ik idd redelijk massaal, evenals manege Waarland.

Schellinkhout vind ik helaas wel te ver, maar bedankt voor het meedenken!

Ik houd manege Beukers evengoed even in mijn achterhoofd, mocht ik het niet kunnen vinden, kan ik sowieso eens gaan kijken. Ben er maar 1 keer geweest om vrij te rijden en dat is iets van 10 jaar geleden denk ik..

Edit: en ik zag idd dat daar droes heerst, dus kijken kan nu sowieso niet. Weet niet wanneer zij weer opengaan.

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 16:58

Morniclum schreef:
Ik weet niet wat precies je gedachte is achter het volgen van manegelessen naast de lessen met je eigen paard?

Om zelf te kunnen leren moet het paard dus goed voor elkaar zijn, qua lijf goed gebouwd zijn en zijn lichaam op de juiste manier gebruiken.
Niet altijd zo 123 te vinden op een manege.
Soms geven niet aan manege verbonden instructeurs les op éen van hun eigen leerpaarden. Daar zou je m.i. veel meer aan kunnen hebben.
Ook als je die lessen op minder regelmatige basis neemt.


Mijn paard en ik zijn niet de beste combinatie, dat ik hem kocht waren we beide erg groen en ik kan soms wat angstig zijn door vallen in het verleden. Hij vindt rijden gewoon lastig, momenteel hebben we geen bak en heb dus al een jaar niet gereden. Het is niet bekend wanneer we een bak krijgen en met hem op andere locatie rijden is ook geen succes.
Daarom wil ik graag mezelf verbeteren en ik hoop dat het rijden met Ami dan ook beter gaat. Mijn voorkeur gaat uit naar wel regelmatig lessen.
Lessen op een paard van een niet manege-gerelateerde instructeur weet ik niet zo goed hoe ik daar naar moet zoeken, heb je tips?

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion


Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 17:00

Cinderella schreef:
Ik heb privé les gehad bij de Blauwe Kneppel en ik vind het een hele leuke manege. Het is er klein, ze zijn goed voor de paarden en de eigenaren zijn onwijs aardig.
De lessen zijn goedkoop en de eigenaar is zo enthousiast dat hij vaak veel langer doorgaat.
Helaas moest ik stoppen door een verhuizing.
Ik vind helemaal niet dat het alleen een geschikte manege is voor mensen die nog niet kunnen rijden.


Fijn om zo’n reactie te lezen, ik geloof dat ik geen les krijg van de eigenaar eventueel. De prijs vind ik wel een groot voordeel van deze manege idd en ook dat het kleinschalig is. fijn om te horen dat het ook prima kan voor iemand die wel kan rijden, ik ben erg benieuwd!

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 14:50

Caira schreef:
Is het dan niet leuker om met je eigen paard te lessen?


Ik les natuurlijk ook met mijn eigen paard, maar het is fijn als ik op een paard dat alles al kent wat zelfverzekerder kan worden.
Momenteel kan ik met eigen paard niet rijden bij ons vanwege geen bak en op een andere locatie is niet te doen omdat hij erg zenuwachtig is, daar heb ik me dus bij neergelegd.
In overleg met mijn instructrice en zus (die ook rijdt), besloten dat het verstandig was om wat meer ervaring op te doen. Dus vandaar dat ik graag op een manege wil gaan rijden naast het werk met mijn eigen paard :j

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 18:07

@ Riegje, ik doe al 6 jaar grondwerk met mijn paard. Het heeft zo zijn redenen waarom het niet lukt, en 1 daarvan is mijn eigen onzekerheid over mijn kunnen. Voor mij is de keuze gegaan naar manegelessen icm privelessen met mijn eigen paard (waar ik ook nooit mee zou stoppen).

@caira, ik zal een pb sturen voor wat info.

@xApple en lepeltje23, bedankt voor jullie reactie! Ik neem beide reacties mee :) Al vind ik Poelenburgh voor iedere week denk ik wel een beetje ver.. ben wel van plan bij meerdere maneges even te gaan kijken inderdaad!

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 10:41

riegje schreef:
Iselda schreef:
@ Riegje, ik doe al 6 jaar grondwerk met mijn paard. Het heeft zo zijn redenen waarom het niet lukt, en 1 daarvan is mijn eigen onzekerheid over mijn kunnen. Voor mij is de keuze gegaan naar manegelessen icm privelessen met mijn eigen paard (waar ik ook nooit mee zou stoppen).

@caira, ik zal een pb sturen voor wat info.

@xApple en lepeltje23, bedankt voor jullie reactie! Ik neem beide reacties mee :) Al vind ik Poelenburgh voor iedere week denk ik wel een beetje ver.. ben wel van plan bij meerdere maneges even te gaan kijken inderdaad!



Dus reageert je paard zeer waarschijnlijk op op jouw onzekerheid. Je paard communiceert met je.
Dat is vele malen fijner dan een paard wat het niet doet op subtiele manieren.
Dit ga je echt niet oplossen op een manegepaard.
Ik zou het dan eerder zoeken in coaching en een combi ala grondwerk.
Dus op zoek naar een andere instructeur/trice die nog fijn gevoeliger is en jou ook kan helpen in dit traject.

Ik ken je niet, maar als ik het er zo tussen de regels doorlees, ben je waarschijnlijk erg gevoelig.
Op een manege leer je ongevoelig zijn, want de meeste paarden hebben zich ook uitgeschakeld/ afgestomd.
Dus gaan ze je daar leren om je hulpen harder en grover te maken om zo het paard te laten luisteren en jezelf te leren overschreeuwen. Dont dont dont!
Je moet niet leren om harder en grover te zijn en je gevoel uit te schakelen.
Dit is wie jij bent met alle goede en alle negatieve eigenschappen.

En je moet niet spreken in het lukt wel of niet het is een zoektocht.
En juist de zoektocht is belangrijk en die zal je helpen en je sterker maken, je paard zal je daar bij helpen. Je moet op zoek naar de juiste mensen die je op weg en verder kunnen helpen.
Denk aan een centered riding/ alexander techniek iemand.
En voor jezelf bijv. iemand die je kan helpen bij een stress release of iets dergelijks.


Ik heb mijn eigen redenen om wel voor een manege te kijken, wellicht is het niks meer voor mij en daar kom ik dan wel achter.
Bedankt voor je reactie evengoed. En ik begrijp best wat je zegt, maar ik kan vertellen dat enkel met mijn huidige paard werken mij niet gaat helpen.
Daarom ben ik opzoek naar ervaringen bij deze manege van anderen.
Edit: Meer info wil ik je best via pb geven riegje, maar vind ik niet relevant voor dit topic.

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MallyBelly, redbutton, Trendiction en 26 bezoekers