Who makes my day Gezocht samber afstamm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Who makes my day Gezocht samber afstamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 15:18

Gister ben ik erachter gekomen dat mijn vroegere paard, die ik nog zoooo graag keer gezien had is overleden.

Het was zo'n echte trouwe goedzak uit de Samber lijn (directe zoon v samber)

Zo graag zou ik (dame 55) nog graag een keer op een afstammeling samber ruin (betaald/begeleid) rit willen maken.
Als het een ouder paard is (samber is immers oud bloed) geen probleem alleen stappen maakt mij al blij.

Hierbij foto van mijn overleden goedzak toen hij nog van mij was.
Afbeelding
En een foto van de bontjes die ik nu nog heb (grote shetlanders)
Afbeelding


Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 10:02

dianaw33 schreef:
Er staat een Samberdochter bij mij op stal met pensioen, maar ik geloof dat die inmiddels 26 is, dus dat gaat m qua ritje niet worden.

Ja de Samberlijn is oude bloedlijn helaas. Toppaarden echt gouden karakter <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 11:05

Karina schreef:
Samber zelf en zijn nakomelingen, ik heb er een aantal gehad (geen bonte trouwens) echt allemaal topkarakters. Ik weet er helaas geen meer te staan maar ga je topic even volgen, ben benieuwd.


Ja serieus he! Wat een ontzettend trouwe paarden. De mijne Lorenzo, was echt zo ontzettend braaf zowel on omgang als met rijden.Als ik de tijd terug kon draaien.... -O-

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 11:26


Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 11:26

Yvank_ schreef:
Ik heb ook een paard uit de Samber lijn :) zijn vader Samico is een directe Samber zoon.
Hij is een 9 jarige ruin uit Duitsland.

[ [url=m/FAW2Pe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal eens nadenken of ik nog meer nakomelingen weet. Mijn paard is heel erg lief en heeft een heel fijn karakter! Maar onder het zadel is hij redelijk kijkerig en eenkennig.


Prachtig paard zeg!


Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 13:27

anjali schreef:
Samber stond inderdaad bekend als een zeer goede hengst,maar hij kreeg minder dekkingen dan hij verdiende vanwege zijn bonte kleur. Die was destijds absoluut niet gewild.Veel later kwam die kleur wel in de mode.


Persoonlijk heb ik bont altijd mooi gevonden maar pas na lorenzo (sambertelg met het legendarische goede karakter van samber) werd bont een passie. Bont doet me herinneren aan dit bijzondere paard.
Mijn 2 grote stamboek shetters (moeder en bij mij geboren dochter van nu 1 maand) zijn "uiteraard" bont <3
Afbeelding

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 11:07

Happy1oor schreef:
Kinke schreef:
Misschien even contact opnemen met de familie Smilda?
http://paardenfokkerij-smilda.nl


Wat een goede tip! Dat ga ik doen :j


Ik heb inmiddels getracht mijn vraag bij hen beantwoord te krijgen via hun fb site.
Helaas reageren ze niet (wel gelezen zag ik)
Dus ik hoop dat ik in het land iemand kan vinden die mij wel graag wil helpen.
De oudere merrie van 26 jaar, waar over gesproken werd door Diana33, is ook prima. _/-\o_
Als ik maar een paar uurtjes kan poetsen knuffelen en eventueel staprondje rijden.
Ik heb zelf het gevoel dat het me zal helpen om postuum afscheid te nemen van Lorenzo.

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 16:46

bren979 schreef:
Ik ken wel een afstammeling van Samber, maar dat (bonte) paard staat al jaren op pensioen. Dus dat gaat hem helaas ook niet worden


Poetsen en knuffels is ook oke. <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 17:08

Zilkesteyn70 schreef:
Een vriendin van mij heeft een 18 jarige samber zoon.
Prachtig zwartbont paard met een gouden karakter, is nog hengst maar heeft nog nooit hengstenmanieren gehad en is het liefste paard wat je je kunt wensen.
Ik weet niet waar je woont maar als je naar noord duitsland kunt komen mag je wat haar betreft wel langs komen om te knuffelen/poetsen en een klein ritje :)


Wat een lieve reactie! Klinkt zo leuk maar Duitsland is voor mij (ik rijd momenteel geen auto dus ben aangewezen op ov) niet haalbaar.
Bedankt _/-\o_

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 17:28

Zilkesteyn70 schreef:
Oke, jammer.
Hieronder een foto van Tum, mn vriendin heeft hem al vanaf dat hij 3 weken oud was :)

[ Afbeelding ]


Ohhhh hij echt supermooi zeg <3 en die Sambers zijn me toch braaf he..zulke bijzondere paarden <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 18:19

Ik heb ook via pb hartverwarmende reacties gekregen. Zoals het er nu uitziet heb ik een plekje gevonden. Nu mijn man nog ffkes charteren om mij met de auto ter plaatse te brengen.
Ik houd jullie op de hoogte als het zover is, en als de eigenaar van de Samberzoon oke is, ook foto's.
Ontzettend bedankt voor het meeleven <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 20:25

lukka63 schreef:
ik heb een hele leuke bonte staan altijd welkom voor ritje


Hihi dat is geen Samber *\o/*

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 20:26

kim_1990 schreef:
Op de sundanceranch in zweden staat ook een nakomeling (inmiddels 19 jaar) uit de samberlijn misschien eens een weekje vakantie boeken daar, er worden westernvakanties aangeboden daar waar zij onderdeel van uit maakt. :)


Leuke tip. Maar met heel veel dieren (2 shetlanders 4 honden 2 katten) thuis durf ik nooit zo ver weg. Als er iets is ben ik graag weer snel thuis.

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Who makes my day Gezocht samber afstamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 00:00

Ik heb een vaste oppas (via mijn besloten fb groep paardenoppas aan huis in natura etc)
Kim1990 ja da's loslaten...haha noet mijn sterkste kant.
Ik heb vast koppel (via mijn besloten fb groep paardenoppas aan huis in natura etc)
Lieve mensen, die mijn dieren goed kennen. Ze wonen in die periode gewoon in mijn huis. Maar als er iets met mijn dieren is wil ik gewoon graag binnen enkele uren thuis zijn. Y;(

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 00:00

Laurie schreef:
Happy1oor schreef:
Ik heb ook via pb hartverwarmende reacties gekregen. Zoals het er nu uitziet heb ik een plekje gevonden. Nu mijn man nog ffkes charteren om mij met de auto ter plaatse te brengen.
Ik houd jullie op de hoogte als het zover is, en als de eigenaar van de Samberzoon oke is, ook foto's.
Ontzettend bedankt voor het meeleven <3

Natuurlijk mag dat :)


Kijk dat is helemaal leuk. Wordt vervolgd :)F


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 82 bezoekers