Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:22

Hallo,

Mijn vierjarige ruin is best ril en sensibel, en daarom wil ik het zadelmak maken graag uitbesteden.
Ik ben op zoek naar een stal waar men rustig te werk gaat en ook veel aan grondtraining doet, want ik denk dat hij daar wel baat bij heeft.
Welke stal kunnen jullie mij aanraden?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Marsie2 op 19-04-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:22

Een regio is wel makkelijk :)

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:26

Bij voorkeur regio Gelderland, maar goede ervaringen uit andere streken van het land zijn ook meer dan welkom

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:40

Featherlight horsemanship, volgensmij alleen wel een mega wachtlijst..

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:48

Dat klopt, daar heb ik al geïnformeerd. Vandaar dat ik nu ook andere stallen zoek.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:51

Ik ben te spreken over stal Rhijnauwen, zit in Bunnik (Utrecht) dus wel uit de richting.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:00

Via Equestra in Gilze (NB). Top trainster, je krijgt gegarandeerd een fris, werkwillig paard terug!
Ze heeft deze zondagmiddag een open trainingsmiddag over zadelmak maken ook.
Stukje uit de richting voor je, maar wel de moeite!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:48

Dreamy schreef:
Ik ben te spreken over stal Rhijnauwen, zit in Bunnik (Utrecht) dus wel uit de richting.

Dank je Dreamy.
Wij doen alleen niet aan "uitbesteden ;) " wij willen graag paarden zadelmak maken samen met de toekomstige ruiter, zodat beiden het proces ervaren.

Wij nemen alle tijd om het zadelmak maken heel zorgvuldig te doen, zonder overhaasten en zonder het vertrouwen te verliezen. We leren de paarden ook wennen aan grondwerk, dubbele lijnen, zeiltjes, plastic, ballen, slingers, etc.
Het paard leert netjes stil staan en na een maand kan in de meeste gevallen de ruiter los in stap en draf (soms in galop, maar dat ligt aan het paard) en al enigszins sturen, soms heeft het paard toch ergens iets naars meegemaakt, dan duurt het zadelmak maken iets langer, maar dat is al snel te zien.

We vinden het fijn wanneer de eigenaar/ toekomstige ruiter zo vaak als mogelijk actief meedoet met longeren en zadelmak maken, zodat zowel het paard als de ruiter samen het proces mee maken. Soms durft de eigenaar niet, maar zegt dan achteraf dat het een geweldige ervaring was.
Wij willen niet dat een paard gebracht wordt en na een maand weer opgehaald zonder dat de eigenaar/toekomstige ruiter zich met het proces bezig houdt, maar willen liever een paard samen met de ruiter opleiden en begeleiden.

We gebruiken voor het zadelmak maken in de meeste gevallen een grote, weinig wegende pop, die als eerste op het paard mag. De paarden vinden dat vaak heel spannend, maar zodra het paard de pop accepteert kan de echte ruiter en nagenoeg altijd zonder problemen op stappen. Wij hebben erg goede ervaringen met deze wijze.

Op onze facebookpagina staan enkele foto's van het zadelmak maak proces

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Zadelmak maken ril/sensibel paard, stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:12

horsemanshipforlife.nl in elspeet