stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:11

Ik ben op zoek naar een goede pensionstalling in de omgeving van Amersfoort.
Max 30 minuten met de auto rijden naar de stalling.

Liefst dichtbij het bos en dat de paarden veel (minimaal halve dag) buiten komen, in paddock en zomers in de weide.

Ik heb ondertussen al veel (online) gezien maar hoor graag ervaringen van jullie.

Waar mijn interesse naar uit gaat;

Soest/ Stal van Helden. Hoorde dat ze zomers in de weide kunnen, maar niet voor halve dagen?? Maar meer voor langere periode?? Is het weiland niet dicht bij de stal gelegen?

Baarn / Stal Evers, inloopstal. Is dat geschikt voor een 1.75 m grote KWPN ruin?

Woudenberg, Beau Dandy's / Wereldpaarden. Lekker dicht bij het bos maar volgens mij geen toezicht 's nachts ?? En veel verloop ? Komt wat rommelig over, heb er vorig jaar een rondleiding gehad en was niet overtuigd.

Nijkerk / Slichtenhorst. Vooral de paddock paradise spreekt mij erg aan. Wel jammer dat het niet dicht bij het bos ligt.

Achterveld / Aarderhoeve. Hoe zijn hier de uitrij mogelijkheden? Valleitrail? Is dat leuk?

Mochten jullie nog andere leuke stallen weten, laat het me graag weten!
Dichtbij het bos en dat de paarden veel buiten komen!

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:14

Ik sta bij Johan Laseur in Soest sinds 3 maanden. Ben suuuper tevreden! Je betaald wat maar dan heb je ook wat. Mijn paard word in de winter een paar uur op de paddock gezet en in de zomer op de weide. (Betaal ik wel extra voor) voor de rest super sfeer, grote springtuin, binnenbak, buitenbak met overkapping, 2 mooie kantines, en naast het bos!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:27

Zonneveld in Baarn?
Direct aan t bos. En vanaf mei weidegang.
Buitenzetten moet je zelf doen. Of betaald door stal

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:36

bren979 schreef:
Ik ben op zoek naar een goede pensionstalling in de omgeving van Amersfoort.
Max 30 minuten met de auto rijden naar de stalling.

Liefst dichtbij het bos en dat de paarden veel (minimaal halve dag) buiten komen, in paddock en zomers in de weide.

Ik heb ondertussen al veel (online) gezien maar hoor graag ervaringen van jullie.

Waar mijn interesse naar uit gaat;

Soest/ Stal van Helden. Hoorde dat ze zomers in de weide kunnen, maar niet voor halve dagen?? Maar meer voor langere periode?? Is het weiland niet dicht bij de stal gelegen?

Baarn / Stal Evers, inloopstal. Is dat geschikt voor een 1.75 m grote KWPN ruin?

Woudenberg, Beau Dandy's / Wereldpaarden. Lekker dicht bij het bos maar volgens mij geen toezicht 's nachts ?? En veel verloop ? Komt wat rommelig over, heb er vorig jaar een rondleiding gehad en was niet overtuigd.

Nijkerk / Slichtenhorst. Vooral de paddock paradise spreekt mij erg aan. Wel jammer dat het niet dicht bij het bos ligt.

Achterveld / Aarderhoeve. Hoe zijn hier de uitrij mogelijkheden? Valleitrail? Is dat leuk?

Mochten jullie nog andere leuke stallen weten, laat het me graag weten!
Dichtbij het bos en dat de paarden veel buiten komen!


Bij ons komt binnenkort nog plek beschikbaar in de nieuwe Hit Actief stal in Nijkerk.
Bij vragen mag je altijd een pb sturen!

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:41

ajesca123 , ik heb je een pb gestuurd!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:42

Qua stalling zou ik het niet weten. Maar de valleitrail is niet veel aan vond ik.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:47

Wij staan op de Aarderhoeve en bevalt heel goed. Goede verzorging en faciliteiten. Paarden komen veel buiten en er is een loopstal met onbeperkt hooi. Voor het buiten rijden zou ik even mijn zus moeten vragen ik rijd altijd in de bak.

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:18

Ik moet - vrees ik - ook weer op zoek in die buurt. Ik zag een advertentie op marktplaats van de Paltzerhoeve. Iemand daar bekend?

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:29

Je zou SparklingApp hier op Bokt eens een berichtje kunnen sturen. Zij is (net als ik) Centered Riding instructrice en de laatste keer dat ik haar sprak was ze al heel ver met haar nieuwe Hit-Aktief stal in Nijkerk (misschien dezelfde als ajesca123 bedoelt ?).
Ik heb toen foto's op haar mobiel gezien en het zag er prachtig uit. En zo te horen een paarden- en mensenparadijs.

Volgens mij (weet ik niet helemaal zeker) heb ik wel eens een lesje gegeven op de Palzerhoeve (in Soest).
Was in ieder geval een prachtige stal en fantastische buitenbak.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:33

jetm schreef:
Je zou SparklingApp hier op Bokt eens een berichtje kunnen sturen. Zij is (net als ik) Centered Riding instructrice en de laatste keer dat ik haar sprak was ze al heel ver met haar nieuwe Hit-Aktief stal in Nijkerk (misschien dezelfde als ajesca123 bedoelt ?).
Ik heb toen foto's op haar mobiel gezien en het zag er prachtig uit. En zo te horen een paarden- en mensenparadijs.

Volgens mij (weet ik niet helemaal zeker) heb ik wel eens een lesje gegeven op de Palzerhoeve (in Soest).
Was in ieder geval een prachtige stal en fantastische buitenbak.


Klopt inderdaad, is dezelfde

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:42

Hitactief stal in Nijkerk ziet er prachtig uit maar ligt ook zeker een half uur van het bos vandaan.... En ik wil juist heel graag dichtbij het bos! Niemand een andere suggestie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:46

Ik woon op 3 min van de Aardenhoeve en heb daar een pony gereden. De Valleitrail is niet spectaculair maar ik heb maar een klein deel ervan gereden. De stal zelf is prima. Maar als je het liefste buiten rijdt zou ik verder zoeken.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 12:45

Ja Aarderhoeve lijkt mij ook niet ideaal om buiten te rijden.
Het is zoeken naar een speld in de hooiberg :(

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:58

Op de Birkstraat in Soest zit ook een stalletje waar ze dag en nacht buiten staan, tegenover de duinen. Is aan de evenkant qua huisnummers.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:48

bren979 schreef:
Ja Aarderhoeve lijkt mij ook niet ideaal om buiten te rijden.
Het is zoeken naar een speld in de hooiberg :(


Deze stal heeft juist aansluiting op de valleitrail, dus lijkt me wel.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:53

superpony schreef:
bren979 schreef:
Ja Aarderhoeve lijkt mij ook niet ideaal om buiten te rijden.
Het is zoeken naar een speld in de hooiberg :(


Deze stal heeft juist aansluiting op de valleitrail, dus lijkt me wel.

Maar dat is nog steeds tussen de weilanden rijden. Ik wil eigenlijk een goede stal waar ze veel buiten komen en dicht bij het bos, zonder dat je drukke wegen over hoeft. En met binnenbak. En vaak is het of veel buiten maar geen bos. Of wel bos maar geen mogelijkheid tot weidegang....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 01:31

Zover ik weet, kunnen paarden hier in groepsstalling en hebben ze aansluiting op de valleitrail en kun je goed buitenrijden.

Woon al 6jr in Ermelo en het is hier nog veel erger, ondanks wat je verwacht en hoopt.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 20:38

Iemand bekend met stal Schaerweijde in Zeist? Zit toch bij de Mac Donald in de buurt?

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 21:21

bren979 schreef:
Iemand bekend met stal Schaerweijde in Zeist? Zit toch bij de Mac Donald in de buurt?

Zo te zien geen of heel weinig weidegang ☹ en het belangrijkste is dat mijn paard goed staat. En niet hele dagen op stal.

Stal vd Hoorn in Kootwijk, weinig tot geen informatie op hun website. Iemand ervaring met deze pensionstal?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:22

Houd er wel ook rekening mee dat in deze omgeving zomers weidegang direct aan het bos echt niet zaligmakend is ivm dazen overlast.
Ben blij dat de paarden bij ons kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan en we nog iets van het echte bos afzitten.
Zodra je meer richting het echte bos gaat wordt je echt belaagd helaas.
Is gelukkig wel maar max 2 maanden per jaar maar wel iets om in je zoektocht rekening mee te houden.

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:27

Ik sta sinds afgelopen winter bij Klein Heiligerberg in Leusden.
Paarden gaan in de winter halve dag op de paddock en in de zomer hele dag in de wei.

Bos is in de buurt (Den Treek), je kan onder het zadel erheen stappen maar dan moet je geloof ik wel een kruispunt oversteken.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:55

Klein Heiligenberg is een klein half uur stappen naar het bos. Je moet twee drukke wegen over, waarvan er precies bij de oversteek één in onderhoud is tot einde jaar. Accommodatie en eigenaar daar verder echt prima.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:13

bren979 schreef:
Iemand bekend met stal Schaerweijde in Zeist? Zit toch bij de Mac Donald in de buurt?

Dat is het vroegere White Socks als ik me niet vergis. Je hebt daar inderdaad volop bos maar sinds de overname ben ik er niet meer geweest dus hoe het er nu is weet ik verder niet.

Vanaf Klein Heiligenberg moet je inderdaad twee keer oversteken maar de Heiligenbergerweg is nou niet echt een drama te noemen. Ik zie daar nooit veel verkeer (op verschillende dagen en tijdstippen). Grootste gedeelte dat je naar Den Treek aan het stappen bent is door het Lockhorsterbos en dat is gewoon rustig en goed te doen. Grootste gedeelte kun je door de berm stappen langs de weilanden en boerderij van de familie die daar woont.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:55

Je zou ook nog eens kunnen informeren bij de Stoethoeve in Soest.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: stalling Amersfoort/Soest/Leusden/Nijkerk bij bos en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:56

Of willemshoeve? Geen prachtige luxe accomodatie. Maar wel met bak, hele jaar weidegang en op loopafstand van bos.