Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:39

Ik had altijd CK Bliss als ultieme droomstal op mijn lijstje staan (voor als ik ooit rijk zou worden), maar begrijp dat zij niet meer aan pensionstalling doen. Waar in deze omgeving komen de paarden nou de hele dag buiten (zowel zomer als winter) én hebben ze ook een binnenbak? Dan kan ik weer verder dromen (of actie ondernemen) :o Prijs even buiten beschouwing gelaten, ik kan deze combinatie uberhaupt maar niet vinden.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:09

Oef.. succes.
Ga je ben ik bang niet kunnen vinden. Het is vaak of/of hier.
Binnenbakken zijn vaak alleen ‘winstgevend’ als er voldoende pensionklanten zijn, en zijn deze er dan is er of niet voldoende grond of is de grond te slecht voor de hoeveelheid paarden die daarbij hoort -O- tenminste zo zie ik t maar altijd..

Het enige is een dagdeel in de winter (4u bij groene meer, 3u bij stal groenewoude) wat je hier tegenkomt icm een binnenbak.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:52

Zover ik weet bestaat deze combi ook niet.....

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:01

Dat is ook mijn droomstal, als iemand het weet hoor ik het graag. :D
Ik weet uit ervaring dat dit het moeilijkste en duurste stukje Nederland is om je paard überhaupt eventjes uit stal te krijgen in de winter, je moet er heel veel concessies voor doen, en die binnenbak is dan de 1e op de lijst die geschrapt moet worden. Ik heb mijn paard deels buiten in de winter, maar zou al blij zijn met een bak, punt.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:18

Ik ben hem helaas ook nog niet tegen gekomen. In de winter een paar uur buiten met ruwvoer in combinatie met een goede (binnen)bak is onvindbaar in deze regio...

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:55

De Driegang, stal zet 3 uur buiten en daarnaast kun je ze zelf na half 3 zo lang buiten zetten als je zelf wilt. Goeie paddocks waar ze niet in wegzakken. En o.a. een fijne binnenbak.
Ik vind het voor deze regio de ideale stal.
Want bij CK Bliss had ik niet willen staan, paddocks waren echt heel slecht

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:57

Ik kreeg pas serieus een paniekaanval bij de Driegang, zoveel paarden staan daar, in die nieuwe stal zou ik verdwalen %)

Babootje

Berichten: 26249
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:03

ik sta bij PSC Delfgauw. Ook daar maar een paar uur per dag buiten (paddock) in de zomer een beetje weidegang. Wel veel ruimte, want er staan maar 34 a 35 pensionklanten en dat verdeelt zich over de dag, zodat je bijna nooit op iets hoeft te wachten. 20x60 binnen en 20x60 buitenbak en longeerring. 4 ruime paddocks, die je ook kleiner of groter kunt maken.
Je zou bij Verboon Schipluiden. kunnen kijken, maar daar is ook alleen maar in de zomer hele dag weide. Wel aardige bakken. De combinatie binnenbak en ruime buitengang is vrijwel niet te vinden. Stal Langelaan ook daar in de buurt. Ook in de zomer weidegang en een binnenbak. Geen buiten en binnenzetservice.
Wat ik ook belangrijk vind is goede bodems van de rijbakken. Is het behoud van je paard.
Je kunt ook kijken bij de Elsenberg. Daar gaan de paarden in de zomer wel een dagdeel naar buiten. Ook niet in de winter. Ze hebben een 20 x 40 overdekte binnenbaan en een goede buitenbak, stapmolen en een overdekte longeerbak. Je kunt daar ook kiezen tussen een paar stallen zelf mesten of laten mesten.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:23

Bij Roeling aan de Stompwijkseweg vlakbij Leidschendam? Dat is naast pensionstal met binnenbak (Achterberg bodem) ook een loonwerkbedrijf en hebben/fokken dravers. Zomers weidegang, 's winters paddocks dacht ik. Ben er paar keer geweest en zag er goed uit.

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:39

Babootje schreef:
ik sta bij PSC Delfgauw. Ook daar maar een paar uur per dag buiten (paddock) in de zomer een beetje weidegang. Wel veel ruimte, want er staan maar 34 a 35 pensionklanten en dat verdeelt zich over de dag, zodat je bijna nooit op iets hoeft te wachten. 20x60 binnen en 20x60 buitenbak en longeerring. 4 ruime paddocks, die je ook kleiner of groter kunt maken.
Je zou bij Verboon Schipluiden. kunnen kijken, maar daar is ook alleen maar in de zomer hele dag weide. Wel aardige bakken. De combinatie binnenbak en ruime buitengang is vrijwel niet te vinden. Stal Langelaan ook daar in de buurt. Ook in de zomer weidegang en een binnenbak. Geen buiten en binnenzetservice.
Wat ik ook belangrijk vind is goede bodems van de rijbakken. Is het behoud van je paard.
Je kunt ook kijken bij de Elsenberg. Daar gaan de paarden in de zomer wel een dagdeel naar buiten. Ook niet in de winter. Ze hebben een 20 x 40 overdekte binnenbaan en een goede buitenbak, stapmolen en een overdekte longeerbak. Je kunt daar ook kiezen tussen een paar stallen zelf mesten of laten mesten.


Op de site van PSC Delfgauw staat dat ze maar 30 minuten per keer in de paddock gaan en in de zomer max 1 uurtje in een weitje kunnen?

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:25

dianaw33 schreef:
Ik kreeg pas serieus een paniekaanval bij de Driegang, zoveel paarden staan daar, in die nieuwe stal zou ik verdwalen %)


Er staan er 48, valt dus best mee. Meeste stallen met een binnenbak hebben minstens 2 x zoveel paarden in pension.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:09

Mara2000 schreef:
dianaw33 schreef:
Ik kreeg pas serieus een paniekaanval bij de Driegang, zoveel paarden staan daar, in die nieuwe stal zou ik verdwalen %)


Er staan 48 paarden, valt dus best mee. Alle pensionpaarden staan nu in de nieuwe stal, boxen van 3x4. Meeste stallen met een binnenbak hebben minstens 2 x zoveel paarden in pension.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:10

Ik ken binnenbakstallen alleen van lang geleden, van toe stal Bliss nog Manege de Vliet was zeg maar , en toen was 48 gigantisch, ik kreeg er er een legkipbatterijgevoel van. Ik zou dat nooit willen voor mijn paard, nummer 47 nogwat in de rij zijn, hoe netjes het er ook is.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:13

dianaw33 schreef:
Ik ken binnenbakstallen alleen van lang geleden, van toe stal Bliss nog Manege de Vliet was zeg maar , en toen was 48 gigantisch, ik kreeg er er een legkipbatterijgevoel van. Ik zou dat nooit willen voor mijn paard, nummer 47 nogwat in de rij zijn, hoe netjes het er ook is.


Dat kan maar dan kun je een stal met binnenbak wel vergeten. Bij bijv. de Groene Meer en Groenewoude staan meer dan 80 paarden.

Ik heb overigens zo'n 30 jaar geleden ook bij de Vliet (wat nu Bliss is) gestaan en daar stonden op zn minst 40 paarden.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:16

Daarom heb ik die ook niet, ik zou al blij zijn met een stal waar een bak bij is, en zelfs die heb ik niet nu. :)

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 16:18

Thanks voor de reacties!

Ik bedoel inderdaad dus 8 uur per dag oid buiten. Een dagdeel vind ik echt te kort. Het is toch raar dat al laat je de prijs achterwege dat er 0 stallen in de omgeving zijn die dat aanbieden.. Kwaliteit van paddocks van ck bliss weet ik niet, ik heb alleen begrepen dat ze ook in de winter de hele dag buiten stonden dus dat klonk ideaal.

@dianaw33 op mijn huidige stal komen ze van half 8 tot half 4 buiten en hebben ze perfecte buitenbak. Die combi heb ik dus gevonden, maar ik zou graag na een leven lang buitenbak eens over naar een binnenbak willen. Bij De Windhoek is zoiets ook mogelijk trouwens.

Hmm Roeling ken ik persoonlijk (van vroeger), zal hem eens een berichtje sturen!

Ik heb het idee hoe duurder de stal hoe minder ze naar buiten gaan zowat.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:34

Ladyson schreef:
Thanks voor de reacties!

Ik bedoel inderdaad dus 8 uur per dag oid buiten. Een dagdeel vind ik echt te kort. Het is toch raar dat al laat je de prijs achterwege dat er 0 stallen in de omgeving zijn die dat aanbieden.. Kwaliteit van paddocks van ck bliss weet ik niet, ik heb alleen begrepen dat ze ook in de winter de hele dag buiten stonden dus dat klonk ideaal.

@dianaw33 op mijn huidige stal komen ze van half 8 tot half 4 buiten en hebben ze perfecte buitenbak. Die combi heb ik dus gevonden, maar ik zou graag na een leven lang buitenbak eens over naar een binnenbak willen. Bij De Windhoek is zoiets ook mogelijk trouwens.

Hmm Roeling ken ik persoonlijk (van vroeger), zal hem eens een berichtje sturen!

Ik heb het idee hoe duurder de stal hoe minder ze naar buiten gaan zowat.


Bliss had ook niet veel weidegang dacht ik. Windhoek heeft toch geen binnenbak?

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 17:45

Dat zou kunnen. Ik vind weinig op stal staan belangrijker dan weiland. Oh Dat van de Windhoek was voor dianaw33 bedoelt, staat een beetje vreemd zo, een binnenbak hebben ze niet nee helaas!

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:10

De Windhoek ken ik, ik ben er een paar jaar geleden geweest maar toen was het s winters buiten alleen op papier en nog niet gerealiseerd, en er was alleen een 3x3 beton met traliesbox te huur in een binnenstal, dat gun ik mijn paard ook niet. Misschien is het nu anders, maar voor mijn buitenpaardje was het toen niets. Ik hoef overigens ook geen weiland, mijn paard kan niet tegen koeiengras en dat staat nog bijna overal hier.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 19:27

Windhoek is totaal opgeknapt, ik herkende het bijna niet terug! Ik was er inderdaad ook geweest toen de winterpaddocks nog niet gerealiseerd waren. Nu nieuw stallengebouw, nieuwe paddocks.

Mijn huidige stal kan dan trouwens wel een serieus goede optie voor je zijn. Bij interesse kun je me PBen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:54

Windhoek heeft geen binnenbak, maar wel een onwijs leuke stal met een vriendelijke eigenaar met hart voor paarden :j
Weet niet hoe de vroegere situatie was, maar de stallen zijn nu heel ruim, licht en wat ik belangrijk vind voldoende ventilatie. Tevens hebben ze allemaal buitenluiken.
Buitenbak is heel goed te doen daar, echt bij alleen hele zware regenval staat er water in en bij sneeuw/bevriezing ook niet te rijden uiteraard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg. Zoetermeer - hele dagen buiten & binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:30

Uitloopstal bij Country Stables in Wassenaar? Binnenbak is wel een kleinere maat en er hangt een fiks kostenplaatje aan.

Babootje

Berichten: 26249
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 00:01

Nojoukus schreef:
Op de site van PSC Delfgauw staat dat ze maar 30 minuten per keer in de paddock gaan en in de zomer max 1 uurtje in een weitje kunnen?


Dat is minimaal als het druk is maar dat is het in werkelijkheid vrijwel nooit. Je moet wel zelf binnen en buiten zetten. En er dus bij blijven of iemand anders regelen. Of de service betalen. Voor de service gelden wel die tijden.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:29

Babootje schreef:
Nojoukus schreef:
Op de site van PSC Delfgauw staat dat ze maar 30 minuten per keer in de paddock gaan en in de zomer max 1 uurtje in een weitje kunnen?


Dat is minimaal als het druk is maar dat is het in werkelijkheid vrijwel nooit. Je moet wel zelf binnen en buiten zetten. En er dus bij blijven of iemand anders regelen. Of de service betalen. Voor de service gelden wel die tijden.

Ik vind het wel megaduur voor wat je ( of nou ja, je paard eigenlijk) daarvoor krijgt. Alles wat het voor je paard aangenamer maakt, betaal je extra voor? Uurtje weidegang in de zomer, vind ik wel heel bekaaid. Vind het niet gek dat ze het voor dat geld niet vol krijgen, eerlijk gezegd. Betaal nu ook 450€ maar daar heb je dan wel echt veel meer voor.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:14

Citaat:
Citaat:
Windhoek is totaal opgeknapt, ik herkende het bijna niet terug! Ik was er inderdaad ook geweest toen de winterpaddocks nog niet gerealiseerd waren. Nu nieuw stallengebouw, nieuwe paddocks.

Mijn huidige stal kan dan trouwens wel een serieus goede optie voor je zijn. Bij interesse kun je me PBen.


Bedankt voor het aanbod, ik heb ondertussen iets gevonden waar ik in de toekomst terecht kan.