Strandritten ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biesjee
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-18

Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 00:06

Hallo!

Ik en mijn vriendin dromen er al heel lang van om een strandrit te gaan maken. We houden er wel van om lekker een stuk keihard te kunnen racen, maar ook wel weer stukken waar we gewoon rustig stappen en van het strand/de duinen te kunnen genieten.

Ik heb al een beetje rondgekeken maar ben nog niet heel veel wijzer geworden. Ik lees over sommige maneges dat je er nauwelijks op het strand komt of nauwelijks galoppeert. Kunne jullie mij verder helpen met een goede manege waar we een heerlijke strandrit kunnen maken met leuke pony’s.

Zelf had ik ook al gezien dat je bij sommige maneges paarden kunt huren en dan zelf zonder begeleiding het strand op kunt gaan. Dit lijkt mij wel wat, want dan kunnen we zelf beslissen hoe hard we gaan en waar we naartoe gaan. Ook zijn wij zelf niet zo’n hele grote fan van het “in een groep rijden”, wij rijden dan toch liever met zijn tweetjes.

Kortom kunnen jullie mij vertellen:
    - Wat zijn jullie ervaringen van de strandritten die jullie ooit hebben gemaakt en waar?
    - Welke manege raad je aan?
    - Wat vinden jullie van het idee; paarden huren en zonder begeleiding (of misschien één begeleider) op pad te gaan?
    - Hebben jullie zelf al wel eens paarden gehuurd en zijn toen zonder begeleiding op pad geweest?
    - Zo ja, wat was jullie ervaring?

Ik denk dat dit het wel was en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:50

Allereerst, ik zou zeker naar het strand niet zonder begeleiding gaan. Op het strand rijden is toch heel anders als een gewone buitenrit. Een begeleider weet precies waar het wel veilig is om in galop te gaan, of waar je juist rustiger aan moet doen. Ik heb zelf alleen op Vlieland op het strand gereden. Niet echt handig om voor een rit even heen te gaan. Maar mocht je er ooit komen, de Seeruyter is een echte aanrader. Fijne paarden en je rijdt lange stukken op het strand.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:06

Nou zou zeker aanraden om wel met begeleiding te gaan want het is erg lastig om te beoordelen wanneer je wat kan en of het strand betrouwbaar is want dat is hier op Texel bijv. Ook niet altijd zo terwijl het er wel mooi uitziet . Bovendien is het galopperen in het water een mooi gezicht maar iets wat ik echt niet zou doen want je kan niet zien waar de kuilen zijn .

Rana is super lief

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:37

Verschillende keren op het strand gereden, maar eigenlijk altijd wel met begeleiding. Ik ben redelijk vaak naar Manege Grol geweest, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb er wel altijd goede ervaringen gehad, je kunt daar volgensmij ook alleen met de begeleidingen op pad, dus misschien is dat wel optie voor jullie! Wel fijn om met een begeleiding te zijn, die kent vaak de paarden en de weg dus dat is natuurlijk handig.

Victoria Verida <3

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:40

Alle mogelijkheden op ameland kan ik je aanbevelen.
Maar ik raad het ten zeerste af om zonder begeleiding te gaan.
Niks kan veradelijker zijn als het strand....
Keihard gaan is heerlijk maar je moet op sommige stukken oppassen

Biesjee
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-18

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 20:42

Zoals ik zelf al dacht, maar nu ook lees wordt het sowieso wel een rit met begeleiding.

Mijn vriendin kwam aan met het idee om met een begeleider te gaan rijden en dan wij met zijn tweeën. Weten jullie of dit ergens kan?

En anders hebben jullie nog andere maneges, toch wel een beetje aan de kust van Noord- en Zuid-Holland, waar jullie goede ervaringen me hebben of van hebben gehoord.

Wij zoeken wel een strandrit waar je toch lekker een paar (ren)galopjes meeneemt, maar ook van de omgeving kunnen genieten. Wel zoveel mogelijk op het strand en in de duinen, want het bos hebben wij hier ook :P

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:26

Vaker een strandrit gedaan.

Strand is elke keer anders. Ik zou nooit zonder begeleiding gaan.

The end

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:34

Ja manege Iron Horse Ranch in Hellevoetsluis bied de mogelijkheid om een privé strandrit te rijden met 2 personen en 1 begeleider.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:46

Ik heb veel op manege Van Poelenburg gereden. Ik vond het altijd heel erg leuk, maar sommige mensen vinden het te hectisch. En bij een standaard (2 uur) rit ben je niet heel lang op het strand. Je zou dan een drie of vier uurs rit moeten boeken. Dat kan met 2 met een gids, maar dat kost wel wat.
Als je in de standaard groepsrit meegaat moet je wel kunnen rijden, want de rengalop op het strand kan pittig zijn.
Als je met 2 met een gids gaat kan de gids wat meer de rit op jullie afstemmen. Maar dan nog is het strand alleen voor gevorderde ruiters.
Willen jullie trouwens binnenkort gaan? Want met dit weer is het erg koud op het strand en zijn de paarden erg fel.

Biesjee
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 22:19

Ineke2 schreef:
Ja manege Iron Horse Ranch in Hellevoetsluis bied de mogelijkheid om een privé strandrit te rijden met 2 personen en 1 begeleider.

Heb jij hier zelf ervaring mee? Zo ja, wat vond je ervan? En hoe zat de rit een beetje in elkaar?


Nikass schreef:
Ik heb veel op manege Van Poelenburg gereden. Ik vond het altijd heel erg leuk, maar sommige mensen vinden het te hectisch. En bij een standaard (2 uur) rit ben je niet heel lang op het strand. Je zou dan een drie of vier uurs rit moeten boeken. Dat kan met 2 met een gids, maar dat kost wel wat.
Als je in de standaard groepsrit meegaat moet je wel kunnen rijden, want de rengalop op het strand kan pittig zijn.
Als je met 2 met een gids gaat kan de gids wat meer de rit op jullie afstemmen. Maar dan nog is het strand alleen voor gevorderde ruiters.
Willen jullie trouwens binnenkort gaan? Want met dit weer is het erg koud op het strand en zijn de paarden erg fel.

Dat klinkt goed! Nee, we zijn nu gewoon nog even aan het rondkijken en wachten tot het weer wat warmer is. Hoeveel is dat dan als je met zijn tweeën en een begeleider gaat?

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:20

Nee, maar mijn paard staat daar gestald en het zijn echt mensen die voor het welzijn van de paarden gaan naast dat ze een bedrijf draaiende houden.

Je kunt op de website wel recensies lezen en uiteraard ook mailen en bellen voor meer informatie :)

Ik ga uiteraard gewoon zelf naar het strand :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Biesjee
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 18:46

Ineke2 schreef:
Nee, maar mijn paard staat daar gestald en het zijn echt mensen die voor het welzijn van de paarden gaan naast dat ze een bedrijf draaiende houden.

Je kunt op de website wel recensies lezen en uiteraard ook mailen en bellen voor meer informatie :)

Ik ga uiteraard gewoon zelf naar het strand :D

Ik heb even gekeken op de site en het ziet er heel goed uit. Heb er een goed gevoel bij, dus deze voeg ik toe aan mijn lijstje :D
Dat is natuurlijk wel het beste :P

Biesjee
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-18

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 18:51

Weten jullie er nog meer die aan te raden zijn? Of misschien juist wel af te raden?

Kunnen jullie mij misschien ook nog wat meer vertellen over manege Poelenburgh?

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:07

Puur terschelling! Daar begeleid ik de ritten waarschijnlijk deze zomer! *\o/*

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:20

Stal haaster en de jong!

instagram : @purarazadivino

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:30

Biesjee schreef:
Nikass schreef:
Ik heb veel op manege Van Poelenburg gereden. Ik vond het altijd heel erg leuk, maar sommige mensen vinden het te hectisch. En bij een standaard (2 uur) rit ben je niet heel lang op het strand. Je zou dan een drie of vier uurs rit moeten boeken. Dat kan met 2 met een gids, maar dat kost wel wat.
Als je in de standaard groepsrit meegaat moet je wel kunnen rijden, want de rengalop op het strand kan pittig zijn.
Als je met 2 met een gids gaat kan de gids wat meer de rit op jullie afstemmen. Maar dan nog is het strand alleen voor gevorderde ruiters.
Willen jullie trouwens binnenkort gaan? Want met dit weer is het erg koud op het strand en zijn de paarden erg fel.

Dat klinkt goed! Nee, we zijn nu gewoon nog even aan het rondkijken en wachten tot het weer wat warmer is. Hoeveel is dat dan als je met zijn tweeën en een begeleider gaat?


Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik ben er nu al een tijd niet meer geweest. Wat ook echt een aanrader is zijn de PWN ritten en de volle maansritten :)

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Strandritten ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:15

Wij zijn in oktober op strandrit geweest in Zeeland bij manege de IJslander. Was echt onwijs gaaf, veel gegaloppeerd en als klap op de vuurpijl werd de rit gereden op ijslanders.
Was wel een lange rit van huis naar de manege, maar het was het zo waard! :)

Kleine pony's met een groots karakter!
Trots op mijn drie shetten <3

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:40

Manege Smit in Noordwijkerhout


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers