Hoe echt werken?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 18:46

Hoi allemaal,

Ik heb al vaak gehoord dat je moet 'werken' met je paard. Maar wat houd dat werken nou eigenlijk in?

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:35

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:39

Dat betekent dat je je paard echt gaat trainen. Vergelijk het met dansen: je kunt een beetje staan shaken op een fuifje of he kunt professioneel ballet gaan doen. Beide zijn leuk maar pas het tweede zal je lichaam ook sterker en leniger maken.

We willen dat onze paarden ons goed kunnen dragen en dat ze gehoorzaam zijn, daarom zetten we ze aan het werk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 18:29

poes schreef:
Dat betekent dat je je paard echt gaat trainen. Vergelijk het met dansen: je kunt een beetje staan shaken op een fuifje of he kunt professioneel ballet gaan doen. Beide zijn leuk maar pas het tweede zal je lichaam ook sterker en leniger maken.

We willen dat onze paarden ons goed kunnen dragen en dat ze gehoorzaam zijn, daarom zetten we ze aan het werk.

Bedankt, maar hoe moet dat dan echt?

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

Anoniem

Re: Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:32

Door te kijken naar de bouw van je paard/pony en de bespiering die hij/zij niet of juist wel heeft. En natuurlijk wil je dat een paard lekker ontspannen en vrolijk kan lopen.

Aan de hand van die informatie kun je trainen om het paard sterker en bespierder te krijgen. Dit kan door grondwerk, longeren, rijden, mennen... ;)

Dus het is inderdaad een les ballet ipv eventjes wat schuifelen op een feestje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:45

MorxIowa schreef:
poes schreef:
Dat betekent dat je je paard echt gaat trainen. Vergelijk het met dansen: je kunt een beetje staan shaken op een fuifje of he kunt professioneel ballet gaan doen. Beide zijn leuk maar pas het tweede zal je lichaam ook sterker en leniger maken.

We willen dat onze paarden ons goed kunnen dragen en dat ze gehoorzaam zijn, daarom zetten we ze aan het werk.

Bedankt, maar hoe moet dat dan echt?



Die vraag kan je beter aan een instructeur stellen. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:14

Dat is best lastig hier zo uitleggen. Net zoals ik je vanaf hier geen ballet kan leren :) heb je les?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 10:36

poes schreef:
Dat is best lastig hier zo uitleggen. Net zoals ik je vanaf hier geen ballet kan leren :) heb je les?

Ja, ik heb les.

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

sssimonekool
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-10-17

Re: Hoe echt werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:03

Zowiezo in je les veel vragen stellen, veel grondwerk doen, veel rijden, wandelen met hem/haar is goed en gezellig! Afwisselend stukjes laten stappen, draven en galopperen. Ik verzeker je, hier wordt jouw conditie ook een stuk beter van! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 32 bezoekers