Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 21:11

Is er rond de ruiterpaden op de Veluwe behoefte aan stalling in de vorm van een Paddock Paradise? En zo ja, waar? Ik kom er zelf niet vandaan en heb altijd het idee dat er op die plekken al genoeg te vinden is, of dat mensen daar zelf de ruimte hebben en de paarden dus aan huis hebben. Zouden de bokkers die daar in de buurt wonen/staan met hun paard mij kunnen vertellen hoe het daar zit met vraag en aanbod van stallingen? En dan specifiek iets als een Hit-actief of Paddock Paradise dichtbij de ruiterpaden?

De plannen zijn nog erg vaag en ik besef dat het over best een groot gebied gaat, maar de eerste stap is denk ik toch wel om te onderzoeken of er überhaupt vraag is naar zoiets. Met google kom ik niet zo heel ver omdat ik dus (nog) niet naar een specifieke locatie aan het kijken ben.

Dus kort gezegd: is er behoefte aan nog een PP of Hit-actief 'ergens' aan de ruiterpaden op de Veluwe?
Laatst bijgewerkt door BrittS op 18-02-18 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:13

Stal Mansour heeft een Hit-actief stal! Ligt vlak bij de hoge Veluwe, echt op nog geen 100 meter afstand, volgens mij kun je daar je paard stallen als je op doorreis bent.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:16

Ik merk dat het hier aan de zuid-veluwe kant rondom Arnhem toch lastig is om 24/7 buiten (niet tot de knieën in de modder) en gegarandeerd 24/7 hooi te vinden waarbij je ook gewoon kan blijven trainen in de winter (goede rijbak). Er is altijd wel wat. Toch niet altijd hooi, of te rijk hooi, of een slechte bak, of een modderpoel, niet aan het bos.. het kan natuurlijk nooit perfect naar iedereens wens, maar dat is ook niet je vraag haha.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 21:19

Skinfaxi schreef:
Stal Mansour heeft een Hit-actief stal! Ligt vlak bij de hoge Veluwe, echt op nog geen 100 meter afstand, volgens mij kun je daar je paard stallen als je op doorreis bent.


Bedankt voor je bericht! Ik denk dat ik het even iets duidelijker in de openingspost moet zetten, maar ik bedoel eigenlijk of er behoefte is aan (nog) een PP of Hit-actief daar ergens. Ik wil uitzoeken of het zinvol is om daar zelf iets te beginnen :o


Macs schreef:
Ik merk dat het hier aan de zuid-veluwe kant rondom Arnhem toch lastig is om 24/7 buiten (niet tot de knieën in de modder) en gegarandeerd 24/7 hooi te vinden waarbij je ook gewoon kan blijven trainen in de winter (goede rijbak). Er is altijd wel wat. Toch niet altijd hooi, of te rijk hooi, of een slechte bak, of een modderpoel, niet aan het bos.. het kan natuurlijk nooit perfect naar iedereens wens, maar dat is ook niet je vraag haha.


Bedankt voor je bericht! Kijk, daar heb ik wat aan! Hier in mijn huidige omgeving is het dus helemaal drama dus ik weet precies wat ik zoek en wat ik dus zou willen realiseren. Maar er moet dan wel vraag naar zijn :P

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:30

Vraag is er absoluut. Ik snap ook niet waarom hier relatief weinig stallen zijn op die manier, aangezien er toch een hoop recreatieruiters zijn in de omgeving.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:43

Ik denk dat de vraag naar dergelijke paardenhouderijen, mits goed uitgevoerd, alleen maar groter wordt. Er zijn wel diverse overzichten van dergelijke "natuurlijke" stallingen, die zou je kunnen opzoeken om te zien waar er nog weinig gevestigd zijn.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 21:59

Macs schreef:
Vraag is er absoluut. Ik snap ook niet waarom hier relatief weinig stallen zijn op die manier, aangezien er toch een hoop recreatieruiters zijn in de omgeving.


Rond welke plaats is dat?


Chubby schreef:
Ik denk dat de vraag naar dergelijke paardenhouderijen, mits goed uitgevoerd, alleen maar groter wordt. Er zijn wel diverse overzichten van dergelijke "natuurlijke" stallingen, die zou je kunnen opzoeken om te zien waar er nog weinig gevestigd zijn.


Ik was een lijstje tegengekomen inderdaad, maar volgens mij al wel wat verouderd en er zijn ook niet echt veel stallen met een website voor meer info. Een aantal van die stallen waren ook niet te vinden om google.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:27

Vraag is er zeker. Tijdens mijn zoektocht voor de verhuizing viel het mij best tegen hoeveel stallen zoals jij bedoelt er zijn. Vrij weinig eigenlijk.
Een goede bak, PP/Hit Actief, onbeperkt/voldoende ruwvoer, 24/7 buiten. Het is er wel, maar niet zoveel als ik van tevoren dacht. Dus ja, ik denk zeker dat er behoefte aan is. Zeker de combinatie 24/7 buiten, paddock paradise (of in ieder geval geen/beperkt gras), volpension, goede uitrijmogelijkheden, maar ook een goede bak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:41

Wij wonen in Ermelo en er is echt wel vraag. Sowieso naar meer 24/7 buiten, goed ruwvoer beleid, aan het bos en een goede bak.

Hier ligt vrijwel niks aan het bos, terwijl je toch anders zou denken. Veel zijn echt traditionele pensionstallen waar men grotendeels in de bak rijdt en paarden weinig buiten komen. Sowieso in de winter. Bakken zijn op veel plekken slecht.

Als er wel iets is, dan is het veel zelf doen, zondagsrust, een slechte bak en regels wbt bitten, dekens etc.
Of het is echt een beetje duurder.

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:47

Vraag is er zeker, ik zie continu advertenties of bokt topics voorbij komen met dat soort vragen. Ik let vooral op de zuid West Veluwe kant dan.

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:50

Ik weet bijna zeker dat er hier, tussen Apeldoorn en Zwolle ook wel een markt voor is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:44

Nu moet ik wel erbij zeggen dat er ook eigenlijk niks over te nemen of te koop is met voldoende ruimte aan het bos of de hei hier in Ermelo. Dan moet je toch iets kleiners kunnen kopen of een boeren bedrijf kunnen overnemen. Maar voor een starter echt niet betaalbaar.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 20:11

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe! Daar kan ik zeker wat mee :D

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:39

superpony schreef:
Wij wonen in Ermelo en er is echt wel vraag. Sowieso naar meer 24/7 buiten, goed ruwvoer beleid, aan het bos en een goede bak.

Hier ligt vrijwel niks aan het bos, terwijl je toch anders zou denken. Veel zijn echt traditionele pensionstallen waar men grotendeels in de bak rijdt en paarden weinig buiten komen. Sowieso in de winter. Bakken zijn op veel plekken slecht.

Als er wel iets is, dan is het veel zelf doen, zondagsrust, een slechte bak en regels wbt bitten, dekens etc.
Of het is echt een beetje duurder.


Heb precies dezelfde ervaring in de omgeving van Harderwijk en richting Nunspeet. Best wat pensionstallen te vinden en ook particulieren die pensionpaarden hebben staan, maar het viel me zo tegen hoeveel de paarden dan buiten komen en ook wat wat er dan per maand aan pensiongeld voor gevraagd wordt.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:44

Hier nog een stalletje over in [plaats] :+

Ik zie weinig aanbod, maar naar mijn idee is er ook weinig vraag. Zie eigenlijk nooit advertenties en zoeken zelf ook nog iemand voor ons stalletje maar daar zitten dan wel weer een paar dingetjes aan inderdaad. Maar dan nog komt er eigenlijk niemand op af. Veel hebben hun paard toch aan huis of op de grote stallen, dus denk dat die van de grote stallen zeker zo'n stal willen. Denk dat het wel gaat werken omdat veel van de stallen de paarden weinig buiten komen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:23

Er is ontzettend veel vraag en er is op een aantal stallen ook veel verschuiving, dus dat is altijd een slecht teken.
Als mensen ergens in de zomer gaan kijken, weten ze vaak niet dat de paarden de rest van het jaar weinig buiten komen.
Als mensen komen kijken, is toevallig net een bak gesleept en hebben net alle paarden ruwvoer.

Soms staat er al een kennis en soms is er gewoon echt niks anders en moet je wel.

Veel plekken zitten gewoon veel te ver van het bos en de hei en dat willen mensen niet. Mensen uit Ermelo staan ook vaak iets verder weg daarom.

Wij wonen hier 6 jaar en ik heb vrijwel elke plek wel van dichtbij gezien, maar ideaal is het niet en dat is een enorme tegenvaller. Mensen zijn te stug en houden ook teveel vast aan hun manier van paarde houden en dat willen moderne paarden mensen ook niet altijd meer.

Als stallen zouden blijven ontwikkelen en kwaliteit zouden aanbieden, zou er niet zoveel verhuizing zijn en hadden ze wel wachtlijsten.

Ik zie vooral dat jonge mensen, die hier vandaan komen en dit gewend zijn, beter accepteren hoe het is op stallen. Plus, dat die meiden ook het contact met elkaar hebben op stallen.

Het aantal paarden aan huis vind ik hier nog wel meevallen en als wij kijken of er wat te koop zou zijn, is dat nooit aan hei of bos.

Er is echt vraag naar 24/7 buiten, goed ruwvoer, schuilmogelijkheid, sociaal contact, fijne rijbak en aan het bos. Maar vind maar een plek om dit op te zetten......

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:23

Waarom krijgen wij dan geen reacties? Hoe zoeken mensen hun stal? Marktplaats, via stallen in de buurt? Wij hebben bij mensen nagevraagd of ze weten of er mensen zijn die een plekje zoeken maar 0 reactie of vraag naar iets. Dus ik vraag me af hoe veel vraag er in [plaats] is Superpony.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraag naar Paddock Paradise ''ergens'' op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:43

Waarom ze niet op een adv afkomen weet ik niet.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zoeken, maar die hebben wel eisen. Wij hebben onze plek opgezegd en daar zijn al meteen 2 geinteresseerden voor.

De een wil alles zelf doen en de ander juist niet.
Mensen willen graag ruime openingstijden of vrije toegang hebben, ook op zondag.
Er is veel vraag naar 24/7 buiten met een schuilstal
Er is vraag naar een plek met goed hooi.
Er is veel vraag naar plekken voor meerdere paarden van 1 eigenaar.
Mensen willen een goede rijbak
Mensen willen aan het bos zitten.

Anderen willen geen 24/7 buiten, maar wel buiten en binnen zet service.

Eigen voer meenemen wordt vaak genoemd.

Als mensen ergens staan waar ze op 1 of 2 dingen moeten inleveren, maar wel fijn contact hebben met mede pensionners, nemen ze al gauw iets voor lief. Pas als ze elders het complete plaatje kunnen krijgen, verhuizen ze. Het ene inruilen voor het andere, is zonde. Een goeie bak, voor aan het bos, maar een slechte bak, is geen meerwaarde voor veel mensen bijvoorbeeld.
Er is zo weinig aanbod, dat men ook verder weg is gaan staan.

Ik weet niet aan wie jullie vragen, maar niet iedereen rijdt wedstrijden of bij een verenging. De 2 mensen die naar onze plek willen komen kijken, rijden niet bij een vereniging. En onze plek wordt nog niet eens aangeboden.