Pensionstal omgeving Groenekan met goede uitrijmogelijkheden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ssarahh
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-02-18

Pensionstal omgeving Groenekan met goede uitrijmogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 16:14

Hoi Bokkers,

Dit jaar wil ik mijn hobby weer oppakken, verwacht dat ik in 2018 trotse eigenaar ben van een paard *\o/* Ik ben mij nu alvast aan het oriënteren waar ik mijn paard kan/wil stallen.

Ik woon in Maarssen en wil mijn paard graag aan de oostkant van Utrecht stallen i.v.m. de aanwezigheid van bossen en goede uitrijmogelijkheden. Maximale reistijd, ongeveer 20 minuten.

Mijn wensen:
- harde eis: Goede uitrijmogelijkheden. Liefst geen drukke wegen/gevaarlijke objecten welke ik moet trotseren voordat ik de bossen bereikt heb.
- Het liefst aanwezigheid van een binnenbak.
- Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ja... Gezien de regio: dream on!

Ik heb al een paar stallen in gedachten:
- Stal van Brenk: goede verhalen gehoord en al een keer gekeken. Ziet er allemaal netjes uit. Maar, hoe zit het hier met de uitrijmogelijkheden? Ik las ergens op Bokt dat de manegepaarden niet naar de bossen kunnen ivm oversteken spoorbaan of passeren drukke wegen. Zijn hier ervaringen mee? Of zijn er ook ruiters met eigen paard die goede ervaringen hebben met uitrijmogelijkheden vanuit stal Van Brenk?

- Stal Boshuis. Volgens de site 10 min stappen en dan zit je in de bossen. Jammer dat er geen binnenbak aanwezig is, vooral omdat het niet veel goedkoper is dan stal van Brenk.

- Stal Noordhoeve. Is dit wat?

Ben benieuwd naar de ervaringen en hoor het heel graag als er nog een stal is die ik over het hoofd zie.

Groetjes, Ssarahh


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70436
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:25



Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:53

Wat leuk dat je weer een paard gaat kopen! Vanaf stal van Brenk is het prima te doen naar het bos. Je moet wel een drukke dijk en het spoor over dus een verkeersmak paard is een vereiste. Ik heb het nooit als een probleem ervaren. Ik zou als je die optie overweegt, de route gewoon eens lopen/fietsen. Vanaf stal Beukenburg kan je geloof ik wel direct het bos in. Houdt er trouwens rekening mee dat het vanaf Maarssen op de Zuilense Ring superdruk kan zijn in de spits. Die 20 minuten reistijd zullen dan krap worden.

That which yields is not always weak

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:32

Ssarahh schreef:
Mijn wensen:
- harde eis: Goede uitrijmogelijkheden. Liefst geen drukke wegen/gevaarlijke objecten welke ik moet trotseren voordat ik de bossen bereikt heb.
- Het liefst aanwezigheid van een binnenbak.
- Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ja... Gezien de regio: dream on!


Geen wensen voor je paard zelf?

koeien op de weg...

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:40

Stal van Brenk is wel goed hoor geloof ik, qua uitrijmogelijkheden. Het is wel echt een manege, druk, dus daar moet je rekening mee houden. Stal Boshuis heb ik geen ervaringen mee. De Noordhoeve vind ik een leuke stal. Heb je ook gekeken naar stal Ruigenhoek? Ietsje duurder dan stal van Brenk, maar ik geloof dat dit een hele mooie nette stal is.

nog iemand die van paarden houdt

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:49

Ik vind stal van Brenk niet echt goede uitrijmogelijkheden hebben. Je moet over een smalle dijk over en daar rijden veel auto’s en niet houd rekening met de paarden. Ohja aan beide kanten een sloot.
Het is wel een erg goede stal. De voorzieningen voor de paarden zijn erg goed.

Stal Boshuis is het bos al makkelijker toegankelijk. Je moet langs een drukke weg maar rijd zelf over de parallelweg. Je kan daarna rechtsaf het kleine bos in. Of de drukke weg oversteken de Ridderoortse bossen in. Dan kan je tot aan Hilversum rijden.

Noordoeve ken ik niet.

Stal Ruigenhoek van daaruit kan je in het Noorderpark rijden. Niet heel speciaal. De stal zelf is echt erg goed. Mooie ruime boxen op stro, in de zomer in de wei, de rijbanen hebben zeer goede bodems, stapmolen, binnenbak etc. Meer een stal voor wedstrijdruiters vind ik zelf.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:52

Ik heb voorheen jaren op van Brenk gestaan. Vond het een fijne stal, ondanks de manege altijd wel 1 of meerdere bakken vrij, en de paarden komen ook veel buiten.
Om bij het bos te komen moet je een stuk over de weg stappen, vervolgens een stuk over een fietspad (als het droog is kan je hiernaast ook al wat draven), vervolgens nog een stuk weg met spoorwegovergang, en een verhard pad (Beukenburgerlaan) in het bos af . Met een verkeersmak paard goed te doen, maar je bent wel zo'n 25 minuten onderweg voordat je daadwerkelijk in het bos bent en kunt gaan draven/galopperen. Even een kort buitenritje zit er daardoor niet in, daar moet je mee kunnen leven.

Dichterbij dat bos zit stal Boshuis,voor een fanatieke bosruiter ideaal. Misschien kan je daar eens gaan kijken, als je graag dicht bij het bos wil zitten.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Pensionstal omgeving Groenekan met goede uitrijmogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:58

Nadeel van stal boshuis is dat je zelf je paard in de ochtend je paard buiten moet zetten en in de avond weer binnen. Dat wil zeggen als je ze niet 24 uur per dag buiten wil hebben staan.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Smotz

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:13

Ik zou eens gaan kijken bij de Noordhoeve en Stal Beukenburg.
Beiden zitten dicht bij de N230 en hebben een website met meer info. (en als je er toch bent, stal Ruigenhoek zit schuin tegenover Noordhoeve).

Stal Beukenburg heeft het voordeel dat ze direct aan het ruiterpad zitten in het bos, de Noordhoeve zit weer aan de westkant van de a27 en is wat dichterbij vanuit Maarssen.

Info over rijden op de Utrechtse Heuvelrug: http://www.paardrijdeninutrecht.nl

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:22

Loosdrecht, stal Hilverzicht (evt Hit actief). Voldoet min of meer aan je eisen. Wel 10 min over de weg richting bos.

Misschien naast de harde eisen voor jou, ook even stilstaan bij de harde eisen wat voor jouw paard van belang is? Dagelijks meerdere uren naar buiten, ook in de winter, sociaal contact, goed ruwvoer, mensen met kennis van zaken. Jouw paard staat er straks 24/7, terwijl jij thuis zit of onderweg bent. Stal Noordhoeve is ook een fijne stal. Boshuis wordt ook genoemd.
Ook eens stilgestaan bij de Tolboom, geloof ik, in Maartensdijk. Alleen geen binnenbak. Hoe de bak is weet ik niet. Zo in het bos en ook dagelijks buitengang. Succes! En veel plezier in het oppakken van jouw hobby.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:32

Eef_Bam schreef:
vervolgens een stuk over een fietspad (als het droog is kan je hiernaast ook al wat draven),


Rijden op het fietspad is tegenwoordig verboden, maar er is wel een ruiterpad aangelegd naast het fietspad.

That which yields is not always weak

Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:11

Saar4 schreef:
Eef_Bam schreef:
vervolgens een stuk over een fietspad (als het droog is kan je hiernaast ook al wat draven),


Rijden op het fietspad is tegenwoordig verboden, maar er is wel een ruiterpad aangelegd naast het fietspad.


Dat zou goed kunnen, ben er al ruim 2,5 jaar weg. Fijn dat er nu een ruiterpad is :D .

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Pensionstal omgeving Groenekan met goede uitrijmogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:13

Stal Arends in Maartensdijk? Je rijd daar zo het bos in. :)

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isabel_k, Selbourne en 3 bezoekers