Hoe kies jij de juiste persoon voor het zadelmak maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Hoe kies jij de juiste persoon voor het zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 18:50

Hoi allemaal!

Ik heb een jonge merrie van bijna drie jaar. Zadelmak maken is nog even geen optie, gezien haar te jonge mindset en lichaam en het feit dat het nu nog niet oké zou zijn, maar ik denk er wel al over na.
Voor mijn vorige jonge merrie had ik een geschikt adres gevonden, maar zij is helaas overleden voor ze aan de training kon beginnen. Nu twijfel ik om ze naar daar te brengen, gezien het feit dat er weinig dressuurmatig mee gewerkt zou worden EN omdat deze merrie iets eigenwijzer is dan de vorige en ik twijfel of die trainster haar op haar plaats zal zetten en de juiste manieren zal aanleren. De trainster is iets meegaander met het paard, terwijl mijn jongedame hier best wel mag weten waar de grenzen liggen. Ik weet niet of deze trainster en ik hier voldoende op dezelfde golflengte over zitten.
Ik kwam een stal tegen in Nederland waar ze prachtige resultaten hebben, ik wil namelijk een recreatiepaard waar ik mee buiten kan komen en dressuur mee kan rijden. Daar heb ik dit paard op geselecteerd, er zit best wat in. Maar... anderhalf uur enkele rit in Nederland en ik zou zo graag echt betrokken worden in het proces. Dat lijkt me moeilijk haalbaar...
Andere mensen die ik tegenkom, ken ik niet of voel ik wat tegenwering in mezelf om met hen in zee te gaan. Ik wil geen wedstrijdruiter die op de gangbare manier rijdt. Dat werkt niet met mijn normen en waarden en waar ik naartoe wil met mijn paard.

Hoe hebben jullie jullie stal gekozen om zadelmak te maken? Tips? Adviezen? Help?
En moesten jullie tips hebben van goede adresjes, altijd welkom. Het gaat over regio Noord-Limburg te België.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Hoe kies jij de juiste persoon voor het zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:15

Welke stal was is dat

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Hoe kies jij de juiste persoon voor het zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 07:16

De stal uit Nederland waar ik zo een goed gevoel bij heb? Feather Light.

Degene waar ik wat vraagtekens bij zet ga ik niet vermelden. Die zijn wel gewoon correct maar ik heb mijn twijfels of ze voor mij geschikt zijn.