Lidmaatschap KNHS, wat heb je eraan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Lidmaatschap KNHS, wat heb je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 21:22

Hallo,

Ik overweeg lid te worden van een vereniging zodat ik daar gebruik kan maken van hun binnenbak. Op mijn stalling hebben we die helaas niet.

Nu is het euvel dat zij mij "verplichten" lid te worden van de KNHS. Ik ben daar langs geweest en in een persoonlijk gesprek werd wel aangegeven dat dit geen harde eis was, alleen ontvang ik zojuist een mail dat het helaas toch moet. Ze kunnen geen uitzondering maken.

Toch vind ik het bijzonder jammer en twijfel nu weer of ik toch door moet gaan hiermee, maar dat terzijde.
Wat heb ik nou echt aan de KNHS?

Ik ben recreatief westernruiter die voornamelijk buiten rijd(ik rijd geen/wil geen wedstrijden rijden). Ik wil en hoef geen ruiterbewijs, verzekerd ben ik via mijn gewone verzekeringen etc. Dus waar heb ik hun dan nog voor nodig? Om de kas te spekken? Heb ik hier ook daadwerkelijk nog voordeel aan of kan ik alsnog beter op zoek naar een andere binnenbak?
Want uiteraard zou ik gewoon lidmaatschap betalen, maar de kosten van KNHS komen daar nog een keer bovenop.

Wie o wie?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Lidmaatschap KNHS, wat heb je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:28

Je hebt er helemaal niks aan. Je krijgt wel een paar keer per jaar een boekje in de brievenbus. Waar je overigens (zeker als western ruiter) ook niks aan hebt.

Ik heb ook een lidmaatschap vereniging + KNHS waar ik dus niks aan heb, echter is dat zo goedkoop dat ik het de moeite van opzeggen niet waard vind.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:34

zonder vereniging:
Wil je alle voordelen van het KNHS-lidmaatschap, maar geen wedstrijden rijden en je ook niet aansluiten bij een vereniging? Dan is het individuele (of persoonlijke) lidmaatschap een prima keus. In 2018 kost dit € 21,75 per jaar

mét vereniging betaal je hetzelfde, maar dan komt daar de contributie bij van de desbetreffende vereniging, en die varieert.

opzich, voor die 20 euro per jaar extra, wat lijdt het? je krijgt veel kortingen op evenementen, en paard en sport krijg je toegestuurd (al zal die niet interessant zijn voor je als western ruiter)

je zou kunnen zoeken naar een andere bak waar ze je het niet verplichten, maar denk dat dit bij iedere binnenbak zal zijn... of je moet net iemand particulier vinden. :) kwestie van de goedkoopste in je buurt vinden tov de KNHS lidmaatschap?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Lidmaatschap KNHS, wat heb je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 21:37

Hmm bedankt voor de reacties. Dat bevestigd inderdaad al wat ik dacht.
Nou gaat het me niet direct om die 20 euro, maar vind het gewoon jammer dat me eerst gezegd wordt dat het allemaal zonder kan en nu ineens niet meer. Evenementen etc heb ik ook bijzonder weinig aan, enige evenementen die ik wil bijwonen zijn western gerelateerd of locaal, dus dat scheelt me ook al niks haha.
Wellicht kan ik een stalgenoot dan dat boekje geven, want zelf interesseert mij de hele engelse sport eigenlijk niet meer :o

pioade
Berichten: 167
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Lidmaatschap KNHS, wat heb je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:02

Volgens mij staat in de statuten van elke bij de knhs aangesloten vereniging dat ieder verenigingslid ook lid moet zijn van de knhs.