Pensionstalling bij Holterberg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 00:38

Hallo!
Ik verhuis in het voorjaar ivm mijn nieuwe baan vanuit Zeeland richting Salland/Twente, en zoek daarom dus ook onderkomen voor mijn ponies. Ik zou graag bij de Holterberg in de buurt willen staan, maar kom op internet maar weinig pensionstallen tegen.
Ik heb 3 paardjes; 2 oudere Haflingers (merrie en ruin, 25+) die alleen af en toe nog eens meegaan op een stapritje, en een E-pony (8 jaar, merrie) waar ik recreatief (dressuur) mee rijd.
Omdat ik alleen ben en fulltime werk, zou ik ze graag in volpension hebben, maar bij voorkeur wel met 24/7 paddock (paradise) of weidegang. Bij echt slecht weer/natte grond evt ‘s nachts op stal.
Zowel mijn paardjes als ikzelf zijn rustige pensiongasten; ik kom (bijna) elke dag even poetsen en knuffelen en ik rijd een keer of 4 per week. Ik hoor niet bij ‘groepjes’ op stal en drink wel eens gezellig een kop thee in de kantine, maar zeker niet dagelijks en wekelijks haal ik doorgaans eigenlijk ook niet. Ik kom echt voor mijn paardjes en mijn ontspanning.
Een binnenbak is op zich fijn maar zeker geen must, mits er wel een berijdbare buitenbak is (recreatieruiter maar wel elke week fanatiek les; ik zoek straks dus ook een nieuwe juf). Tot 22 uur moeten wachten tot manegelessen afgelopen zijn is ivm mijn werk de volgende ochtend niet haalbaar. Een kantine en andere mensen-luxe boeien me niet zo veel. Als mijn zadels maar achter slot en grendel kunnen.
Weidegang en evt paddocks, goed ruwvoer en prettig en ervaren toezicht vind ik het belangrijkst.

Heb je een tip voor me waar mijn lieve viervoeters zouden kunnen gaan wonen? Dan hoor ik heel graag van je!
Alvast dank!

FairLady_Jarig

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:47

Waar ga je precies wonen?

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 17:22

Ik ben bezig met een huisje in het dorp Holten.
Ik heb al informatie ingewonnen over de stallen Snorrewind en Eik, maar behalve dat daar stevige prijzen gevraagd worden, komen ze daar te weinig buiten vind ik.
Ik kreeg nog een tip over stal Nijkamp maar daar heb ik nog niets over gevonden, dus ik ben bang dat ik die naam verkeerd opgeslagen heb.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:48


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:00

Dankjewel!
Ook ervaring met deze stallingen toevallig?

FairLady_Jarig

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:06

Stal jacobshoeve misschien?

Dat zit in heeten

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:12

Die stal Olthuis ziet er perfect uit maar dat kan ik dus echt niet betalen Dat komt op 1000 euro per maand
En bij Nijenkamp gaan ze volgens de site een dagdeel naar buiten, dus dan moeten ze 20 uur per dag op stal... Dan kan ik de Rendac vast bestellen, dat trekken mijn bejaardjes niet.

Ik dacht dat Zeeland en Twente qua prijzen wel vergelijkbaar waren, maar dat klopt dus totaal niet.
Ik heb nu voor nog geen 600 euro een binnen- en buitenbak, een ‘eigen’ weiland van 80x120 meter met schuilmogelijkheid zodat ik ze 24/7 buiten kan laten als ik dat wil, en ik heb gewoon 3 eigen boxen in de binnenstal, dus met slecht weer laat ik ze ‘s nachts binnen zetten. Uit zichzelf gaan de hafjes namelijk niet schuilen

Jeetje dit valt tegen zeg. Met een beetje pech ga ik er dus 2 achterlaten hier...

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:14

Ga ik bekijken FairLady, dank! (Ehhh ik ga eerst kijken waar Heeten ligt, ik was al in de war met Heteren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:18

Stal Jacobshoeve in Heeten
Stal Cura in Okkenbroek
Stal de Ruuter in Haarle
Stal Thooms in Marienheem
Stal Reggehoeve in Hellendoorn
Stal de Borgelink in Lettele
Stal JJS in Raalte

Verder heb je qua officiële pensionstallen hier niet zo heel veel, wel veel mensen die wat in pensionstalling voor bekenden doen of kleinschalig wat paarden hebben. Ik zal eens voor je rond vragen of iemand nog een plekje vrij heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-18 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:20

Dank jullie wel!

Anoniem

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:25

Wat me net te binnen schiet; ben je al lid van de fb groep paard en spullen oost-Nederland? Wellicht kun je daar een oproepje plaatsen, via via moet er toch iets te vinden zijn.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:32

Goed idee!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:39

Ik vind de Sprengenberg veel mooier dan de Holterberg, veel rustiger ook. Misschien kun je ook nog in die omgeving zoeken?

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:21

Misschien is stal Luttikhedde in Markelo wat? Hebben geen binnenbak volgens mij maar wel veel mogelijkheden voor buiten maar ook op stal staan.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 20:29

Ik hoop volgende week die kant weer op te gaan en dan een rondje langs de genoemde opties (die financieel haalbaar zijn dan he) te maken!
Superbedankt voor het meedenken!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:35

annelieke92 schreef:
Misschien is stal Luttikhedde in Markelo wat? Hebben geen binnenbak volgens mij maar wel veel mogelijkheden voor buiten maar ook op stal staan.


Hoorde vd week dat zij vol zitten.

Ik ben ook langzaam een beetje opzoek naar een dressuur gerichte stal omgeving Rijssen. Waar ze binnen en buiten zetten en staan met zn tweeen of appart. (Niet echt wat jij zoekt TS)

Ik ken wel wat stallen in Rijssen en omgeving maar denk eerlijk dat je overal te duur uit bent na verhouding wat je nu kwijt bent.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:19

Stal de Look op de Beuseberg? Geen ervaring mee hoor.

Ik heb in vakanties wel eens gewerkt op stal Nijenkamp. Paarden gaan daar inderdaad weinig naar buiten. Op een regenachtige, winterse dag nog geeneens 4 uur volgens mij.

Maar pensionstallen waarbij de paarden veel buitenkomen of 24/7 buitenstaan ken ik hier niet. Dan moet je denk ik wat verder de omgeving in kijken.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 06-03-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privégegevens verwijderd

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Pensionstalling bij Holterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 19:39

Bedankt voor het meedenken! Komend weekeinde ga ik bij een aantal stallen kijken!