Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 11:54

Hoihoi!

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben opzoek naar een fijne zadelmaker rond noord-holland.
ik heb geen budget aan de zadelmaker, waar het mij om gaat is dat hij/zij veel ervaring heeft en goed kijkt naar het paard en naar de wensen, en niet meteen een zadel wilt aansmeren maar echt naar de behoefte van mijn paard kijkt. :j Wat een pluspunt is als die gene ook verkoop en/of inruil doet met zadels. Ik zoek iemand die ervaring heeft met wat breeder en rond gebouwde haflingers.

Wie o wie heeft de goude tip voor mij! :D

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:00

Je zou happyhorseadvies.nl kunnen vragen. Ik heb haar ook en ben erg tevreden.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:06


janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:25


Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:46

Marjolein Kruize komt ook aan huis en die zit ook in Noord-Holland, zij is mij ook heel goed bevallen. https://www.zadelmakerijkruize.nl/ ,

Als je er helemaal niet uitkomt met iemand die aan huis komt kan ik je de Country Mill in Nijkerk aanraden. Daar moet je naar toe, maar die hebben zo'n ruime keuze aan zadels en veel verstand van verschillende type paarden, verschillende disciplines en verschillende merken zadels dat er altijd wat goeds voor iemand tussen zit. Ze hebben er een binnenbak bij waar je in rijdt om te zien of het jou en je paard voegt. http://www.countrymill.nl/ .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:49

Ik heb hele fijne ervaringen gehad met de zadelpasservice van Vroegop, maar dat is alweer jaren geleden.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:05

Bestaat vroegop nog? Labieb die er toen tijden geleden zat heeft nu de gouden naald.

Ik heb goede ervaringen met zadels en co (suzanne godijn) zij kijkt goed naar wensen ruiter en paard en probeert iets aan te meten wat past. Past het niet dan zal ze het je niet verkopen. De service na aankoop is ook goed. Eigenlijk heel erg goed.

Anders vind ik heleen van dijk ook erg goed maar zij zit wel weer verder weg.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:23

De winkel van Vroegop is er niet meer, maar er komt bij ons nog wel een oude meneer Vroegop, die staat volgens mij ook wel op markten met klompen en werkschoenen. Maar die kan je ik bepaald niet aanraden voor het passen van een zadel, laat staan het aanpassen...

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:30

Ik heb als 14 jarige bij hem een zadel gekocht. Hard voor gewerkt totaal geen verstand van zaken en zadels. Het was op een markt. Zadel had roest maar zag verder goed eruit en leek geen echte slijtage te hebben. Nagevraagd zou geschikt zijn voor een fjord. Ik tel 300 euro neer en ga als gelukkig kind naar huis. Een heus dressuurzadel gekocht!

Op pony gegooid en lekker gaan rijden. Binnen no time over de hele lengte van de kussens kwamen witte haren. Terug naar de winkel (denk 3 weken later mischien 4). Want ik had er immers niets aan. Kreeg ik van een andere medewerker de wind van voren ik had zelf toch ook wel kunnen bedenken dat smalle boom niet past op een fjord! Nou die man heeft mij verteld dat dit zadel zou passen... ik wist niet beter. Dus of ik het dan in kon ruilen op een ander want hier had ik niets aan. Nou dat kon wel maar dan kreeg ik 50 euro korting op een ander zadel want deze zadels kostte bij hun nieuw 170/175 euro. Ik laat bonnetje zien maar dat was geen bewijs het kon een elk 17 inch dressuurzadel zijn. En ik moest maar bewijzen dat deze was. Het was een hand geschreven bon dus geen artikelnummer niets.

Uiteindelijk een oud zadel mee gekregen zonder bijbetalen wat nog wel een tijdje redelijk lag en daarna de vuilbak in kon. De toen zadelpasser vond het onverantwoord dat ik ermee gereden had, ze hadden het niet eens mogen verkopen zo scheef, af en versleten. De boom had ook veel speling. Toen een nieuw op maat aangepast gekocht. Naar o wat geweldig een minderjarige zo op te lichten. En het was echt niet dat ik perse dat zadel wilde, ik wilde gewoon een passend zadel.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Zadelpasser noord-holland voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:07

Ik vind Suzanne Godijn van zadels en co heel fijn. Ze neemt uitgebreid de tijd en ze zal je niet iets aansmeren dat niet past.