Stalling gezocht, Heemskerk, Castricum, Beverwijk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Stalling gezocht, Heemskerk, Castricum, Beverwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 23:16

Beste mede bokers

Ik ben beetje aan rond kijken naar stalling in de buurt van Heemskerk, Castricum of Beverwijk. (uitgeest). Ben vooral benieuwd naar de prijs voor deze stalling, zodat ik weet wat voor budget ik ongeveer kwijt ben als ik mijn eigen paard wil ga aanschaffen.

Ook wil ik wat meer informatie over deze stallen.

- Schimmelkroft (Heemskerk )
- Reuring op stal (Castricum )
- Stal Kuijs (Castricum)
- Stal Baltus (Castricum )
- Pensionstal Uitgeest

Bedankt alvast!.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Stalling gezocht, Heemskerk, Castricum, Beverwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:47

de laatste hanteert prijzen afhankelijk van wensen
- zelf mesten
- incl mesten
- uitloop erbij

maar super fijne stal! leuke mensen en heel netjes en gemoedelijk. absoluut een aanrader

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:16

Stal Baltus kost €300 in de maand, incl voer, kuil, binnen en buiten zetten en mesten. Alleen op zondag moet je zelf mesten.

Wil je hooi kost dat €10 extra, trailerstalling is €15 per maand

Accommodatie:
20x40 binnenbak
20x60 eb en vloed buitenbak
2 longeerbanen
2 spuitplaatsen binnen, warm water tegen betaling (€0,50 voor 12 minuten)
Overdekte poetsplaatsen
in de winter aparte ruinen en merries paddocks overdag
zomer op de wei, ook ruinen en merries apart overdag
(grote) kast om je spullen in op te bergen
Gediplomeerde instructie van buiten toegestaan, maar er is ook instructie op stal aanwezig.


Als je daar wil staan is er wel een wachtlijst.



Reuring op stal en de Schimmelkroft zijn maneges, let daar wel op. Vrij rijden en lesnemen van iemand van buiten is daar lastiger dan de pensionstallen omdat de manegelessen toch voor gaan.

Je zou ook kunnen informeren bij Stal de Ruijter, v/h Stal van Tunen (nu van C Nelis) beide in Heemskerk, Stal Groen in Uitgeest. Deze hebben soortgelijke accomodatie als de al door jou genoemde stallen. Net allemaal verschillend in prijs en voorwaarden maar een ieder heeft toch ook net andere wensen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:29

Bij de Schimmelkroft staat je paard wel 24/7 binnen en mag je paard maximaal 3 kwartier buiten in een paddock staan van 3 bij 3. Je betaalt hier 392,50 per 4 weken. Omgerekend is dat ruim €425 per maand. Hier zit dan wel een lessen pakket bij, maar mag je geen instructie van buiten nemen.
Hiervoor krijg je 2 keer perdag bix en 2 keer hooi, 1 binnen bak 20-40, overdekte rijhal 20-40 en een buiten bak 20-60 en twee longeerbakken. Er worden hier KNHS wedstrijden gehouden. Die gaan voor op rijden van pensionklanten, evenals de lessen die worden gegeven.

Bij Reuring op stal betaal je per maand €365. Hiervoor krijg je 2 keer per dag krachtvoer en ruwvoer. Ze hebben 1 binnenbakndie qua af metingen ongeveer 15-35 zal zijn. 2 buiten banen waarvan ik de precieze afmetingen niet weet. Verder staan de pension paarden ook over het algemeen de hele dag binnen in de winter, maar kun je er voor kiezen om je paard een aantal uur alleen op een paddock te zetten. In de zomermaanden is er een mogelijkheid om je paard op gras te zetten.

De info over stal Baltus is al gegeven, en er is idd een wachtlijst :D

Er is ook nog de Groenhoeve in Uitgeest. Die hebben een 20-40 binnenbak met polyvlokken. Een longeerring en twee buitenbakken, waarvan 1 in de winter dient als paddock. De paarden worden elke dag binnen en buiten gezet en 2 keer krachtvoer en 2 keer ruwvoer. Je moet wel zelf elke dag mesten. 1 keer per week is er een inloop spreekuur van dierenartsenpraktijk IJmond noord. Je hebt een spuitplaats en mag er je trailer stallen voor 10 euro per maand. Hier betaal je 315 voor een 3x3 box en 285 voor 2.5x4 box. Je hebt hier alleen geen duin of bos in de buurt voor als je buiten zou willen rijden, enkel polder.

Wat ik wel fijn vind van de stallen die ik heb benoemd, is dat het woonhuis op hetzelfde erf is. Er is dus 's avonds altijd iemand aanwezig, mocht er iets gebeuren.

Maar ga een keer langs bij de stallen en ga eens de sfeer opnemen. Wat de ene fijn vindt aan een stal, is voor de ander een minpunt.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:34

ingvdh schreef:
Stal Baltus kost €300 in de maand, incl voer, kuil, binnen en buiten zetten en mesten. Alleen op zondag moet je zelf mesten.

Wil je hooi kost dat €10 extra, trailerstalling is €15 per maand

Accommodatie:
20x40 binnenbak
20x60 eb en vloed buitenbak
2 longeerbanen
2 spuitplaatsen binnen, warm water tegen betaling (€0,50 voor 12 minuten)
Overdekte poetsplaatsen
in de winter aparte ruinen en merries paddocks overdag
zomer op de wei, ook ruinen en merries apart overdag
(grote) kast om je spullen in op te bergen
Gediplomeerde instructie van buiten toegestaan, maar er is ook instructie op stal aanwezig.


Als je daar wil staan is er wel een wachtlijst.



Reuring op stal en de Schimmelkroft zijn maneges, let daar wel op. Vrij rijden en lesnemen van iemand van buiten is daar lastiger dan de pensionstallen omdat de manegelessen toch voor gaan.

Je zou ook kunnen informeren bij Stal de Ruijter, v/h Stal van Tunen (nu van C Nelis) beide in Heemskerk, Stal Groen in Uitgeest. Deze hebben soortgelijke accomodatie als de al door jou genoemde stallen. Net allemaal verschillend in prijs en voorwaarden maar een ieder heeft toch ook net andere wensen.


Mijn verzorgpaard komt vanaf 1 juni bij Baltus te staan! Tot hoe laat is de stal geopend in de avond?