nika horseproducts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 05:40

PartoutZ schreef:
Gizeppie schreef:
Gaan ze meer dan 1 seizoen mee? Of in hoeverre zijn de regendekens waterdicht?


Ze kunnen een bui hebben, maar meerdere uren in de regen niet :)

Absoluut wel! Wanneer het lang en hard gaat regenen krijgt mijn pony de Nika op, die houdt het beter dan de Rhino.

Ook de vliegendeken ben ik tevreden over. Hij is lekker licht en doet wat hij moet doen. Niets op aan te merken :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:28

Ik kom even binnenvallen met een vraagje over deze dekens als dat mag!
Ik ben al een tijdje fan van de dekens voor mijn fjordenmerrie. Vorige winter heeft ze geschoren onder de 200 gestaan en dat ging echt prima. Deze winter heeft ze sinds kort ook de 200 grams op (nadat deze gewassen is en weer waterdicht gemaakt). Het viel mij op dat ze nu helemaal niet zo warm was en vooral bovenop haar billen had ze steeds een koude plek. Ik heb er van de week nog een 200gr met hals bijgekocht en ik ben er nu dus achter dat deze gewoon een stuk dikker is dan mijn oude 200 en dat de oude ook bijna geen vulling meer heeft op de kont. Het lijkt wel alsof de vulling helemaal verzakt is. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik baal er flink van want ze heeft hem 1 winter opgehad en ik was eigenlijk erg tevreden over Nika. Dit is toch wel een dompertje!

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:31

Dat is dus de reden dat ik regendekens van Nika gebruik met Horseware liners eronder. De vulling is zeg maar iets andere kwaliteit.

Natuurlijk wordt een liner of winterdeken dunner nadat hij gewassen is. Dat is bij elke deken zo.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: nika horseproducts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:18

Dekens worden vaker dunner, ook andere merken. Ik reken ze dan ook niet meer aan voor de gr waarvoor ik ze gekocht heb.
Ik stapel bij echt koud weer.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:56

superpony schreef:
Dekens worden vaker dunner, ook andere merken. Ik reken ze dan ook niet meer aan voor de gr waarvoor ik ze gekocht heb.
Ik stapel bij echt koud weer.


Gebruik voortaan gewoon Horseware en je hebt nergens meer last van.
Nika kan het in kwaliteit niet háááálen bij Horseware.
Weinig merken overigens.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:40

Horseware laat qua pasvorm dan weer steken vallen, waar Nika wel goed voldoet.

En inderdaad worden ook Horseware liners dunner. Die kun je een tijdje stapelen, maar het grote voordeel van zowel liners als Nika regendekens is dat ze een stuk minder duur zijn dan een Horseware winterdeken.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: nika horseproducts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:40

Na 15 jaar horseware gebruik, waarvan ook nog een aantal dekens ouder dan 10 jaar en ook dekens dit jaar nog gekocht, gebruikt met meerdere paarden...

Heb ik nog nooit gehad dat de pasvorm van de Horseware dekens tegenvielen (alles naar prijs - Amigo is géén Rambo) of dat de dikte van de dekens inzakte.

Met Nika, ik maak ook wel eens een uitstapje, heb ik niets dan negatieve ervaring.

Besteed je geld verstandig, vergeet andere merken, ga voor Horseware. En dan vooral Rambo en Rhino.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: nika horseproducts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:36

Mijn NIka dekens zijn inmiddels ook al een aantal jaren oud en geen slechte ervaringen mee, zoals bij QHP waarvan ik er eentje ooit even snel bij een shop heb gekocht bijv.

Wij hebben quarters en koop meestal 1 of 2 maten groter. Mijn ruin is nog de enige die een deken heeft en hij heeft nu toch nog even de QHP op, maar de NIKA ligt echt vele malen beter. Helaas heb ik die in zijn maat alleen in 300gr liggen.

Onze paarden staan al jaren 24/7 buiten en samen en heb ook geen kapotte dekens. ( behalve dus 2 andere merken )

De vliegendekens vind ik van NIKA wel zwaar, maar minder synthetisch aanvoelen dan 2 andere die ik heb overgenomen. Die zijn inmiddels wel aan vervanging toe, maar die liggen ook relatief lang op.


fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: nika horseproducts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:08

In het verleden ook altijd dekens van nika gehad, prima dekens! Ga ze binnenkort weer bestellen want ik heb een nieuw paardje.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: nika horseproducts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:57

Denk dat ik mijn vervolgens mijn dekens ook bij Nika ga halen, aangezien ik toch echt fan ben van leuke patronen en daarvoor in de paardenwinkel in de buurt meestal het dubbele betaal. Vroeg me wel eens af hoe de kwaliteit van de hoofdstellen en laarzen er zijn? Ze hebben hele mooie en unieke producten!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:59

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met hun laarzen? Wil er graag eentje kopen maar ben aan het twijfelen over de kwaliteit.

Second to the right, and straight on till morning


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlindie, Marije112, SUSANNEx, Trendiction en 35 bezoekers