Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvana30
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-17

Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 13:15

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een stalling in de omgeving Almere. In Almere zelf heb je geen stallen behalve de maneges. Ik ben in het bezit van een auto dus in de omgeving van Almere geen enkel probleem! Wat ik zoek:

Volpension dus:
- binnen buiten zetten
- uitmesten en voeren
- belangrijk is een goede bodem
- droge paddocks dus ook wanneer het geregend heeft!
- liefst een molen maar is niet noodzakelijk
- een binnenbak is ook niet noodzakelijk

Wat het belangrijkste is is een goede bodem om in te rijden ivm gevoelig voor peesblessures!

Mochten jullie een leuke stal weten dan hoor ik dat graag Liefst niet meer dan 350 per maand maar dat wordt denk ik lastig!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:38


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:43

Equifrance in Lelystad

Sylvana30
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-17

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 18:17

Zonnehoeven is geen optie voor mij Prima stallen inderdaad maar slechte bodem helaas! Bennesse is ook geen optie. Wel bedankt voor je reactie!!!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:22

Stal pronk in Naarden misschien een idee? Is best wel een prima stalling en goed te doen vanaf almere. Heb er zelf ook een tijdje gestaan met mijn paard vanuit almere buiten.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:24

Almere is heel lastig idd, als je echt geen manege wilt moet je toch iets verder dan Almere, Stal Wieringen in Zeewolde is erg leuk, Stal Pronk ook! Ik sta zelf wel in Almere maar is helaas wel boven je budget.

Sylvana30
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-17

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 19:26

Stal pronk ben ik wezen kijken en vind dit inderdaad een leuke stal! Echter de buitenbak qua bodem is voor mijn paard helaas niet geschikt en ze zetten in de zomer alleen buiten en halen niet naar binnen. Ook in het weekend doe je alles zelf.

Het mag van mij buiten Almere zijn hoor. Het belangrijkste is voor mij gewoon het buiten en binnen zetten, GOEDE BODEM, en dat alles gedaan wordt ivm omstandigheden.

In Almere zelf ken ik alleen de manege's en die vind ik alledrie niet geschikt helaas. En geen enkele stal is perfect hoor!!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:56

Hmmm ik geef sinds 3 weken lessen op de Zonnehoeve en de bodem is echt perfect daar, misschien vervangen sinds de laatste keer dat je bent wezen kijken? Maargoed ik heb verder geen aandelen in de Zonnehoeve ofzo ;)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:02

Sylvana30 schreef:
Stal pronk ben ik wezen kijken en vind dit inderdaad een leuke stal! Echter de buitenbak qua bodem is voor mijn paard helaas niet geschikt en ze zetten in de zomer alleen buiten en halen niet naar binnen. Ook in het weekend doe je alles zelf.

Ze hebben in de binnenbak wel een goede bodem. En idd doen ze niet zelf binnen halen maar mijn ervaring is dat het op deze stal altijd wel goed te regelen is onderling. Ze kunnen in zomer ook 24/7 op de weide (Regel is wel dat paard niet alleen achter moet blijven en je altijd het laatste paard ook mee moet nemen)

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:21


Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:46


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:53

Maar Equifrance is dus definitief niks? Keuze uit half en volpension.

Sylvana30
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-17

Re: Stalling gezocht omgeving Almere (30km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 09:33

Ik heb al op zonnehoeven gestaan vandaar dat ik aangeef ik vind de bodem van de binnenbak niet goed. En helaas ben ik echt gebonden aan een goede bodem dus een Achterberg of een eb en vloed.

Over pronk kan ik nog nadenken maar wou juist niet afhankelijk zijn van andere

Equifrance heb ik bekeken en wil ik zeker een keer kijken! Goede tip!

Muiderberg is voor mij ook een optie alleen veel doe het zelf stallen en ik ben juist opzoek naar volpension.

De andere topic had in gevolgd echter zat hier niks tussen ☺️ En is al van een tijd terug. Ik zat zelf te denken in omgeving Muiderberg, Naarden, putten, nijkerk, Zeewolde en t gooi dus best een brede omtrek.

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:16

Sylvana30 schreef:
Zonnehoeven is geen optie voor mij Prima stallen inderdaad maar slechte bodem helaas! Bennesse is ook geen optie. Wel bedankt voor je reactie!!!


Ik weet niet wanneer jij voor het laatst op de Zonnehoeve bent geweest, maar de bodems van zowel de binnen- als de buitenrijbaan zijn zeer recent vernieuwd en liggen er inmiddels keurig bij. Succes met het zoeken en vinden ;-)

Sylvana30
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 18:38

FHS schreef:
Sylvana30 schreef:
Zonnehoeven is geen optie voor mij Prima stallen inderdaad maar slechte bodem helaas! Bennesse is ook geen optie. Wel bedankt voor je reactie!!!


Ik weet niet wanneer jij voor het laatst op de Zonnehoeve bent geweest, maar de bodems van zowel de binnen- als de buitenrijbaan zijn zeer recent vernieuwd en liggen er inmiddels keurig bij. Succes met het zoeken en vinden ;-)


Ik wil geen enkele stal afvallen maar de reden dat ik bij zonnehoeve ben weggegaan is mede door de slechte bodem voor MIJN paard en slecht kuil/hooi. Vandaar maar dit betekend natuurlijk niet dat een ander geen plezier van deze stal kan hebben. Maar elk paard is anders vandaar deze zoektocht :)

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:40

Xtern in Lelystad? stal de Sprong Zeewolde? of al iets gevonden ondertussen?