Paarden rusthuis klavertje 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Paarden rusthuis klavertje 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 09:27

Heeft iemand ervaring met rusthuis klavertje 4
Ik ben hier eergisteren wezen kijken
Zag er netjes uit ..van alles wat ik bezocht heb de afgelopen 2 maanden zou dit mijn keuze worden
Er is een ding wat me wel zorgen baart is dat ik veel paarden erg schraal en zelfs mager vond
Ik wil die van ons zo wie snachts op stal
Maar de weide waar de paarden liepen die snachts op stal staan lag nu niks van ruwvoer op de weide terwijl de weide erg kaal is
Wie kan mij geruststellen het is al een lastige beslissing aangezien het toch een uur rijden is
En ik haar niet weer na bijv : een half jaar weg wil halen omdat ze te mager word

Serengo

Berichten: 279
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Paarden rusthuis klavertje 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:26

ik heb je een pb gestuurd

xxFanny
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:24

Mijn paard staat er ook. Op die weide die jij bedoelt staan alleen de echte oudjes. Dat zijn de paarden die echt oud zijn. 30+. En staan apart van de anderen. Ik weet dat er veel geen kiezen meer hebben en zo. Die krijgen op stal slobber. En er staat achteraan ook nog een grote bak met voer. Net als bij de andere paarden. Ze komen echt niks tekort. :)

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 06:00

xxFanny schreef:
Mijn paard staat er ook. Op die weide die jij bedoelt staan alleen de echte oudjes. Dat zijn de paarden die echt oud zijn. 30+. En staan apart van de anderen. Ik weet dat er veel geen kiezen meer hebben en zo. Die krijgen op stal slobber. En er staat achteraan ook nog een grote bak met voer. Net als bij de andere paarden. Ze komen echt niks tekort. :)


Dat zag ik inderdaad en dan vind ik het logish
Maar in die mega kudde zagen ook veel paardjes er hoekig uit en schraal
Die van ons kan zo wie zo niet aarden in zo.n mega kudde
Is erg onzeker en onderdanig dan ben ik bang dat ze niet aan der eten kom .Daarbij zag ik dat er ook kuil lag en dat mag die van ons niet
En t lastige is dat ik haar niet wekelijks kan controleren omdat t een dik uur rijden is
Ga vandaag kijken bij een pp van particulieren waar in totaal 6 paarden lopen
Hopelijk is dat wat .want eerlijk gezegd is die van ons te goed voor een rusthuis en als ik haar dan daar ziet eeg kwijnen vergeef ik het mezelf nooit

MalleFie
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:40

Ik sta net op t punt van vertrekken. Maa ff snel reactie.

Mijn oude pony staat er al 6,5 jaar. Beste beslissing ooit.
Hij is mager. Maar Hij is onderzocht door de veearts (en die houdt hem wekelijks in de gaten) en ze schaffen vanalles aan qua verschillende soorten eten.
Hij is gezond. Maar oud. En door zijn versleten tanden is hij mager. Maar hij bijt van zich af, heeft al jaren een zelfde beste vriend, haalt streken uit en is supersterk nog.

Ik vond het ook lastig hem af te zien takelen maar ja... dat hoort erbij.

Het is echt zorg op maat. Per paard wordt gekeken wat ze lekker vinden en wat ze eten. Die van mij eet de ene week graag zijn brok in slobber vorm en de andere week eet hij dat wat slechter en eet hij liever bv lucerne.
Het hooi is ook per paard verschillend. Die van mij krijgt dat niet meer weg en maakt er proppen van. Daarom moet hij juist kuil, al hadden ze liever dat hij het hooi at. Maar ja. Dat is nou eenmaal niet zo. Dus het is echt maatwerk.


Het allerbelangrijkste is dat je met de eigenaren van stal blijft communiceren. Vraag wat je wil vragen, denk zelf mee. Het is tenslotte gelukkig altijd nog je eigen paard en meedenken wordt op prijs gesteld.


O ja. Je paard wordt langzaamaan geïntroduceerd in de groep. Vaak eerst gekoppeld met een ander paard zodat ze samen al sterk staan. In een groep als deze veranderen ze vaak (positief) en door die aanpak blijkt het vaak goed te gaan. Beter dan in groepen thuis bv. Dus geef het de tijd.

Je kunt zovaak gaan als je wilt. Bellen wanneer je wilt.

Ik ben weer ff door. Maar stuur gerust pb als je vragen hebt.

Groetjes Sophie

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Paarden rusthuis klavertje 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:55

Omdat dit topic is geopend met een niet toegestane SA, plaats ik hier een slotje.