Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 07:20

Wie heeft ervaring of kent mensen die hun paard bij Jakari in Lopik hebben staan ?
Ik vind het al zo moeilijk om onze ouwe tut weg te moeten brengen dus zoek dan wel een goede plek !!
Ze staat nu bij mensen aan huis nog geen 10 minuten van huis
Jakari is dik 40 minuten rijden vanaf mijn huis ..En aangezien ik afhangelijk ben van vervoer zal ik er niet om de dag even heen gaan
En dat vind ik zo moeilijk ..De verzorging uit handen geven
Ze heeft cushing en haal dus altijd ff de borstel eroverheen komt best veel haar af
Dat gaan hun denk ik niet doen :(

Dus wie heeft er ervaring met Jakari en kan mij een beetje een gerust gevoel geven

Ik wil haar niet nog verder weg zetten dit is de dichtste bij !!

Daarnaast op zoek naar ervaringen met van der Kruis in Heeze ?
Heb hun website bekeken en wat ziet dat er goed uit zeg !!
De natuurweide dat zou voor onze dame geweldig zijn de vrijheid 12 maanden rond op de weide

Wie kan me wat meer zeggen .vind het best moeilijk omdat het 1.5 uur rijden is vanaf Rotterdam dus zal niet elke week langs kunnen gaan
Maar denk dat als ons paardje het er naar zn zin heeft dat ik er dan wel vrede mee krijgt

Ook hoor ik graag ervaringen van mensen die daar een ppid paardje hebben staan en hoe doen ze het zonder medicatie ?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-09-17 13:24, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Topics samen gevoegd

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paardenrusthuis Jakari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:23

Kun je dan niet beter kijken naar een stalling zoniet al te veel faciliteiten om de hoek? Dan kun je er altijd langs! :)

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 07:29

upendo schreef:
Kun je dan niet beter kijken naar een stalling zoniet al te veel faciliteiten om de hoek? Dan kun je er altijd langs! :)


Dat is hier niet in de buurt
Er zijn stalletjes genoeg .maar dan staat de hele dag binnen en dat is not done
Mag ze een uurtje in de paddock.en de rest op stal
Nee ze moet minimaal 8 uur naar buiten

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paardenrusthuis Jakari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 08:12

We zijn gisteren wezen kijken ..wel netjes en verschillende stukken land
Wat me wel opviel was t vele mest in t land wat er zeker al langer lag
Ook hebben ze enkel verharde paddocks .er is geen zandpaddock wat ik wel op prijs zou stellen
Omdat die van ons graag rolt ..ook vertelde die man dat er maar een keer per week de mest word weg gehaald in de paddocks
Als het vriest hebben ze geen water buiten .ze staan van s.ochtends 8 tot t donker word buiten en dan zonder water ?
Dat zijn dingen wat mij tegen staat

Morgen gaan we naar het Brieschend paard kijken heeft iemand hier ervaring mee ?
Die heeft wel zandpaddocks en een open stal zodat ze naar binnen en buiten kunnen wanneer hun willen

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Paardenrusthuis Jakari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:17

Mijn fjord heeft er gestaan en is nu weer thuis (ook om andere redenen), maar ik heb gehuild toen ik hem weg bracht en iedere keer gehuild als ik er heen ging.. :P

Nee mijn favoriete plek is het niet, staan volgens mij 7 maanden op de paddock, 5 op de wei.
Paddocks veelte veel bij elkaar, één bak hooi en alleen maar steen. Mijn fjord stond dan in de 1e paddock met de schuilstal erin dus niet 's nachts in stal oid maar die stallen vond ik ook erg vies.

Al met al vind ik het geen aanrader.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 10:48

BertBaley schreef:
Mijn fjord heeft er gestaan en is nu weer thuis (ook om andere redenen), maar ik heb gehuild toen ik hem weg bracht en iedere keer gehuild als ik er heen ging.. :P

Nee mijn favoriete plek is het niet, staan volgens mij 7 maanden op de paddock, 5 op de wei.
Paddocks veelte veel bij elkaar, één bak hooi en alleen maar steen. Mijn fjord stond dan in de 1e paddock met de schuilstal erin dus niet 's nachts in stal oid maar die stallen vond ik ook erg vies.

Al met al vind ik het geen aanrader.



Een stal was schoon gespoten de andere grote lange stal moest nog ..die was idd erg vies
Die van ons zou ook in de inloopstal komen met paddock eraan vast
Mij werd verteld 5 maanden paddock en 7 maanden wei
De wei vond ik ook niet schoon
Maar op de paddock zonder water staat mij al tegen paard moet ten alle tijden over water kunnen beschikken
Ook de paddocks vond ik niet schoon terwijl ze nu toch allemaal in de wei staan

Daarbij die van ons heeft medicatie voor haar cushing ook vond ik dat hij daar laconiek op reageerde
Duw ik tussen haar kiezen met handje bix
Die van ons ziet echt kans hem uit te spugen .dus niet echt het vertrouwen dat ze der pilletje wel dagelijks krijg

Hoop nog steeds iets in de buurt te vinden zodat ik alle zorg in eigen hand kan houden

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:31

Ik weet dat het verder bij je vandaan is, maar het staat wel heel goed bekend: https://www.devrijhoeve.nl/#bedrijf . Ook weet ik natuurlijk niet of je de kosten van de pensioenstalling kan betalen, maar die kan je op de website zien.

Als ik jou en anderen zo hoor over het rusthuis dat je op het oog had, kan ik me voorstellen dat je toch liever voor een andere optie gaat.

Succes en sterkte met het uitzoeken van een goede plek voor jouw paard!

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 13:14

Jet schreef:
Ik weet dat het verder bij je vandaan is, maar het staat wel heel goed bekend: https://www.devrijhoeve.nl/#bedrijf . Ook weet ik natuurlijk niet of je de kosten van de pensioenstalling kan betalen, maar die kan je op de website zien.

Als ik jou en anderen zo hoor over het rusthuis dat je op het oog had, kan ik me voorstellen dat je toch liever voor een andere optie gaat.




Succes en sterkte met het uitzoeken van een goede plek voor jouw paard!




Heb hun ook bekeken inderdaad ,maar ben bang dat het te druk is
Er is namelijk ook opfok en een pensionstal
Ben bang dat er dan misschien wat onrust is alls het zo,n groot bedrijf is

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Paardenrusthuis Jakari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:18

Stal zwetssloot in oud oude misschien een optie?

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 13:27

Dat vind ik te ver ligt helemaal bij leiden

En vind de voederplek niet ideaal ,,die van ons laat zich snel weg jagen
Dan is t maar afwachten of ze wel bij t ruwvoer kan

Iemand ervaring met de Sonneveldhoeve in pijnacker ? Kwam ik ook net tegen
Daar staan ze per twee ,,geen geknok in grote kudde,s

Oude paarden moeten ook niet meer knokken om wat eten

Hij is wel wat duurder dan de andere en exclusief bekappen en wormenkuren
Maar foto,s zagen er netjes uit

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:23

Ik spreek van een aantal jaren terug dat ik er geweest ben, toen voor een paardje dat daar in de opfok stond ( eigenlijk 2). Ik vond het er toen keurig en verzorgd uitzien, zowel de paarden als de stalling. Ze hebben volgens mij aardig wat personeel rondlopen, het zag er netter uit dan de pensionstal waar ik sta, terwijl dat me ook prima bevalt hoor ( ook voor mijn paard). Je zou er altijd eens kunnen gaan kijken.

Stal Zwetsloot ken ik wel van naam, maar ik heb geen idee hoe het daar werkelijk is hoor. Hopelijk leest iemand anders dit die er wel ervaring mee heeft.

Misschien kan je vragen aan het Boktteam of ze de titel voor je kunnen aanpassen, dan heb je misschien meer respons. Ik zou dan meer kiezen voor een algemene titel waarin je ervaringen vraagt met pensioenstallen in jouw omgeving met een bepaalde straal rondom je woonplaats. Iemand die Jakari niet kent, klikt het topic misschien niet aan nu...

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paardenrusthuis Jakari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:51

Waarom kan ze niet blijven waar ze nu staat?

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 06:45

Rivendell schreef:
Waarom kan ze niet blijven waar ze nu staat?


Was dat maar waar .maar waar ze staat is van een projectontwikkelaar
En die heeft plannen om te gaan bouwen
Ze staat bij mensen aan huis samen met hun 24 jarig jaar die nu dus ook weg moet
Was een super plekje we hoopte dat ze daar oud mocht worden maar helaas
:(

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 06:55

Jet schreef:
Ik spreek van een aantal jaren terug dat ik er geweest ben, toen voor een paardje dat daar in de opfok stond ( eigenlijk 2). Ik vond het er toen keurig en verzorgd uitzien, zowel de paarden als de stalling. Ze hebben volgens mij aardig wat personeel rondlopen, het zag er netter uit dan de pensionstal waar ik sta, terwijl dat me ook prima bevalt hoor ( ook voor mijn paard). Je zou er altijd eens kunnen gaan kijken.

Stal Zwetsloot ken ik wel van naam, maar ik heb geen idee hoe het daar werkelijk is hoor. Hopelijk leest iemand anders dit die er wel ervaring mee heeft.

Misschien kan je vragen aan het Boktteam of ze de titel voor je kunnen aanpassen, dan heb je misschien meer respons. Ik zou dan meer kiezen voor een algemene titel waarin je ervaringen vraagt met pensioenstallen in jouw omgeving met een bepaalde straal rondom je woonplaats. Iemand die Jakari niet kent, klikt het topic misschien niet aan nu...



Hoe kan ik de titel veranderen ?
Bedankt voor de tip

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:48

Je kan de titel laten veranderen door op het rode uitroeptekentje naast je eerste bericht te klikken, ik denk dat de weg zich dan vanzelf wijst. Toevallig heb ik dat net gisteren gelezen in het Bokt Beheer Bulletin van Augustus en dat vind je op het onderdeel Forumzaken in Algemeen.
[FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin augustus 2017 .

Jammer dat ze daar niet kunnen blijven hoor, samen daar oud worden was mooi geweest.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 19:54

We zijn vanmiddag 2 rusthuizen gaan bezoeken
Eerst het brieschend paard in oudewater
Zag er netjes uit ..kleine kudde.s
Daarna Sonneveld in pijnacker dat sprak me gelijk aan
Ze gaan smorgens naar de wei daaraan vast de paddock met stuk zand en de rest verhard
Mega veel ruwvoer tot hun beschikking en ze staan met ze 2en
Enige nadeel is de prijs
€220 pm exclusief hoefsmid wormenkuren en enting :( dat vind ik best duur
Voordeel ze staat dicht bij huis
Maar vind €220 best duur

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:00

Dat is wel een lastig probleem. Bedenk ook dat als één van de twee overlijdt als ze met zijn tweetjes blijven staan, de ander weer zal moeten wennen aan een ander paardje. Misschien is een groepje van 4-5 paardjes ook wel te overzien voor jullie paarden?

En € 220,00 buiten smid, entingen en wormenkuren, ik snap het wel hoor, ik weet niet wat voor service ze verder bieden? Deken op en af bijvoorbeeld... Staan ze daar 's avonds en 's nachts in de paddock? Is er een schuilstal of zijn er boxen als het nodig is? En hoe staan ze in de wintertijd? Misschien toch nog even verder kijken?

Je topictitel is aangepast zie ik, hopen dat je nu meer reacties krijgt!

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:18

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar mijn paard staat bij van der kruis in heeze-leende. Verschillende stallingsvormen. Ze zijn super voor de paarden. Voor mij is het een uur rijden maar het voelt zo goed. 12 maanden per jaar op het land!

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 07:13

sonnie81 schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar mijn paard staat bij van der kruis in heeze-leende. Verschillende stallingsvormen. Ze zijn super voor de paarden. Voor mij is het een uur rijden maar het voelt zo goed. 12 maanden per jaar op het land!


Wij wonen in Rotterdam dus voor ons 1.5 uur rijden
Maar als we haar daar plaatsen zijn we haar kwijt :(.
Want kan niet elke week bij haar gaan kijken
En zoveel land ben ik weer bang dat ze bevangen raakt .die natuurweide zou perfect zijn voor haar maar ze heeft prascend voor haar ppid
Dan zou ik voor de optie snachts op stal gaan
Maar die afstand

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 07:20

Jet schreef:
Dat is wel een lastig probleem. Bedenk ook dat als één van de twee overlijdt als ze met zijn tweetjes blijven staan, de ander weer zal moeten wennen aan een ander paardje. Misschien is een groepje van 4-5 paardjes ook wel te overzien voor jullie paarden?

En € 220,00 buiten smid, entingen en wormenkuren, ik snap het wel hoor, ik weet niet wat voor service ze verder bieden? Deken op en af bijvoorbeeld... Staan ze daar 's avonds en 's nachts in de paddock? Is er een schuilstal of zijn er boxen als het nodig is? En hoe staan ze in de wintertijd? Misschien toch nog even verder kijken?

Je topictitel is aangepast zie ik, hopen dat je nu meer reacties krijgt!


Snachts stal en overdag paddock en zomers op de wei wat aan elke paddock vast zit
Vond t er netjes en kleinschalig
Mijn dochter is zwanger en die zeg vind t teveel vergeleken waar we nu staan
Ze betaal nu €175 en die mensen doen ook alles
Daar heeft ze wel gelijk in .en zij betaal alles .ik betaal elke maand der pergolide en de hoefsmid
€45 pm meer is best veel ..

Anoniem

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:41

Is Montana in Streefkerk niets voor jullie?

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 08:50

Tarico schreef:
Is Montana in Streefkerk niets voor jullie?


Daar zijn we geweest en nee ze heeft ook pension klanten en word er nog gereden
Een rusthuis is voor mij een rusthuis en daar hoort niet meer gereden te worden in een naast gelegen rijbak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:44

En Paardenrusthuis "de Kranendijk" in Den Bommel? Ik ken de stal verder niet, heb 'm een tijdje terug alleen doorgestuurd gekregen.

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Pensionstallen/ paardenrusthuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 14:20

Heb net contact gehad met van der kruis .gelijk een goed gevoel :)
Maar ow die afstand .Andere kant gun ik haar zo die vrijheid heerlijk op de natuurweide .Dan moet ze wel van de prascend af wat we uiteraard willen proberen
Mocht het niet gaan kan ze naar overdag weide met inloopstallen
Menig traantje al net gelaten :(vind het zo moeilijk
1.5 uur van huis dat ga ik echt niet elke maand doen ben ook nog eens afhangelijk van vervoer
Maar aan de andere kant heeft paardlief t goed dan ben ik een happy mens

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:11

Je moet ook even bedenken hoe vaak je dan toch naar haar toe wil en de kosten die je daarmee extra kwijt bent optellen bij je maandelijkse kosten. En als je naar iets zou gaan wat dichterbij is, hoe vaak je dan gaat en wat je dan aan extra kosten kwijt bent.

Kijk, voor € 175,00 inclusief zeg maar is eigenlijk meer een vriendenprijs, zeker in de buurt waar jij zit ( voor zover ik weet). En dan nog zo dichtbij, dat is echt een lot uit de loterij geweest.

Sterkte ermee hoor, het is een lastig iets, dat snap ik wel.