Tandarts voor shetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 19:53

Hallo allemaal

Voor mijn 3 shetten ben ik op zoek naar een tandarts. Ik merk dat twee van de drie moeilijk eten en eentje laat ook regelmatig wat vallen. Voor de zekerheid wil ik graag het gebit laten controleren, maar ik heb echt geen idee waar ik een tandarts kan vinden en of deze er speciaal voor kleine pony's (< 95 cm) is of dat dat qua behandeling en apparatuur geen verschil maakt. Ik zoek in de omgeving Arnhem.

Na wat zoeken op bokt kwam ik in Zutphen Albert van der Graaf tegen. Ik kan alleen niet goed vinden of hij ook kleine pony's behandelt. Ook staat er bij hem expliciet "gebitsverzorger", is dit dan weer iets anders dan een tandarts of niet? Ik ben niet bekend met dat soort dingen, helaas. Mocht iemand nog iemand anders weten, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt :)

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:59

Niek jansen. Komt ook hier uit de omgeving en doet dacht ik ook pony's :j die is echt paardentandarts, heeft een eigen dierenarts mee om te verdoven. Echt een goeie, verschillende paarden laatst gedaan die gedaan waren door diverse andere tandartsen/gebitsverzorgers en vond overal nog wel restjes van wolfskiezen etc := is heel precies!

Ik heb wel het nummer voor je

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:16

Arts is een beschermde titel; vandaar gebitsverzorger. Ook mijn gewaardeerde collega Niek Jansen is gebitsverzorger, want hij is geen (dieren)arts.
Ik heb inderdaad alle instrumenten ook op mini-formaat.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 21:23

Oh op die manier. Super bedankt voor jullie reacties! Ik zal contact opnemen.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:24

Maar niek heeft wel de echte opleiding in amerika gevolgd. En no offence naar jou Albert, maar daar zaten ook paarden van jou tussen die niet goed verwijderde wolfskiezen hadden :o

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 21:25

Oh en op welke termijn kun je een afspraak maken? Moet ik dan denken aan weken of maanden? Want ik zou namelijk graag op korte termijn een afspraak maken, omdat ik maar beperkt bij mijn pony's ben vanwege wonen in het buitenland. Of is het handiger om dan gewoon te bellen om te kijken wat er mogelijk is?

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:27

Ik kom toen binnen een week terecht, ligt er maar net aan denk ik hoe druk het is. Ik zou gewoon even bellen of een appje doen

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:58

Jester_ schreef:
Maar niek heeft wel de echte opleiding in amerika gevolgd. En no offence naar jou Albert, maar daar zaten ook paarden van jou tussen die niet goed verwijderde wolfskiezen hadden :o

Van ieder paard dat ik behandel maak ik een gebitskaart aan, dus ook of ik wolfskiezen heb verwijderd. Noem man en paard of maak op een eerlijke manier reclame. Via "No offence" iemand onderuit proberen te schoffelen heeft niemand wat aan.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:45

Het pleit voor Albert ( van der Graaf) dat hij duidelijk aangeeft gebitsverzorger te zijn en tegen Niek Jansen dat hij zich uitgeeft als paardentandarts, terwijl hij geen dierenarts is. Hij mag zich dus gewoonweg niet zo noemen en iemand die dat wel doet terwijl het niet mag, heeft voor mij eigenlijk al een dikke stap tegen...

En iemand zo met halve woorden/zinnen "te kijk" zetten is op zijn zachtst gezegd niet netjes :o .

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:26

Ik geloof niet dat Niek zich paardentandarts noemt omdat hij, net als ik, een dierenarts inschakelt voor de sedatie.
Verder vind ik het niet nodig/ ongewenst om ten koste van een ander reclame te maken en ik geloof dat Niek dezelfde mening hierover heeft.
Tenslotte zijn er veel meer paarden in Nederland dan 1 gebitsverzorger ooit kan verzorgen.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:27


NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:41

Jester_ schreef:
Maar niek heeft wel de echte opleiding in amerika gevolgd. En no offence naar jou Albert, maar daar zaten ook paarden van jou tussen die niet goed verwijderde wolfskiezen hadden :o


Wat een lelijke steek onder water dit zeg

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:50

Albert schreef:
Ik geloof niet dat Niek zich paardentandarts noemt omdat hij, net als ik, een dierenarts inschakelt voor de sedatie.
Verder vind ik het niet nodig/ ongewenst om ten koste van een ander reclame te maken en ik geloof dat Niek dezelfde mening hierover heeft.
Tenslotte zijn er veel meer paarden in Nederland dan 1 gebitsverzorger ooit kan verzorgen.


Even off topic maar wat reageer jij professioneel ondanks dat je zo'n steek onder water krijgt...
Echt super!

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:35

Ik weet niet of je nog op zoek bent naar een tandarts, maar ik heb goede ervaringen met Doris von der Aue (www.hippodent.nl)

Ze doet hier ook altijd de shetlanders en ik ben erg tevreden!

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Tandarts voor shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 16:07

Inmiddels is Albert langs geweest, op hele korte termijn, echt top!

Toch bedankt voor je reactie :)