paard/pony leasen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

paard/pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 17:55

hey hey,
ik ben eindelijk zover met het overtuigen van mijn ouders om een paard te nemen.
ik ben absoluut geen meisje die van tutten houdt, maar hou meer van het harde en zware werk. denk hierbij aan: mesten, beleren, voeren.. dit doe ik nu al ruim 3 jaar op verschillende fokkerijen de hele dag door. Verder heb ik mijn ouders pas voor het eerst kennis laten maken met de westernsport, zij vinden het HE-LE-MAAL geweldig en dat is zeker in mijn voordeel! na 8 jaar zeuren is het zover, mijn ouders overwegen om een keer ergens te gaan kijken.

nu heb ik het er met mijn ouders erover gehad dat we misschien beter een lease paard/pony kunnen nemen, omdat dat tijdelijk is en we dan aan het idee kunnen wennen. Mijn ouders horen namelijk van zat mensen dat het achteraf toch niet bevalt of het toch te zwaar werk is, ik vind ook zeker dat ze hier gelijk in hebben. Ik wil het lease paard/pony AAN HUIS HEBBEN!!

heeft er iemand ervaring met leasen? zijn er tips? of weet je een leuke plek?
ik hoor het graag!

greetz,
jantine

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: paard/pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:43

Een lease paard aan huis is erg zeldzaam. Lease paarden blijven eigenlijk altijd bij hun eigenaar op stal staan. Je wilt een quarter /paint gok ik? Omdat je het over western rijden hebt. Die zijn als lease paard nog een stukje zeldzamer namelijk. Maar als je al zoveel ervaring hebt dan weet je toch wel wat er bij komt kijken? Als je genoeg gespaard hebt, reken gauw een 5000 voor een ervaren quarter, dan zou ik gaan kopen.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:49

Jij dacht ik gooi Mn ouders direct in het diepe ;-), een lease paard AAN HUIS houdt ook in dat je een weide maatje moet organiseren. Beginnen met 2 paarden is direct wel een grote stap.

Kun je niet leasen via een fokkerij waar je komt?

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 22:35

linda_arnold schreef:
Jij dacht ik gooi Mn ouders direct in het diepe ;-), een lease paard AAN HUIS houdt ook in dat je een weide maatje moet organiseren. Beginnen met 2 paarden is direct wel een grote stap.

Kun je niet leasen via een fokkerij waar je komt?

Via een fokkerij hebben we ook besproken en is ook nog een eventuele optie.

We hebben veel land aan huis, dus daarom wil ik graag een paardje aan huis.
Het hoeft niet per se een western te zijn. Zou uiteraard wel leuk zijn!!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: paard/pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 05:00

In welke regio zit je en hoe tijdelijk zoek je?

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:29

Paard alleen kan niet en zou niet mogen! (Twee dagen in de week bij de kudde van de buren is ook niet acceptabel. Een paard moet 24/7 tussen soortgenoten)
Verdubbel de kosten dus maar vast in je begroting voor 2 (lease)paarden (of paard en pony). Of zoek alvast een pensionklant.
Of lease een paard wat al op een geschikte stal staat en daar blijft.

Creahorse

Berichten: 13
Geregistreerd: 30-11-16

Re: paard/pony leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:29

Alles goed op contract vast laten stellen met handtekeningen van beide partijen eronder zodat er nooit onduidelijkheden zijn.