Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 13:07

Hoi,

ik heb even een vraagje, ik zag de onderdekens van horseware nu in de aanbieding zijn met 30%! nu vraag ik me af of dit nu echt handig is? gaat de deken niet schuiven en word ie niet heel zwaar?
wie gebruikt dit nog meer?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:15

De liners van Horseware zijn heel licht en gaan zeker niet schuiven. Ik heb ze onder dekens met en zonder aansluiting voor het liner systeem liggen, zonder zitten ze dus alleen vast aan de ringetjes bij het bilkoord en ook dan blijven ze prima liggen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:17

Ik heb er ook, vind ze echt heel goed liggen. Ik heb idd ook dekens zonder het linersysteem en daar blijven ze ook gewoon super goed onder liggen. Ik heb ze nog nooit hoeven rechtleggen oid. De dekens zijn heel licht. Ik ben fan!

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:49

Ik heb ook dekens van dit systeem, en vind het prima werken. Lichte dekentjes, je kan ze goed bevestigen aan de bovendeken en ze schuiven niet.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:52

Ik heb ze ook al jaren in gebruik.
Eerst onder de Rambo dekens, maar sinds dit jaar onder een weatherbeeta, omdat die een betere pasvorm heeft op m'n 2e pony en ook dat gaat goed.
Ik heb ze wel van voren ook vastgemaakt aan het klittenband voor de bevestiging van de hals.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:59

Tja mijn kerel is blijkbaar nogal lenig en wist ze te draaien en half af te krijgen terwijl de bovendeken keurig bleef liggen, tot 2 keer toe.. Was zonder extra bevestiging bij de schoft onder een horseware regendeken. Voor mij dus niet weer,

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:06

Ik ben ook fan! Heb meerdere onderdekens maar alleen die van Horseware blijven perfect liggen én gaan lang mee! Ik maak ze verder ook niet vast aan mijn andere dekens.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:07

ik vind ze erg fijn. Afgelopen week nog vergeten de singels van mijn winterdeken vast te doen en zowel onderdeken als winterdeken lagen nog netjes.
Ik maak ze eigeenlijk alleen maar achteraan vast aan mijn outdoor deken, want voor en na het rijden laat ik vaak de liner even alleen opliggen alvorens mijn paard verder in of uit te pakken.

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:32

Thanks allemaal! Ik ga zo dan maar de 200 gram bestellen *\o/* *\o/* Ik heb de amigo deken in 200 gram al. Heb ook wel al een winterdeken maar daar zit een scheur in helaas :( dus dan kan ik de 200 gram onderdeken mooi onder mijn andere nieuwe 200 gram waterdichtte deken doen!

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:09

Hier ook een tevreden gebruiker van de Horseware Liner onderdekens :j
Had ze veel eerder moeten aanschaffen. Je maakt zo de deken warmer of kouder. Zijn niet zwaar en passen perfect onder de Horseware regendekens!

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:23

Hele fijne onderdekens ik had al een 300grms. Maar heb er nu voor een ander paard nog maar 1 gekocht :j

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:27

Heb ze voor mijn vorige paard gehad. Ideaal want kon ze ook zelf wassen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:06

Bij de meeste paarden blijven ze ook prima liggen zonder de voorkant vast te maken, achter klipjes moet je wel vast maken, maar dan kan eigenlijk aan alle dekens.

Ik heb ze onder een Dominick winterdeken gehad, en dat ging prima.
Ik heb ze nu onder Rambo dekens.
Het is ideaal dat je ze zelf kunt wisselen en je met een paar liners en buitendekens veel mogelijkheden hebt.

elonalarcin
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-01-17

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:42

top dekens! liggen super goed! draaien niet en degelijke kwaliteit! ;-)

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:05

Yaay! Gisterochtend besteld en nu net binnen gekregen *\%/* ze staan nu nog lekker buiten dus vanavond maar even passen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:57

Liners zijn wat anders dan onderdekens.
Liners zijn glad, onderdekens zijn dat niet.
De liners glijden niet. Die onderdekens van vroeger gleden niet, die van nu willen nog wel eens glijden.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:28

Ik heb ze ook :j heb ze onder mijn bucas liggen !
De nieuwere busas dekens hebben ook de klittenband aansluiting op dezelfde plek bij de hals dat is ideaal. Zelf heb ik alleen de haak aan de achterkant wat omhoog gezet zodat ook deze aansluit met de sluiting van mijn busas deken. Dan blijven ze helemaal perfect liggen.

Pasvorm van de dekens vind ik heerlijk genoeg ruimte bij de hals waardoor ze ook niet te veel gaan trekken wanneer je een paard hebt met een bredere boeg.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:06

Ik ben heel benieuwd of iemand hier ook met zijn waterdichte deken zonder linker systeem is gaan prutsen.

Ik had eerder dit jaar een Amigo regen deken gekocht zonder linker systeem. Nu 2 liners en een gevoerde deken waar wel de liners op bevestigd kunnen worden.

Nu zou ik de 100gr onder mijn regen deken willen leggen. Hier boven lees ik dat deze bij 9/10 gewoon goed gaat.
Maar heeft iemand ook zijn deken weg gebracht naar een naaister om er een liner bevestiging op te zetten.
Zou het zelf wel willen maar ben bang dat deze dan niet meer waterdicht is of snel scheurt

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:12

KellyR schreef:
Ik ben heel benieuwd of iemand hier ook met zijn waterdichte deken zonder linker systeem is gaan prutsen.

Ik had eerder dit jaar een Amigo regen deken gekocht zonder linker systeem. Nu 2 liners en een gevoerde deken waar wel de liners op bevestigd kunnen worden.

Nu zou ik de 100gr onder mijn regen deken willen leggen. Hier boven lees ik dat deze bij 9/10 gewoon goed gaat.
Maar heeft iemand ook zijn deken weg gebracht naar een naaister om er een liner bevestiging op te zetten.
Zou het zelf wel willen maar ben bang dat deze dan niet meer waterdicht is of snel scheurt


Ik zou gewoon een amigo regendeken kopen. Die zijn geen hoofdprijs.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:05

Tulandro schreef:
KellyR schreef:
Ik ben heel benieuwd of iemand hier ook met zijn waterdichte deken zonder linker systeem is gaan prutsen.

Ik had eerder dit jaar een Amigo regen deken gekocht zonder linker systeem. Nu 2 liners en een gevoerde deken waar wel de liners op bevestigd kunnen worden.

Nu zou ik de 100gr onder mijn regen deken willen leggen. Hier boven lees ik dat deze bij 9/10 gewoon goed gaat.
Maar heeft iemand ook zijn deken weg gebracht naar een naaister om er een liner bevestiging op te zetten.
Zou het zelf wel willen maar ben bang dat deze dan niet meer waterdicht is of snel scheurt


Ik zou gewoon een amigo regendeken kopen. Die zijn geen hoofdprijs.


Was mijn vraag niet nog mijn antwoord ;)
Ik heb namelijk een Amigo regen deken zonder voering. Alleen niet geschikt voor liners. Of in die mate dat er geen speciale bevestigingen in zitten.
En heel eerlijk vind ik 500 aan dekens wel even genoeg in 1 maand ;)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:13

De onderdeken blijft onder de amigo zonder liners perfect liggen, maar de onderdeken komt boven de regendeken uit. Dit had ik met mijn amigo lite. Dus dan heeft het weinig zin. De amigo 1000D met liners is net wat hoger en daar heb ik het probleem niet.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:02

Je zou kunnen kijken of de amigo insulators onder de Horseware dekens zonder linersysteem passen, evt kun je die een maatje kleiner nemen want die vallen redelijk ruim.

Ik heb ze nu onder mijn Rambo deken met liner systeem, maar ik vind losse dekens handiger.
heb uiteindelijk een maat kleiner genomen en dat ligt keurig!

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:10

KellyR schreef:
Ik ben heel benieuwd of iemand hier ook met zijn waterdichte deken zonder linker systeem is gaan prutsen.

Ik had eerder dit jaar een Amigo regen deken gekocht zonder linker systeem. Nu 2 liners en een gevoerde deken waar wel de liners op bevestigd kunnen worden.

Nu zou ik de 100gr onder mijn regen deken willen leggen. Hier boven lees ik dat deze bij 9/10 gewoon goed gaat.
Maar heeft iemand ook zijn deken weg gebracht naar een naaister om er een liner bevestiging op te zetten.
Zou het zelf wel willen maar ben bang dat deze dan niet meer waterdicht is of snel scheurt

Gefeliciteerd, je hebt een topic van ruim 10 maanden oud weer helemaal tot leven gewekt.

Om je vraag te beantwoorden: ik gebruik Horseware liners onder een Nika deken en onder een Rhino (ook Horseware dus) waar geen bevestigingspunten aan de voorkant zitten (want wug, en ponymaat). En dat gaat prima. Het is hartstikke handig als er wel van die ringetjes aan je deken zitten maar zonder gaat het ook goed. Alleen met het afhalen van de deken is het zeg maar niet één geheel maar meer een dekken met een losse liner eronder. Je moet er dan dus even aan denken om allebei vast te houden zodat de liner niet achterblijft op je paard.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware onderdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:24

Gisteren de deken om gegooid en vond hem toen niet echt uit steken buiten de deken. We gaan het straks zien!

Maar goed om te weten dat de liners dus goed onder normale dekens blijven! Heb ik ook geen handige naaister nodi en krijg ik geen zwakke deken.

@koper, liever zo dan een geheel nieuw topic lijkt me toch. Zo blijft alle info bij elkaar en voor iemand anders zal de info completer zijn

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:30

Je had je vraag ook gewoon in het centrale dekentopic kunnen posten ;) Of daar een blik werpen, want dit onderwerp komt eens in de zoveel weken weer voorbij.

Overigens moet ik wel de voorsluitingen van die liners verplaatsen. Ze zitten bij mij altijd een centimeter of 10 te laag. Maar dat kan ook aan mijn pony liggen ;)