Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:43

Wie heeft er een idee?

Langzaamaan gaat we eens nadenken over een eventueel andere stalling voor onze twee jonge paarden. Waar we nu staan is op zich prima, we hoeven er zeker niet per se weg, maar nog wat meer weidegang, en zeker mogelijkheid tot buiten staan in de winter, zou wel heel fijn zijn. Graag in de buurt van Soest. Baarn, Hilversum, Amersfoort, Bunschoten, Eemnes is prima. Maneges als Nieuw-Eldorado, Zonneveld en Marcroix vallen af, evenals stal Laseur.

Wat zoeken we? We zijn fanatieke wedstrijdruiters (dressuur, springen en eventing) en willen dus graag fijn kunnen trainen.

Harde eisen:

Minimaal de hele dag buiten in de zomer, 24/7 zou helemaal top zijn.
Veel buiten in de winter, dan wel graag 's nachts op stal.
Binnenbak
Buitenbak
Beide bakken goede bodems die goed onderhouden worden
Mogelijkheid om eigen instructeur te laten komen.

Heel prettig zou zijn:

Onder het zadel naar het bos kunnen rijden
Paarden worden binnen en buiten gezet
Mogelijkheid voor springtraining
Liever geen manege, omdat de bak dan vaak bezet is

Een grote stal is prima, evenals een kleinere doe-het-zelf stal.

We hebben naar ons idee nog niet een compleet beeld van wat er hier in de omgeving allemaal aan stallen is, al kennen we er naar mijn idee ook wel veel.

Wie weet heeft iemand een tip voor een stal die perfect binnen ons plaatje past!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:54

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met een paardgerelateerde dienst verplaats ik je topic naar [ED] Ervaringen en diensten.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:58

In Eemnes zou ik mij met binnenbak de Heidehoek en Paardenvreugd kunnen bedenken.
Maar ik weet niet precies hoeveel de paarden daar buiten komen..

Verder kom je met deze eisen denk ik niet erg ver, aangezien vrijwel alle stallen waar ze lekker buiten komen, weinig luxe kennen (in de vorm van binnenbak). En de luxere stallen bieden in de winter geen paddock of weide. Ik heb ongeveer dezelfde zoektocht gedaan en heb al heel gauw mijn binnenbak-eis laten vallen door dit probleem! Zocht in dezelfde omgeving. Sta nu in Soest, volpension met 20x60 eb en vloed baan, waar hij wel lekker de hele dag buiten komt.

EDIT: er schiet me toch nog wat te binnen: stal Paters in Hoogland. Hebben wel een klein binnenbakje en paarden komen in de winter daar 6 uur buiten. Op stal Vermeer in Bunschoten zou je ook nog kunnen kijken, maar daar komen ze max 4 uur buiten

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 18:01

Dank je Amaryllis.

Klopt Loki, dat is inderdaad ook de reden waarom ik het hier vraag, omdat ik zelf geen plek kan bedenken die aan de eisen voldoet. Ik hoop dat ik wat over het hoofd heb gezien haha!
Dank je voor je tips in ieder geval!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:54

Toch iets meer mijn kant op komen. :P

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 18:13

Haha Sim, ja zoiets zoeken we dus wel... Maarja, helaas is bij jou in de buurt echt te ver weg voor ons..

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:39

Klein heiligenberg in Leusden?
Stal Lozeman in Putten?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:47

Hoeveel is veel buiten komen in de winter?

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 18:51

Dank jullie!

Lieke, toch wel minimaal een dagdeel, maar liever meer.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:55

Ik volg even. Ik ben ivm geplande verhuizing ook aan het kijken naar opties in de buurt van Amersfoort. Ik heb een lijstje opgesteld van stallen die aan mijn wensen (goede rijbak en veel buiten) lijken te voldoen maar ik heb nog geen ervaring met deze stallen. Ik kijk overigens ook naar omgeving Nijkerk/Putten. Ik kan eventueel mijn lijstje delen maar ik weet niet of er echt "nieuwe" stallen voor je bij staan.

Ik vind het best moeilijk om een stal te vinden waar je goed kan trainen maar ook je paard veel buiten komt.

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 18:57

Als je je lijstje wil delen, graag! Nijkerk/Putten is voor ons wel echt te ver, maar misschien staan er ook nog goede opties dichterbij op je lijstje!

En inderdaad, die combinatie is echt lastig te vinden helaas.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:01

Mijn lijstje:

Het prinsenland http://hetprinsenland.nl/
Paardenvreugd http://www.paardenvreugd.nl/
Detzkyhoeve http://www.detzkyhoeve.nl/arrangementen ... lling/388/
Stal Lozeman http://www.stal-lozeman.nl/home1.html
Stal Buitenkans http://www.ppbuitenkans.nl/contact
Stal Slichtenhorst http://www.slichtenhorst.nl/pensionstalling/
Stal Driesprong http://staldedriesprong.webklik.nl/page/stallen

Slichtenhorst heeft helaas een behoorlijke wachtlijst. Er is ook Stal Evers in Baarn maar daar waren ze niet ingericht op mijn sportpaard. Ik weet niet of de Bilt te ver is?

Edit je hebt in Loosdrecht ook nog stal Hilverzicht http://www.stalhilverzicht.nl/index.php?actie=algemeen. Meer naar Utrecht toe https://stal-ruigenhoek.nl/ of in De Bilt Ecurie de la Fontaine. In de zomer 24/7 weidegang, twee goede rijbanen en mooie droge paddocks.
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 05-12-16 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:02

Manege zonneveld? Overdag is de binnenbak beschikbaar tot 3uur en de gehele dag de overdekte buitenbak. Er is een springgroep elke woensdagavond en mogelijkheid tot privelessen. Eigen instructie mag max 1u pw

Enige waar we niet aan voldoen is weide en je moet je paard ook zelf binnen en buiten zetten of onderling regelen/meerprijs door stal.

Echt 0,0 last van de manegelessen

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:50

Als je een dagdeel prima vind heeft Klein Heiligenberg zeker wat je zoekt, is in Leusden :) heeft zelfs een springbak, kan onder de man naar het bos en worden binnen en buiten gezet.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:32

Ik woon in Soest en had/heb dezelfde eisen als jij hebt. Omdat er niets naar mijn wens te vinden was, heb ik een beetje verder weg gezocht. Zo ben ik uitgekomen bij De Schalm in Renswoude (half uurtje met de auto vanuit Soest, 0,0 files). Het is verder weg dan dat ik in eerste instantie hoopte, maar de stal biedt wel meer dan ik ooit had durven dromen. (Grote dressuurbuitenbak, grote springbak op zand, binnenbak (geen manege!), galopbaan, crosshindernissen, waterpartijen en je kunt ook makkelijk een blokje om). Er staan niet meer dan 15 a 20 pensionklanten en de mensen zijn echte een verademing. Geen geroddel en gedoe, fatsoenlijke eigenaren die nergens moeilijk over doen en altijd mee willen denken.
Echt met zo'n stal, vergeet je de reistijd heel snel!

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:39

Is Achterveld te doen? Ik heb toen gekeken bij stal Aarderhoeve, hebben een nette binnenbak en ruime buitenbak en verschillende paddocksystemen (groepsstal, paddockbox) en ik begreep dat ze er nog meer boxen neer wou zetten. Hoe dat paddocksysteem in elkaar zit dan weet ik niet. Ligt aan de valleitrail, dus direct het ruiterpad op.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:46

Stoethoeve heeft een binnenbak (en buitenbak) en paarden komen er ook in de winter buiten op de wei.

Klein Heiligenberg past ook in je plaatje TS.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:51

Koper schreef:
Stoethoeve heeft een binnenbak (en buitenbak) en paarden komen er ook in de winter buiten op de wei.

Klein Heiligenberg past ook in je plaatje TS.


Ik heb op de Stoethoeve gestaan, naar mijn weten wordt daar geen pensionstalling meer gedaan... althans, dat is de reden dat ik er weg moest. Er staan nu volgens mij alleen nog een oude klant en bekenden van de staleigenaresse.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:55

xLoki schreef:
Koper schreef:
Stoethoeve heeft een binnenbak (en buitenbak) en paarden komen er ook in de winter buiten op de wei.

Klein Heiligenberg past ook in je plaatje TS.


Ik heb op de Stoethoeve gestaan, naar mijn weten wordt daar geen pensionstalling meer gedaan... althans, dat is de reden dat ik er weg moest. Er staan nu volgens mij alleen nog een oude klant en bekenden van de staleigenaresse.


Plus dat je Tanja niet als pensionhoudster wilt hebben.... :\

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:57

De Heidehoek in Eemnes of Klein Heiligenberg in Leusden. Beide luxe stallen. De paarden kunnen er naar buiten en er zijn goede buitenrij-mogelijkheden.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:58

Sim, daar houd ik mij verder buiten, toen ik er stond 'runde' iemand anders de stal. :) Tanja doet het naar mijn weten niet meer (behalve haar eigen paarden).

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:16

Als Woudenberg (kant van Leusden/maarsbergen) te doen is, dan kun je misschien kijken naar de loopstallen van stal Wereldpaarden!

-aparte merrie en ruinen kant, max 8paarden per groep
-24/7 op grote paddock met grote overkapte verharde plaat.
-Minimaal twee dróge voerplekken met onbeperkt supergoed voordroog
-Paddocks blijven ook met hevige regenval heel netjes en drogen snel weer op, mochten ze wel nat worden bij heel veel regen
-Binnenbak 20x40 met verlichting en bodem wordt bijna dagelijks gesleept
-overdekte longeerton 20x20
-Buitenbak met verlichting en all-weather bodem
-Eigen instructie is toegestaan
-Springmateriaal aanwezig
-Bos ligt letterlijk om de hoek :D

Weidegang kun je even navragen hoe dat zit. Ze kunnen zover ik weet in de loopstallen blijven gedurende het weideseizoen, of 24/7 op de weide, maar die weide ligt niet bij de stal zelf...

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 23:11

Bedankt weer voor alle tips! Veel er van ken ik al, maar er worden ook een paar nieuwe genoemd, ik ga het allemaal uitgebreid bekijken!
De Heidehoek in Eemnes kennen we goed, hebben we jaren gestaan en is ook wel weer een optie, alleen te weinig buiten in de winter...
De Schalm is top, net zoals Lozeman in Putten trouwens, zeker als eventingruiter, maar toch wel echt een eind rijden helaas... Als je dan twee, over een tijdje waarschijnlijk drie, paarden moet doen op een avond is een dik uur reistijd echt te veel.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 01:39

Ik weet niet hoe het zit met buiten zetten, rijd zelf op manege de Treekhoeve. Wel een manege, alleen hebben ze zowel 2 binnenbakken als 2 buitenbakken, van allebei 1 20x40 en eentje officiele wedstrijd maten. Het ligt echt midden in het bos.
Zoals ik al zei: rijd er niet lang dus weet niet hoe het zit met weidegang, en het is wel een manege maar wel met 2 extra bakken. Geen idee of je er wat aan hebt haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Tips gezocht! Stalling omg. Soest, Hilversum, Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:24

Paarden kunnen niet in de wei bij de Treekhoeve. Als je zelf niet komt blijft je paard op stal. De manege is luxe voor de ruiter, niet voor het paard.