Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NSV_fan

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Schouwen-Duiveland

Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:57

goedemorgen,

ik was benieuwd of er nog meer bokkers zijn die deze website/leverancier kennen en wat jullie ervaringen zijn?

Ik heb november vorig jaar een paar schoenen besteld bij hen omdat zij de mogelijkheid bieden om de schoenen van je keuze eerst "te huren"voor 50 euro (+ de betaling van de schoenen zelf). Die mag je dan 2 weken proberen en bevallen ze niet dan krijg je het geld van de hoeschoenen terug (dus je betaald dan alleend e verzendkosten en de 50 euro huur).
Omdat mijn pony voor t eerst op hoefschoenen zou komen en ik niet precies de maat wist en of het voldoende zou bevallen vond ik dit een mooie oplossing.
Helaas ging eea bij de eerste bestelling al enorm mis. Toen had ik misschien al moeten beseffen dat dit gewoon een slecht bedrijf is :o
Hoe dan ook na een stuk of 10 emails en diverse keren gebeld te hebben naar een telefonische, waarbij ik zeker terug gebeld zou worden (wat nooit gebeurd is), heb ik uiteindelijke wel mijn schoenen gekregen en is alles in principe netjes afgehandeld.

De schoenen bevielen en ik wilde nu graag ook een paar schoenen voor de andere hoeven.
Daar de contactpersoon vorige keer had uitgelegd dat de problemen zaten in het "huren"van de schoenen wat niet standaard mogelijk is in hun systeem, ging ik ervanuit dat zodra ik een reguliere bestelling zou plaatsen op de website dit niet voor problemen zou zorgen.

Nu heb ik op 17/12 mijn bestellinhg geplaatst en direct volledig betaald via de website (dat moet adners kan je niet bestellen). In tussen hjeb ik nog steeds niets ontvangen, heb ook al 6 ermail gestuurd met herinneringen en verzoek om reactie.Nog steeds heb ik geen enkele reactie gehad en heb ik zojuist weer een klacht formulier ingevuld op hun website.
Ook heb ik al gebeld en zou ik weer terug gebeld worden (wat dus de vorige keren nooit is gebeurd).
Kortom ik ben inmiddeld zwaar geirriteerd en bang dat ze er met mijn geld vandoor zijn.

Iemand anders ook deze slechte ervaring met Hoofwear? Of wellicht juist goede ervaringen?
Ook tips of een contact persoon die ik kan benaderen bij dit bedrijf zodat ik mijn geld zsm terug krijg zijn zeer welkom.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:55

Ik heb daar al vaker iets besteld. En eigenlijk komen de spullen nooit vanzelf aan..
Nu weer iets besteld. Maar wacht er helaas alweer 2 maanden op.
Hele slechte service. Dit was ook de laatste keer dat ik daar iets heb besteld..

Petronella09
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-09-09

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:13

Ik had juist een hele goede ervaring met deze winkel.
Ik had contact met Klaas Feuth. Hij reageerde snel en goed op mails, en was bereid foto's van de hoefstand van mijn paard te beoordelen, om zo de juiste maat te kunnen kiezen.
Ik heb hem toen mijn paard eenmalig laten bekappen, en dus de schoenen gekocht toen hij bij mij op stal was, zodat hij me kon leren hoe ze vast te maken etc.
Vervolgens ging er vrij snel een klein ringetje stuk aan 1 schoen. Ik heb daar weer over gemaild, en kreeg direct een nieuwe schoen toegestuurd.
Ik was er tevreden over - TS, ik hoop dat het inmiddels toch goed gekomen is met je bestelling...

NSV_fan

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Schouwen-Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:28

@horseandme: heir nogsteeds dezelfde ervaring, is zou echt nooit iemand deze winkel/tussenpersoon aanbevelen

@petronella09: gelukkig voor jou is alles dan ij jou goed gegaan, helaas heb ik al ongeveer van 10 verschillende mensen via PB dezelfde verhalen en vragen gekregen. Ik heb hen mijn voorbeeld brief gegeven die ik van mijn advocaat heb gehad en geloof dat dat bij hen ook wel gewerkt heeft.

Ik heb uiteindelijk dus na veel bellen( en nooit terug gebeld worden) veel onbeantwoorde emails, en uiteindelijke dus dreigen met officiele juridische stappen en een officiele juridische waarschuwing uiteindelijke ineens mijn geld terug gestort gekregen.
Natuurlijk is iedereen vrij om ergens te kopen waar die wil, maar nogmaals ik zou niemand deze webshop/bedrijf aanbevelen.

Eagle74
Berichten: 181
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:46

Hier ook slechte ervaring met deze webwinkel. Toen ik bestelde gelijk antwoord, maar nu ik mijn geld terug wil omdat de hoefschoenen niet passen na 14 dagen mijn geld nog niet terug.
Snap dat een winkel niet elke dag achter zijn administratie zit, maar na 14 dagen nog geen geld terug vind ik belachelijk.
Bij een echte winkel kunnen ze ook niet zeggen, lever maar in en u krijgt u geld ergens een keer terug.
Nee ik bestel nooit meer bij dit bedrijf.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:51

Ow.. wat spijtig te horen. Had zelf juist goedevervaring met de hoefschoenenwinkel....

Eagle74
Berichten: 181
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:58

misschien als je besteld maar wat ik hoor niet als je je geld terug wilt...

Eagle74
Berichten: 181
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:34

Als goed is heb ik maandag mijn geld terug....

brammetje15
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:12

ik heb hele slechte ervaring met de hoefschoenen winkel hoofwear, ik had een paar hoefschoenen besteld en betaald, deze kreeg ik na veel bellen en mailtjes drie weken later opgestuurd, de schoenen pasten niet, en ik heb toen andere besteld en betaald en mocht de andere schoenen retour doen, ik heb de retour schoenen aangetekend verstuurd, en nu drie weken verder geen reactie meer gehad, als ik bel krijg ik de telefoniste en die zegt dat de heer feuth zeker terug belt of mailt, bij mijn laatste telefoontje was ze ook zeer kortaf, ik heb me laten verleiden door de mooie site en de service die beloofd wordt.

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 06:36

Ik ook slechte ervaring, krijg helemaal geen antwoord meer..

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:54

Er is ook een Facebook van hoofwear.
Hier heb ik uiteindelijk een berichtje opgezet omdat ik via de telefoon en mail geen contact meer kreeg.
Gewoon openbaar zodat iedereen het kon lezen. Toen ging ineens alles heel snel. En had ik binnen paar dagen mijn schoenen met een kleine korting.
Dus misschien is dat ook een idee voor de mensen die niks meer horen?
Ik heb bijna 3 maanden moeten wachten. Was t zo zat!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:07

Ik heb de afgelopen week mijn schoenen terug gestuurd en een mail de deur uit gedaan dat ze onderweg zijn. Maar hoor ook maar niks. Grrrr. Denk dat ik hier niet meer bij ga bestellen. Wacht nog even af maar wil ook graag me geld terug. Ik vind dat je als ondernemer toch wel met een dag of twee op mailtjes moet reageren.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:35

Hmm ik krijg het nu al benauwd bij het zien van deze berichtjes. Op de een of andere manier zat het me niet lekker en besloot ervaringen op te zoeken hier.
Niet al te best dus.

Zondag geld overgemaakt en nog niks gehoord of gezien. Het zou 2 tot 5 werkdagen duren voor de schoenen op voorraad waren, dat kan ik nog begrijpen, maar normaal is het toch vrij normaal dat je een bericht krijgt als het geld is aangekomen oid?

Na dit gelezen te hebben hoop ik dat mijn schoenen wel gewoon aan gaan komen, aangezien dit toch een behoorlijk bedrag is..

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:37

Ik heb me geld ondertussen ontvangen. En wat iemand al zei als je wat openbaar op zijn facebook zet reageert hij vrij snel. Vooral als het een negatief bericht is

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:38

Ja dat is meestal wel ja.
Ik wacht het even af. Als ik volgende week nog niks gehoord heb ga ik daar eens mee beginnen!

ozzy1

Berichten: 126
Geregistreerd: 04-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:59

Nav dit topic heb ik mijn schoenen gekocht bij hoefschoenwinkel EquiSchoen ( www.equischoen.nl ), telefonisch en via mail goed bereikbaar en de volgende dag schoenen thuis.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:11

Dat is wel super netjes! Jammer dat ze geen easyboots hebben. Maar onthoud deze site wel als ik een nieuw paar schoenen nodig heb..

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:33

Horsesandme schreef:
Dat is wel super netjes! Jammer dat ze geen easyboots hebben. Maar onthoud deze site wel als ik een nieuw paar schoenen nodig heb..


Hallo Horseandme,
Easyboots kunnen wij ook leveren, geen probleem. Levertijd 3-4 dagen.

Ik zal je even uitleggen waarom deze niet in ons assortiment zitten:
We hebben een selectie gemaakt van schoenen zodat we alles met zekerheid op voorraad hebben.
Als voorbeeld: de Renegades Viper is verkrijgbaar in 11 maten en 5 kleuren - dit betekent al 55 paar in 1 maat op voorraad. 1 paar in 1 maat is natuurlijk veel te weinig! Dit herhaalt zich met Renegade Classic maar ook met de Floating Boots, Equine Fusion, Cavallo .... al hebben die minder kleuren en/of maten.

Ons streven is alles binnen 24-48 uur te leveren, hebben we de gevraagde schoen niet op voorraad dan geeft de website dit ook zo aan en is het niet mogelijk ze te bestellen (niet dat je besteld/betaald en ze vervolgens niet komen). Mocht de website aangeven dat ze niet op voorraad zijn (dit zal zeer uitzonderlijk zijn) en dus bestellen niet mogelijk bel/mail dan kan ik je direct vertellen wanneer wel.

Ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is als een schoen stuk is het midden in het seizoen terwijl je in training bent en dan weken op een nieuwe schoen moet wachten!! Zeker als je de volgende dag vol verwachting op de pakketdienst zit te wachten.....

Als blijkt dat easyboot een gevraagde schoen is zullen wij ook daar een voorraad van aanleggen zodat "easyboot rijders" op ons kunnen rekenen. Wij kunnen deze zonder probleem bestellen en is ons ook zeker al gevraagd deze in het assortiment op te nemen. Mocht het nodig zijn bel/mail me even dan ga ik mijn best doen!

Dank je Ozzy1 voor je vermelding.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:49

@Roxan dat is super om te lezen! Mijn schoenen zijn nu nog goed. Maar als ik nieuwe nodig heb zal ik zeker contact met jullie opnemen! :)
Heb de site opgeslagen

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:14

Na mijn betaalde bestelling schrok ik van dit topic. Als dat maar goed komt dacht ik. De bestelling werd keurig op de afgesproken dag geleverd. De hoefschoenen zijn in 2 verschillende maten geleverd om te kunnen passen. Na het passen mag ik 1 paar terug sturen. Op de mail wordt direct gereageerd. Dus helemaal tevreden.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:51

IK schop dit topic even omhoog.

Ik probeer al 6 weken mijn borg a 45 euro terug te krijgen van Hoofwear.
Na een aantal mails gestuurd te hebben alleen op de eerste mail reactie gehad, daarna stilte........

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..........misschien nog even wachten en anders actie ondernemen...
Voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik hier iets besteld heb!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:28

Facebook hielp bij mij heel goed :)
Was meteen opgelost.

Anoniem

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 01:00


lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Hoofwear/Hoefschoenenwinkel nog meer problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:05

Helaas nog steeds geen reactie, ik ga Facebook maar eens overwegen......
Repelsteel, daar heb ik mijn Renegades ooit besteld, inderdaad snel en goed.
Ik dacht ik geef Hoefwear nog 1 kans (al eerdere haperingen mee gemaakt daar) maar nu weet ik zeker dat ik er noooooooooooooit meer bestel!

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:21

lotje5lotje schreef:
Helaas nog steeds geen reactie, ik ga Facebook maar eens overwegen......
Repelsteel, daar heb ik mijn Renegades ooit besteld, inderdaad snel en goed.
Ik dacht ik geef Hoefwear nog 1 kans (al eerdere haperingen mee gemaakt daar) maar nu weet ik zeker dat ik er noooooooooooooit meer bestel!


Een openbaar bericht op Facebook werkt idd heel goed! Toen was alles ineens binnen een week opgelost!

Nu mijn schoenen besteld bij Delphi hier op bokt. Dat ging allemaal super zonder problemen! :D